Списанието

Изберете рубрика:

 

Търсят се комбинирани продукти в големи опаковки

Брой 9, септември 2018

Дата: 01.10.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Търсят се комбинирани продукти в големи опаковки

   Гергана Харалампиева, асортиментен мениджър в dm България


Какво е общото развитие на категорията „Бебешки продукти”?

В dm България категорията „Бебе“ расте с двуцифрен ръст както в обем, така и в стойност. Подкатегориите с най-голям ръст в оборот и количества са „Пелени“ и „Бебешка суха храна“, в която влизат адаптираните бебешки млека и каши.

Кои са основните тенденции, които наблюдавате при козметиката за бебета?

Мога да отлича две основни тенденции в бебешката козметика. Първата е търсенето на комбинирани продукти в големи опаковки, като душ гелове за коса и тяло в опаковки от 400 мл. Втората тенденция е засилващият се интерес към сертифицирана натурална козметика. Все повече хора търсят био и натурални продукти, както при козметиката, така и при храните, и през последните години това е една от най-бързо растящите категории за нашата компания.

Кой вид козметични продукти са най-търсени?

Ако разглеждаме търсенето в стойност, водеща група е „Бебешки измивни продукти“, като най-продавани са разфасовките от 400 мл. Това са комбинирани продукти, които спестяват време и средства, тъй като заместват успешно грижата на отделните продукти като шампоан и душ гел. Според нашите данни, майките предпочитат опаковки с помпа, тъй като са по-удобни за употреба.
Следващата група е тази на „Бебешките кремчета“. В нея най-голям дял заемат кремчетата против подсичане. На трето място по стойност е групата на „Бебешките лосиони и млека“, като разликата с тази на „Бебешкото олио“ е минимална.
Ако разгледаме категорията в бройки, подреждането на групите е сходно на тези в стойност. Разликата е, че бебешките лосиони и млека биват изместени от бебешкия сапун.

Как потребителите/майките, избират козметичните продукти за своите деца?

Майките със сигурност са много внимателни при избора на бебешки продукти, като според нас при първоначалния избор се доверяват на мнението на акушерките, които се грижат за бебето в болницата, а на по-късен етап и на съвета на педиатъра. Със сигурност информация за различните продукти и марки се търсят по време на училища за бременни, бебешки форуми и изложения, както и от други майки, приятелки. В случай, че бебето има алергии или е предразположено към алергични реакции, майките се доверяват изцяло на предписанието на педиатъра.

От къде според вас потребителите основно черпят информация – правят предварително проучване, или четат етикета на място в магазина?

Изборът на марка за деликатната бебешка кожа е важна тема за майките, поради което те внимателно и подробно проучват на коя марка да се доверят. Със сигурност покупките в този сектор не са спонтанни. Все повече родители търсят информация и в магазина, като се допитват до нашите консултанти. Това е напълно нормално, тъй като ние предлагаме над 14 000 артикула и понякога потребителите изпитват затруднения да се ориентират в това многообразие. За да сме още по-полезни на хората, ние работим и за въвеждането на професия „дрогерист“ в България – това са колеги, които са преминали специализирано обучение по австрийска програма и могат да предложат задълбочена консултация, тъй като са изучавали биология, биохимия, ботаника и така нататък.

До каква степен е налице интересът към био и натуралните продукти и смятате ли, че се засилва?

Да категорично. Както казах, това е една от най-бързо растящите категории за компанията ни и при нея ръстът изпреварва средния за dm България. Ние сме една от малкото компании, които имат собствена марка сертифицирана натурална козметика, която включва продукти както за възрастни, така и за бебета.
Специално за децата наскоро пуснахме нова продуктова серия. Тя включва следните три артикула: душ гел, комбиниран шампоан и балсам и спрей за лесно разресване. Последният много се харесва, особено на майките на момиченца, тъй като улеснява разресването на мокра и суха коса, а както знаем децата не обичат да бъдат сресвани. Освен това е с нежна формула, обогатена с био екстракти от бадем и ябълка, не дразни очите, а и не се нуждае от изплакване. Всички продукти от серията са сертифицирана натурална козметика. Те не съдържат чисто синтетични аромати, оцветители, консерванти или вещества на базата на минерални масла, а суровините в тях са предимно от контролирано биологично производство.

Нека обърнем внимание и на бебешките храни. Кои според вас са основните тенденции, които се наблюдават в този сегмент?

Основната тенденция е търсенето на био храни, както при адаптираните млека, така и при бебешките пюрета. Освен това наблюдаваме и повишен интерес към многообразието ни от продукти за междинно хранене: барчета, бисквитки, плодови закуски, оризови вафли, мюсли.

Лоялни ли са потребителите към бранда, или са склонни да изберат друга марка, ако тя е на промоция?

Ако говорим за адаптирани бебешки млека, родителите се насочват към определена марка още при раждането на бебето. Едно от обясненията за лоялността към определена марка е, че смяната на адаптираното мляко е свързано с дискомфорт при бебетата и не е препоръчително.
Тук е важно да се спомене, че действаща Наредба на МЗ забранява рекламирането и ценовото намаление на млеката за кърмачета под 1 годинка. dm подкрепя кърменето и вярва, че то е най-доброто за бебето. Именно заради това и спазвайки наредбата, адаптираните млека за възраст под 1 годинка не влизат в ценови промоции и биват изключвани от рекламни активности.
При бебешките пюрета обикновено родителите се насочват към няколко марки. Ако някоя от тези марки е в акция, се възползват от по-добрата цена, но определено цената не е водеща при покупка на бебешки храни.

По отношение на храните от къде смятате, че майките се информират?

И при бебешките храни ситуацията е като при козметиката. Хората са все по-добре информирани и много често знаят точно какво търсят още преди да са влезли в магазина. Мога да кажа, че търсят информация и на място като внимателно разглеждат съставките на продуктите и се интересуват дали са с глутен или без, има ли добавена захар, изкуствени оцветители.

По-големи грамажи ли се предпочитат?

Ако говорим за пюрета, то грамажите са строго определени спрямо възрастта на бебето, така че грамажът не е фактор при покупката. При адаптираните млека предлагаме различни грамажи от една марка, но не забелязваме изявени предпочитания към по-малък или по-голям грамаж.

Как стои въпросът с био и натуралните продукти при храните?

Категорично има все по-голям интерес към био и натуралните продукти, което се дължи на стремежа на родителите да осигурят най-доброто за своите деца.

Български или вносни храни се пазаруват по-често?

Мога да кажа, че хората се доверяват на собствените ни марки, тъй като те излизат от класическата рамка на собствен бранд, най-вече при съотношението цена-качество. Те са в средния ценови клас, а в същото време качеството е много високо. То се следи от мениджмънта в Германия, където редовно се правят тестове. От централата ни в Германия се осигурява и цялото производство, което означава, че на пазара в България идват същите продукти, каквито се предлагат и в Австрия и всяка друга страна, в която сме представени.