Новото уравнение на стойността

Брой 10, октомври 2023

Дата: 03.11.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Новото уравнение на стойността

Брайън Робъртс, Global Insight Leader, IGD

За приблизително 30 години работа в сферата на наблюдението и анализа на търговските вериги, Брайън сподели, че е виждал доста промени в бранша, но последните 3-4 години определено са били най-турболентните и хаотични години, с които се е сблъсквал през цялата си кариера. Сред причините за това той посочи коронавируса, невиждани нива на инфлацията, огромни технологични промени, както и значима промяна в потребителското поведение. В основата на презентацията си Робъртс постави новото уравнение на стойността. Според него в настоящите условия, при които ритейлърите и производителите си поделят огромната тежест на високите цени и неизбежното им пренасяне върху потребителите, налага да се погледне на стойността по различен начин. Брайън Робъртс посочи кои са големите 6 тенденции от началото на 2023 г., които премоделират света на бързооборотните стоки.

Първата е необходимостта от ефикасност - нуждата да се избегнат загубите по целия път на доставната верига. Втората бе определена като “магията на магазините”, подчертавайки, че въпреки развитието на онлайн търговията, физическите магазини си остават основното място, на което се случва продажбата и клиентът се сблъсква от първа ръка с различните брандове. Третата тенденция е обвързана със здравословния завой, към който поемат все повече продуктови категории - от една страна защото потребителите търсят по-здравословни предложения, а от друга, защото и правителствата/ЕС изискват подобна посока от производителите. Четвъртият тренд е обвързан със стремежът към устойчивост и особения фокус върху отпечатъка, който компаниите оставят върху планетата чрез дейността си. Петата тенденция се свързва с технологичния напредък в контекста на използването на изкуствен интелект, дронове за доставка и роботизация на процесите. Последната тенденция е новото уравнение на стойността, което включва много повече от добра цена, потребителите все повече се вълнуват от стойността, която им носи даден продукт.