Цената като комуникационен инструмент

Брой 10, октомври 2023

Дата: 03.11.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Цената като комуникационен инструмент

Елена Колева, Директор „Изследвания“, Прагматика

Каква е цената като комуникационен инструмент - това беше проучване на Елена Колева от агенция „Прагматика“, специално подготвено за конференцията тази година. В изследването са участвали 600 респонденти между 18 и 64 г., градско население. Според запитаните през последната година цените са се увеличили с 37%. Като причина за ръста в цените, 88 на сто посочват държавното управление, 51 на сто - инфлацията в световен мащаб, а спореед 37% е спекулата на търговците. Друг извод от проучването е, че 92% от хората изпитват съмнения по отношение на качеството на продуктите на нашия пазар. Разглеждайки недоверието на хората към храните, в процентно отношение 20 на сто се съмняват в качеството на варивата, между 60 и 80% не се доверяват на категории като сирене, кашкавал, трайни колбаси, кисело мляко, мляно месо. Най-много хора - над 80% не вярват в качеството на малотрайните колбаси.

Анализът на Елена показва и че според 77% от хората, пазаруването е приятно занимание. И все пак един от най-важните изводи беше, че когато потребителите усещат голяма разлика в качеството на продуктите от дадена категория, запомнят по-добре цените, защото цената става все по-важен ориентир за качество.