Рени Яврийска, Ръководител „Потребителски панел“, GfK България
Индексът на потребителско доверие е паднал значително от миналата година, показват данните на GfK България. Като причина за това агенцията посочва бума на инфлацията. Негативното доверие е пряко свързано с очакванията за икономическата ситуация в страната. И ако през първата половина на 2023 година домакинствата в ЕС подобряват оценката си за икономическото състояние, то у нас индексът остава на нива под този за ЕС, тъй като българските домакинства нямат усещането за подобрение на икономическата среда през второто тримесечие на 2023 г. Според Рени Яврийска от GfK България въпреки негативната нагласа относно бъдещите доходи, готовността за големи покупки в българските домакинства расте и изпреварва нивата в Европа.
Данните на агенцията показват, че най-силно инфлацията се отразява на хранителните продукти. При нехранителните продукти се забавя ръстът на цените и те падат до 4% инфлация през юли.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай