Гласът на поколенията - потребителски модел на gen Z и gen Y

Брой 10, октомври 2024

Дата: 04.11.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Гласът на поколенията - потребителски модел на gen Z и gen Y
Юлиан Добрев, Управител и директор „Анализи”, BluePoint
 
„Какво иска бизнесът? – едно и също нещо под различна форма и горе долу стига до следното – да продава повече, по-често, на по-висока цена. Но за да го прави това, той трябва да познава потребителите си и да знае как да ги привлече ефективно чрез комуникация“, каза Юлиан.
 
Той представи резултати от проучване между представители на различните поколения, което показва, че навикът е водещ при 62,3% от представителите на поколение Z, когато купуват стоки от първа необходимост. По същият показател процентът при поколение Y (Millennials) е 58,4%. 37,5% от представителите на поколение Z са сред първите, които обикновено изпробват нов продукт или услуга. 37,8 е процентът при поколение Y.
 
Средния брой на редовно посещавани магазини при поколение Z e 2.73, а при Y 2.48, става ясно от проучването.
 
Най-много от представителите на поколение Y се отказват от месните продукти, следвани от млечните, сладките/захарни изделия, скъпите продукти, алкохол, цигари/тютюневи изделия, продукти от първа необходимост и т.н.
При поколение Z картината е следната – на първо място се отказват от млечните продукти, следват месните, продукти с ниско качество, препарати, скъпи продукти, сладки/захарни изделия.   
 
Водещите дейности в социалните мрежи при поколение Z e харесването на публикации, а при Millennials размяната на различни съобщения.