Списанието
Изберете рубрика:

Майките и бебешката козметика безкрайна тема с толкова мнения, колкото са и майките по света. Какво предпочитат за своето дете, защо и как го прилагат, е толкова информационно пренаситена тема, че за компаниите, предлагащи подобен тип продукти е истинско предизвикателство да обхванат най-минималната част от техните комплексни и всеобхватни изисквания.
За всеобща радост на пазарните играчи в бебешкия сектор, агенциите за проучване на пазара все пак успяват да уловят тенденциите в поведението на майките като потребители, както и какви са техните вътрешни мотиватори що се отнася до избора на един или друг продукт, марка и др.
За да узнае какви са тенденциите при бебешката козметика PROGRESSIVE се обърна към маркетингова агенция "Ноема", която предостави резултатите от свое национално представително проучване, проведено от 28 февруари 2018 г. до 6 март 2018 г. В него участие са взели майки на деца от 0 до 3 години, като те са били персонално интервюирани у дома или на улицата.
Какви козметични продукти за бебе използвате в момента?
Най-популярните продукти сред майките са мокри кърпички (79%), шампоани (64%) и кремове за подсичане (55%). Препарати за пране за бебешки дрехи се използват от 45 на сто от майките, пасти за зъби от 44%, пелени (40%), олио за тяло (31%), препарат за миене на съдове за бебета (25%). Сравнително ниски са процентите на майките, които използват слънцезащитни продукти (19%) и репеленти срещу ухапвания от насекоми (13 на сто).
Любопитно е да се отбележи, че сравнявайки периодите от 2016 г. до 2018 г. продуктите, които се отличават със значителна пенетрация в сравнение с 2017 г. са шампоаните, душ геловете за тяло и бебешки защитни кремове.
Честота на употреба на шампоани и кремове за подсичане
Пенетрацията и честотата на употреба на шампоани за бебета е стабилна в сравнение с 2017 г., но се наблюдава понижение в използването на кремове за подсичане, показват данните на "Ноема". Конкретно в цифри, анализите на агенцията показват, че през 2018 г. расте потреблението на шампоани 2-3 пъти в седмицата, но съвсем леко се понижават всекидневната им употреба, както и използването им веднъж седмично.
Прилагането на кремове за подсичане всеки ден се е понижило от 51% през 2017 г. на 36 на сто през 2018 г. Употребата им 2-3 пъти седмично е нараснала от 24% на 25 на сто за една година, а веднъж седмично – от 7% на 13%.
Мокри кърпички
Често ще чуете, че мокрите кърпички са най-добрият приятел на майките. Това твърдение се подкрепя и от данните на агенцията, които показват, че те са продукт, използван всекидневно от майките. Сравнявайки данните от 2018 г. и година по-рано, "Ноема" не открива значителни различия по отношение на честотата на употреба. Колкото повече расте бебето, толкова повече се увеличава и употребата на този продукт. Всеки ден мокри кърпички ползват 80% от майките на бебета от 0-12 месеца, 89% от майките на деца от 13 до 24 месеца и 90 на сто от майките на деца от 35 до 36 месеца.
Интересен факт е, че 76% от майките, които са използвали мокри кърпички по най-различни предназначения преди да родят, продължават да го правят и след като бебето се появи. Около 24% от тях започват да използват този продукт само за личната хигиена на детето си. От друга страна 77% от майките, които са открили мокрите кърпички като продукт едва след като раждат, ги използват само и единствено за хигиена на бебето, а 23 на сто от тях решават, че могат да ги прилагат и в други житейски ситуации и за обслужването на разнообразни нужди.
Козметика за бебето: брандовете се сменят с порастването на детето
Стане ли дума за бебешка козметика, повечето майки са лоялни към предпочитания от тях бранд. Дяловете на майките, които използват само една козметична марка и тези, които избират между 2-3 бранда, в зависимост от промоциите в магазина, са равни – всяка група представлява 44 на сто от потребителите.
Верните последователки на един единствен козметичен бранд живеят предимно в София и техните деца са на възраст между 0 и 12 месеца. По-склонни да купуват бебешка козметика от независимо кой бранд са майките на дечица между 13 и 24 месеца (9%) и тези, живеещи в провинцията (8%).
Бебешка пудра
Делът на майките, които използват козметична пудра постоянно намалява. Майките, които все още го правят са във възрастовата група между 25 и 29 години (38%). Повечето от тях са с основно образование и живеят в градовете. Употребата на продукта се променя всяка година с порастването на детето. През 2017 г. делът на 0-12 месечните бебета и 13-24 месечните е бил равен (40%), но през 2018 г. основните потребители са майки на бебета от 0 до 12 месеца (57%).
Бебета и слънцезащита
Майките, които употребяват слънцезащитни кремове за своите деца преобладаващо живеят в градски райони, имат висше образование и са на възраст над 30 години. Сравнявайки данните с тези от предходни години, "Ноема" наблюдава промяна във възрастовите групи на децата. Докато през 2016 г. и 2017 г. около ¼ от майките е използвала кремове за защита от вредни слънчеви лъчи за своите бебета от 0-12 месеца и 1/3 от майките за техните 13-24 месечни деца, то през 2018 г. има промяна – 38% от потребителите са родители на 0-12 месечни бебета. Делът на децата между 25 и 36 месеца, ползващи продукти за слънцезащита остава стабилен през годините и е около 40 на сто.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай