Списанието
Изберете рубрика:

Общо 86% от българските потребители ще купят подаръци за Коледа от електронни магазини, показват данни от проучване, направено от платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com. Коледното пазаруване от молове ще направят 39 на сто от потребителите, 25% ще отидат в обикновен или специализиран магазин, а 18% ще купят подаръци по интернет от частни лица или аукциони.
Активните потребители ще използват преди всичко интернет за събиране на идеи (80%) за коледни подаръци.Следващите два най-популярни източника на информация са собствени впечатления, придобити след обиколки из магазини (34%), разглеждане на вестници с промоции и реклами на магазините (26%). Въздействието на списания, брошури и радио е най-слабо върху активните потребители на интернет между 3% и 8% от тях са посочили, че това е важен канал за черпене на идеи.
Най-добрите помощници в интернет са търсачките, показва проучването на pazaruvaj.com. Според него 87% от потребителите черпят идеи за коледни подаръци чрез Google, Bing и други търсачки, 54% от тях се доверяват на сайтове за сравнение на цени и продукти, 45% се обръщат към имейл бюлетините на магазините, 39% търсят в социалните мрежи Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, 25% на сто гледат асортимента на онлайн магазините, а 23% от потребителите се доверяват на написаното във форумите.
Пазаруващите онлайн ще направят 3-4 покупки на различни видове продукти през тази година. Най-често това ще са дрехи (55%), козметика (50%), потребителска електроника (34%), детски играчки (33%), мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%), накрая книги (29%) и компютърни устройства (28%). Обобщените резултати от проучването показват, че за тази Коледа средностатистическият активен интернет потребител ще купи подаръци за около 5 души на обща стойност от 200 лв.
Критериите, по които българските онлайн купувачи избират интернет магазините, от които да закупят коледните си подаръци, са няколко. На първо място това са надеждността на дадения магазин (78%) заедно с цените на продуктите (78%). Сред другите критерии са резултатите в сайтовете за сравнение на цени (62%), режимът за доставка и получаването на артикула (62%), както и онлайн отзивите за продуктите (59%) от други потребители.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай