Списанието
Изберете рубрика:
Зоните около касите в магазините, добре познати като „импулсни”, гарантират сигурни продажби на шоколади, бонбони и всякакви други захарни изделия. През годините въпросните пространства измениха своя облик, предлагания асортимент, дори похватите за предлагане на определени продукти в рамките на касата. В родните магазини в се по-често касиерът предлага на промоция различни продукти всяка седмица.
Каква е о баче т енденцията и звън България? За разлика от веригите у нас, импулсните зони в магазините в чужбина поеха в друга, по-здравословна посока. Все повече компании широко комуникират решението си да премахнат захарните продукти от околокасовите пространства. От началото на миналата година Lidl преустанови предлагането на такива изделия във всички свои 600 обекта на територията на Обединеното кралство. Решението е дошло след проведено вътрешно проучване с клиенти на германския дискаунтър, което показва, че преобладаваща част от потребителите, които са и родители, предпочитат около касите да няма нездравословни продукти. Lidl първоначално премахва сладките изделия от 1-2 здравословни каси и резултатите показали смайващ поток на клиенти през тях.
От началото на тази година отново в Обединеното кралство, но този път Tesco обяви, че няма да предлага сладки продукти и шоколади в зоната около касите. Оказа се, че търговецът е премахнал тези артикули от касите в големите си магазини още през 1994 г., но сега за първи път ги отстранява от всичките си обекти, включително и в удобните формати Tesco Metro и Express, които наброяват 2 хил. в Англия, Шотландия, Северна Ирландия и Уелс. Търговецът обявява действията си като част активностите в посока подпомагане клиентите, които искат да водят по-здравословен начин на живот. И тук решението се обосновава на анкетиране сред клиентите на Tesco, което показва, че приблизително 65% от потребителите са заявили, че премахването на захарните изделия от касите ще им помогне да правят по-здравословен избор, докато пазаруват.
В средата на 2014 г., друга голяма европейска верига – Aldi също направи здравословен завой по отношение на импулсната зона. В продължение на няколко месеца търговецът направи проба на новата визия на импулсните си зони в няколко свои обекта. Доброто приемане на идеята от страна на потребителите, накара компанията да вземе решение това да е цялостна политика.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай