Георги Христов, Advanced Analytics Sales Consultant, NielsenIQ
В повечето държави се наблюдава спад на инфлацията, но в България все още се вижда двуцифрен ръст, обемите продължават да са в застоя от миналата година, показват данните на NielsenIQ. Докато при предишните тримесечия все пак инфлацията е била по-висока на годишна база, тези промени са довели до над 20% ръст в стойност. По-ниско потребление и инфлация през второто тримесечие на 2023 г. води до забавяне на ръста в стойност в България (14,5%).
Пакетираните храни и млечните продукти са били с най-голям принос в началото на инфлационната вълна, става ясно от анализите на маркетинговата агенция. Продуктите от категория „Лична грижа“ в началото на инфлационната вълна не са били толкова водещи, но през тази година са двигателят на инфлацията в модерната търговия. Позитивната новина от агенцията е, че през третото тримесечие на 2023 г. индексът на потребителско доверие е нараснал леко. Данните на NielsenIQ показват, че българските домакинства отделят средно по 370 евро от месечния си бюджет за бързооборотни стоки и по този показател те се нареждат на челните места в Европа. Друга особеност на българския потребител е, че той е на първо място по посещаемост на магазини за бързооборотни стоки. Според агенцията 60% от потребителите твърдят, че знаят цените на продуктите в магазина.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай