Списанието
Изберете рубрика:
Изпълнителният директор на Transport Intelligence Джон Манър-Бел прави прогноза за развитието на логистиката пред Kogan Page издателство за специализирана литература и публикации в сферата на лидерството, мениджмънта, маркетинг и брандинг, човешки ресурси, логистика, доставки, предприемачество.
1. Електронната търговия ще продължава да увеличава влиянието си върху бизнеса с доставки. Търговци и производители развиват мултиканални стратегии, които изискват от техните логистични партньори да бъдат иновативни така, че да подсигурят изпълнението на поръчките.
2. Увеличението на броя на дискаунт магазините като Aldi и Lidl за сметка на големите хранителни вериги ще има сериозно отражение върху логистичния бранш. Дискаунтърите имат много по-ниски логистични разходи и по-малко комплексни нужди, а това ще представлява заплаха за основния бизнес на големите логистични компании.
3. Падащата цена на горивата ще помогне на транспортните компании. Международните товарни превози като цяло ще станат много по-евтини и вероятно ще забавят оформилата се в последно време тенденция, продуктите да се произвеждат на близки разстояние до определени крайни точки. При товарните превози по въздух също се очаква благоприятно развитие.
4. Очакват се някои ключови придобивания в световната логистична индустрия. Условията през тази година ще са подходящи за нови придобивания, успешните компании ще разширяват обхвата си на бързоразвиващите се пазари и в печеливши пазарни ниши.
5. Увеличаващата се международна търговия ще насърчи регионалната междугранична обмяна на стоки. Например стартирането на Икономическата общност на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (ASEAN Economic Community) през януари ще даде силен тласък на международната спедиция в региона.
6. Логистичните компании в Европа ще продължат да се борят, за да се справят със застоя в търсенето, освен ако европейската икономика не тръгне нагоре. Това контрастира силно с пазарите в САЩ и Азия, които се представят по-добре.
7. Логистичните и компаниите за доставки ще продължат да инвестират в технологии. Иновациите ще стават дори още по-важни за компаниите, които търсят да отговорят на динамичните промени на пазара и да се справят с предизвикателната среда.
8. Корабите ще стават все по-големи! Плавателните съдове с 20 хил. TEU вече са реалност и тяхната полза е, че намаляват разходите за пренос на стоки. Въпреки това, все по-малко на брой пристанища по света ще бъдат в състояние да приемат и обслужват тези кораби, намалявайки броя на директните трансфери и увеличавайки разходите за доставка от много развиващи се пазари.
9. Геополитическата нестабилност ще продължи влиянието си в много части на развиващите се пазари, а именно Средния Изток, Западна, Северна и Източна Африка. Това ще увеличи риска за логистичните компании и ще редуцира инвестициите за доставки в тези богати на възможности страни.
10. Внимавайте за Uber! Бързоразвиващата се технологична компания, която предлага алтернатива на таксиметровите услуги в много градове по света, ще насочи вниманието си към товарните превози. Не трябва да се подценява потенциалът за трансформация на Uber модела.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай