
Стойността и качеството са застанали пред промоциите и цените - около тази тенденция категорично обединиха мнения представители на бизнеса, търговци и агенции за проучване на пазара по време на 14-тата PROGRESSIVE Конференция. За първи път в 14-годишната история на събитието, понятията „промоция” и „ценово ориентиран пазар” приеха поддържаща роля, напук на заглавието на конференцията, което направи препратка към актуалната икономическа обстановка в страната - Бърза инфлация и яростни цени: Надпревара за потребителската кошница.
Тази година конференцията имаше за цел да провери доколко инфлацията, стартирала от края на 2022 г., е повлияла върху потребителското поведение и в каква посока. За целта PROGRESSIVE покани 14 доказани в областта си лектори, които да представят от различни ъгли бързооборотния пейзаж в последните 12 месеца. Преобладаваща част от лекциите бяха представени по време на първия ден (19 октомври) от ежегодното събитие.
Дали високата инфлация ще провали възстановяването провери управителят на Кофас България Пламен Димитров. Каква пък е ролята на ценовата еластичност по време на инфлационните вълни разказа Георги Христов от NielsenIQ. Кратка разходка из телевизията като скоростна лента в състезанието за клиенти, направи мениджърът „Продажби” в bTV Media Group Николай Блажев.
Интересна лекция за еволюцията в търговията на дребно направи Доброслава Мирчева от „Дисплей България”. Фокус на нейната тема бяха автоматизацията, комуникацията и стремежът към лоялност. Росен Димитров от Beiersdorf България пък говори за потребителското поведение при яростни цени и как изменението на цените влияе на потребителските предпочитания и избор на продукти.
Две специално подготвени за събитието проучвания бяха представени от агенциите „Прагматика“ и JTN. Директорът „Изследвания” в „Прагматика“ Елена Колева презентира резултатите от изследване, фокусирано върху цената като комуникационен инструмент. Изпълнителният директор на JTN Даньо Димитров също се заигра с филмовото заглавие на конференцията тази година и на свой ред представи резултатите от ексклузивно проучване, обединено под темата „Всичко навсякъде наведнъж – потребителското съзнание във въртележката на инфлационно пазаруване”. Ръководителят на „Потребителски панел“ в GfK България Рени Яврийска показа как пазаруват домакинствата в условията на малка кошница и големи разходи.
В края на първия ден по традиция се състояха и два уъркшопа. Marketing Corner бе воден от Диляна Добринова от „the other half“. Нейната тема беше „Инфлацията, марките и … човешката психика: Как да работим с тях, за да движим бизнеса напред?“.
Водещ на Sales Lab пък беше Любомир Гетов от „Анадър Пойнт Адвайзърс“, който показа на гостите как да работят и общуват с другите поколения.
Вторият конферентен ден започна с международно участие. Брайън Робъртс от IGD показа какво е новото уравнение на стойността. Следващ беше Владимир Борачев, който представи пред публиката силата на Голямата картина. С лекцията си Борачев подчерта какво е важно за постигането на ангажиран екип, доволни клиенти и дългосрочни резултати. Изключително интересен поглед върху премиумизацията и новото ниво на обслужване на клиентите, представи търговският директор ХоРеКа в „Кока-Кола ХБК България“ Емилия Димитрова. Ния Дианова от „Фокус марктфоршунг“ представи какви са потребителски възприятия и поведение относно рекламните медии, свързани с промоциите.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай