Списанието

Изберете рубрика:

 

Средно по 330 лв. ще отделят за коледни подаръци интернет потребителите

Брой 11, ноември 2018

Дата: 27.11.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Средно по 330 лв. ще отделят за коледни подаръци интернет потребителите

Активните в интернет потребители ще направят подаръци тази Коледа за над 330 лв., показват резултатите от четвъртото годишно проучване на потребителските навици, направено от GKI Digital по поръчка на платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com. Сравнявайки заявката им за коледното пазаруване от миналата година, средните разходи през тази ще са със 100 лв. повече.

Идеи за подаръци, почерпени от онлайн пространството

Над три четвърти от активните онлайн потребители на интернет ще използват най-вече интернет за намиране на идеи и подаръци. Въпреки това все още остава популярно преглеждането на вестници и брошури на магазините (49%), както и разглеждането на витрините на физическите магазини (41%).

Пазаруването – също по интернет

Значителна част от осигуряването на подаръци също ще става по електронен път - 71% от потребителите планират покупка от български сайтове.

Сезонът стартира с Черния петък

Традиционно пазаруването на подаръци не започва много рано. Като цяло 82% от всички хора оставят това задължение за последните дни преди Коледа. В средата на октомври едва 15% от потребителите на интернет са се заели с коледните покупки. Приблизително 1,2 млн. души или 39% от интернет потребителите съзнателно забавят пазаруването си до акциите на Черния петък в края на ноември.

47% от пазаруващите онлайн, 43% от тези, които купуват и онлайн и офлайн (в търговски центрове и големите магазини) ще търсят акции и промоции по време на Черния петък. Повечето хора следят за акции на конкретни видове продукти (56%), но за пазаруване много от тях (46%) черпят идеи от предложенията с намалени цени. На Черния петък 34% от потребителите на интернет планират импулсивно покупките си, тъй като от най-голямо значение за тях е, че ще пазаруват продукти с намаления, а всеки трети купувач ще следи кои продукти ще бъдат намалени най-много и това предопределя какво ще пазарува.

Какво ще се подарява на Коледа?

При избора на подаръци за празниците тази година, потребителите ще се придържат към обичайните групи стоки:

  • козметични продукти (45%)
  • играчки (42%)
  • мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%)
  • обувки (28%)
  • продукти от развлекателната електроника (23%)
  • книги, музика и филми (20%)
  • часовници, бижутерия, спортни стоки (18%)
  • компютърна техника (16%)
  • стоки за бита (14%)
  • кухненски машини и аксесоари (10%)

Заедно със стоките обаче - особено сред младите потребители на интернет - все по-популярни стават:

  • ваучери за подаръци (17%)
  • подаръци свързани с пътуване (12%)
  • билети за различни събития (10%)
  • а също така и различни изненади свързани с дигитални продукти и абонаменти (7%).