Списанието

Изберете рубрика:

 

Расте пазарът на ежедневни дамски превръзки

Брой 7 / 8, юли / август 2012

Дата: 03.10.2012 Коментари: 0
Снимки (4)
Расте пазарът на ежедневни дамски превръзки

Потребителите на дамски хигиенни продукти (тампонии дамски превръзки) все още избират предимно брандирани продукти. Собствените марки представляват около 8% от закупените обеми. За сравнение – делът в обем насобствените марки в целия сектор бързооборотни стокиза последната година е около 14%.

За дванайсетте месеца до април 2012 г. пазарът на дамските хигиенни продукти се запазва относително постоянен – потребителите започват да купуват по-често иповече количество на единична покупка, но при по-нискисредни цени. Регистрира се ръст в разходите за тампони и ежедневни дамски превръзки, докато леко се свиванай-големият сегмент – този на стандартните дамскипревръзки (всички, с изкл. на ежедневните).

Тампоните заемат най-малка част от категорията дамски хигиенни продукти – те привличат около 14% от потребителите, като за последната година те започватда купуват по-интензивно от гледна точка на честота иколичество на покупка.

Ежедневните дамски превръзки се развиват най-интензивно – ръстът в изразходваните средства към сегмента е близо 11% на годишна база, което основно се дължина значителното увеличение на количествата, регистрирани на една покупка. Сегментът привлича около 42% отпотребителите на категорията за последната година.Останалите разновидности на дамските превръзки присъстват все по-често в потребителската кошница. Въпреки ръста в честотата обаче се наблюдава свиване вразходите към сегмента с около 4%. Причината за това в най-голяма степен е по-малкият брой купувачи към тозисегмент.

Гергана Маринова„ Домакински панел”„ГфК България”