Списанието

Изберете рубрика:

 

Постоянството и волята да постигаме резултати ни водеха през годините

Брой 10, октомври 2013

Дата: 15.10.2013 Коментари: 0
Снимки (1)
Постоянството и волята да постигаме резултати ни водеха през годините

Как стартирахте бизнеса си преди 20 години?

През далечната 1993 година бе поставено началото на нашето развитие. В първите 2 години търгувахме с различни групи продукти на дребно и на едро. В този период постепенно започнахме да концентрираме всичките си усилия и средства в търговия на едро със захарни и шоколадови изделия произведени в България.

Какви бяха препятствията през първите години?

В първите години на демокрация и пазарна икономика в България все още имаше дефицит и производството не можеше да задоволи пазарното търсенето. Съществуваха предимно многото на брой неорганизирани търговци на дребно, които предпочитаха да пазаруват от складовете директно. Нашето предимство към този момент бе да осигурим доставка до обекта. Появиха се първите търговски вериги, в последствие създадохме търговски екип, който да посещава клиентите, да им представя продуктите, които предлагаме. Необходимо беше да се инвестира в транспортни средства складова база и стокови наличности, както и да се обособят отделите в нашата фирма, транспортен, складов, търговки и финансов. Кредитите от банки не бяха достъпни трябваше да разчитаме на собствени средства и да се реинвестира всеки лев. Така през 2008г. Ефект 2002 откри собствена логистична база на ул. “Суходолска“ 98 в гр.София. Затвърждавахме партньорството си с производители и клиенти с коректност и отдаденост. Така заедно преминахме през бурята на хипер-инфлация. След този период на създаване на доверие и сътрудничество, нашата фирма започна бързо да се разраства. Консумацията на захарни изделия и кафе се увеличаваше с бързи темпове до 2009 година както и броя на клиентите, които ние директно обслужваме.

Измени ли се основният ви фокус от старта на компанията до днес?

До днес нашият фокус и основната ни дейност продължават да бъдат дистрибуцията. Пазарните промени и засилената конкуренция и спадът в потреблението последните години, ни налага да бъдем гъвкави и да търсим нови форми на сътрудничество.     

Как оценявате пътя, който е изминала вашата компания от 1993 г. до днес?

През  20-годишния период пред нас се появяваха възможности, които да реализираме.  Успешно преминахме през много трудности, постоянството и волята да постигаме резултати, но не веднага и не на всяка цена, ни помогнаха да изградим стабилна компания, водеща в своя отрасъл.

Как оценявате сегашните условия за бизнес в България, спрямо тези преди 10 години? Бизнес средата се променя и всяка организация трябва да се съобрази с тенденциите. В момента пазарът се консолидира и окрупнява в модерната търговия и същият процес тече в дистрибуторските компании. Предизвикателство за нас е да подобряваме процесите, стремейки се да постигнем по-добра ефективност. Да скъсяваме дистанцията между производител и търговски обект, както и да организираме промоции да бъдем все по активни в точката на продажби в магазина посредством търговската ни сила.

Какви качества трябва да притежава мениджмънтът на една компания, за да остане на пазара и да е конкурентна в продължение на 20 години?

На преден план са хората, които работят в „Ефект 2002” , реализацията на всеки един от нас, лоялност и съпричастност, подкрепена с професионализъм, който се стремим да изграждаме в нашите служители.

Къде се виждате след 20 години?

Да сме достатъчно адаптивни и да сме водещи на технологичнo и организационно ниво, чрез иновации за да продължим успешното си развитие през годините.

'"Ефект 2002"