Списанието

Изберете рубрика:

 

Продажбите на крема и топено сирене са с висока честота

Брой 4, април 2024

Дата: 26.04.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Продажбите на крема и топено сирене са с висока честота
„Сиренето е един от най-продаваните продукти в Kaufland България, като през изминалата година сме реализирали на пазара близо 4 млн. килограма. За периода март 2023 – февруари 2024 г. отчитаме ръст в продажбите на категорията и запазване на обемите спрямо миналогодишните резултати“, казват от компанията.
 
В продуктовия асортимент на Kaufland са включени 135 сирена, като 90% от тях са от български производители. Сред тях са и 5-те вида сирена от собствената ни марка „Брей!“, които се произвеждат от краве (вакуум и кутия ), овче, козе и биволско мляко. Освен традиционното  българските сирене и кашкавал, ритейлърът предлага и продукти в следните категории: меки сирена, пресни сирена, твърди сирена и топени сирена.
 
 
 
„Сиренето е традиционна храна за трапезата на всяко българско семейство, която е част от менюто за всяко хранене и под всякаква форма. Затова и неговото търсене е целогодишно, като определено най-предпочитано у нас е краве сиренето. За сезонност в консумацията можем да говорим само при сирената от по-специфичен вид мляко, като овче и козе, тъй като там има сезонност при добива на суровината. Бялото саламурено сирене си остава най-предпочитаният продукт от българския потребител и то с голяма преднина пред останалите фаворити като кашкавал, извара и топени сирена“.
 
„Нямаме статистика за пазара в България на вносните сирена, но най- търсените у нас са моцарела, маскарпоне, синьо сирене, едам и гауда. Също така вече се наложиха италианските твърди сирена (като  Пармиджано Реджано  и Грана Падано), френските козе и сини сирена с плесен и полутвърди сирена от Нидерландия. Търсенето при тях е значително по-малко, но са предпочитани продукти, особено около празници или други специални поводи. Заради високата инфлация през 2022 и началото на 2023 г., от витрините „изчезнаха“ някои вносни продукти, които бяха позиционирани във високия ценови клас.“ 
 
Данните на Kaufland показват, че лидер в продажбите е българското краве сирене, веднага след него се нарежда кашкавалът като съотношението в продажбите е 3:1. 
Характерно за крема сиренето и топеното сирене е, че се включват в много рецепти, използват се и директно за приготвяне на закуска и се консумират от цялото семейство. Затова и продажбите им са с висока честота.
 
„По принцип българският пазар е ценово чувствителен. При категорията „Сирена“ цената също е основен фактор за избор на конкретен продукт или бранд. Честа практика е клиентите да се запасяват с количества, когато даден продукт е с промоционална цена“, казват от Kaufland България.