Промоциите от хартия към онлайн: потребителските възприятия и поведение относно рекламните медии, свързани с промоциите

Брой 10, октомври 2023

Дата: 03.11.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Промоциите от хартия към онлайн: потребителските възприятия и поведение относно рекламните медии, свързани с промоциите

Ния Дианова, Управител, „Фокус марктфоршунг“

Ния Дианова, Управител, „Фокус марктфоршунг“ показа на присъстващите резултатите от проучване как се възприема брошурата в дигиталната ера с данни от количествено изследване в България и Европа.

От данните става ясно, че у нас за промоциите в магазините за хранителни стоки 61% се информират от хартиените брошури, 47% от дигиталните брошури, 35% от мобилни приложения, 30% от онлайн магазини и уеб страници на конкретни търговци на дребно, а 37% от телевизия. 12% се информират от вестници и списания.

На въпроса „Коя от следните медии използвате, ако искате да се информирате за промоции или специални оферти на определени продукти по отношение на следните търговски сектори?“ – 82% от жените, участвали в проучването, заявяват, че за промоциите в магазини за хранителни стоки се информират от брошури, а при представителите от мъжки пол този процент е 71%. Съотношението за онлайн канала като медия е 56% на 54% в полза на дамите. 

По отношение на коя медия ги мотивира най-много да пазарува в магазините за хранителни стоки, 51% отговарят, че това са брошурите (32% хартиени брошури + 19% онлайн брошури). 55% от жените влизат в тази графа и 46% от мъжете. По възрастово разпределение става ясно, че 54% от хората на 50 години или повече се мотивират да пазаруват от определен хранителен магазин от брошурите.

Тези и още много други интересни данни от проучването сподели Ния с присъстващите на конференцията.