Списанието

Изберете рубрика:

 

Тенденции при храните и напитките за 2025 година

Брой 12, декември 2024

Дата: 20.12.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Тенденции при храните и напитките за 2025 година

Екип от компанията Mintel, които са експерти в областта на това какво искат потребителите и защо, обявиха четири ключови тенденции, които ще формират глобалната индустрия за храни и напитки през следващите години. През 2025 година, а и след това, ще се наблюдава засилен фокус от страна на потребителите върху нивата на кръвната им захар и здравето, свързано с хормоните. Храните и напитките също така ще играят все по-голяма роля в управлението на психичното здраве.

Ще се наблюдава увеличаване на разнообразието от използването на специфични източници на хранителни вещества, както и различни видове съставки, а „хуманизирането“ на технологиите ще бъде от съществено значение за потребителите, които все повече се притесняват от прилагането на различни технологии за създаването, модифицирането и производството на храната, която консумират.

Тенденциите в храните и напитките, според специалистите в Mintel за 2025 година са:

Фундаментално питателна: Появата на лекарства за отслабване, като Ozempic, ще предефинира възприятията на потребителите за „храната като лекарство“ - от добавена функционална съставка до необходима за задоволяване на ежедневните основни нужди от хранителни вещества.

Бунт срещу правилата: Приветствайте потребителите, които са „съвършено несъвършени“ и гладни за марки, които им помагат да „нарушат правилата“ в ежедневието си като си купуват „непозволени“ храни и напитки.

Верижна реакция: Тъй като прекъсванията в доставките на храни стават все по-чести, индустрията ще трябва да насърчи потребителите да възприемат и да се доверят на новите произходи, съставки и вкусове, които ще се появят на местно и глобално ниво.

Хибридни реколти: Компаниите за храни и напитки ще трябва да илюстрират как технологията и селското стопанство работят заедно в полза на потребителите, фермерите и околната среда.

Фундаментално питателна

Появата на лекарствата за отслабване ще вдъхнови потребителите да преоценят връзката между храната и лекарството. От 2025 година марките трябва да рационализират своите здравни претенции към критичните хранителни вещества, които съдържат продуктите им. Лесните за възприемане описания на етикетите, които подчертават съдържанието на протеини, фибри, витамини и минерали, ще се харесат на хората, които използват лекарства за отслабване, както и на мнозинството потребители, които определят диетата си въз основа на индивидуалните си нужди и това как храната ги кара да се чувстват. Очакванията са продуктовите иновации, които допринасят за подобряване на краткосрочното и дългосрочното здраве, да се увеличат, което ще е свързано с добавяне в съдържанието на обогатени хранителни вещества.

Вече по-лесно се възприемат процесите, свързани със събирането на лични данни, а едновременно с това потребителите обръщат все повече внимание на два показателя, които са ключови за въздействието на лекарствата за отслабване върху тялото: нивото на кръвната захар и здравето на хормоните. Нарастващият интерес към кръвната захар може да увеличи търсенето на формули с нисък гликемичен индекс, както и наблюдението на кръвната захар не само при диабетици. Що се отнася до здравето на хормоните, марките могат да подкрепят мъжете и жените, които се опитват да се справят с хормоналните промени, причинени от стареенето.

Бунт срещу правилата

Тъй като обществото все повече приема несъвършенствата, марките храни и напитки могат да се насочат към тези „съвършено несъвършени“ потребители, предлагайки им иновации, които нарушават невидимите правила около консумацията на храни и напитки. Марките могат да насочат внимание към това как потребителите искат и всъщност консумират храните и напитките, а не към това как смятат, че „трябва“. Подкрепяйки тези бунтовнически тенденции, марките могат да помогнат на потребителите да се почувстват по-добре от по-широкия избор на храни и напитки, които им се предлагат.

В близко бъдеще брандовете ще се стремят да разбият продължаващите социални стигми около по-малко обсъжданите здравословни проблеми. Например, понастоящем по-рядко срещаните на опаковката и в маркетинга, съобщения, които директно споменават ролята на продуктите в управлението на психичното здраве, ще станат по-често срещани. Междувременно има допълнителен потенциал за „нарушаване на правилата“ от иновации на марки храни и напитки, които изпитват натиск да бъдат устойчиви, въпреки че знаят, че потребителите няма непременно да плащат повече за еко-идентификация. Иновативните марки могат да създадат нови норми чрез разработване на продукти с непознати устойчиви съставки, които могат да се продават на базата на техния уникален вкус.

Верижна реакция

По-честите предизвикателства в производството, свързани с климата и геополитическите събития, увеличават сметките за храна на потребителите и те осъзнават как далечни световни събития могат да повлияят на плановете им за хранене. В един все по-нестабилен свят марките храни и напитки трябва ясно да съобщават как са направени корекции от местно към глобално снабдяване в полза на потребителите. Ще бъдат необходими усилия, свързани с междуиндустриално и мултинационално сътрудничество, както и използването на големи по мащаби технологични решения, но това не означава непременно, че процесът ще премине без усложнения. По-важното е, че потребителите ще почувстват лично последствията от тези предизвикателства и марките трябва да са готови с решения, които да им дадат.

Гледайки напред, повече съставки ще се доставят от алтернативни и потенциално по-надеждни региони за отглеждане, като например зехтин от Алжир или Перу. Марките могат да подчертаят предимствата на диверсифицираното снабдяване, като например нюансирани вкусови вариации и други. Идентичността, свързана с храненето, ще бъде повлияна от социалните медии, имиграцията и пътуванията по света.

Хибридни реколти

По-широкото използване на технологиите в производството на храни и напитки е неизбежно, за да се справим с настоящите предизвикателства, свързани с производството и предлагането им, но много от потребителите не са готови да ги приемат. Въпреки тази съпротива, марките могат да се възползват от отвореността на потребителите към технологичния напредък, който например допринася за повишаване на удобството. Брандовете ще трябва да кажат на потребителите как природата и технологиите се допълват или още по-добре, подобряват взаимно.

През следващите няколко години марките храни и напитки трябва да дадат приоритет на начина, по който използваните от тях технологични постижения допринасят за потребителите, първо чрез предлагане на по-добър вкус, по-добро хранене или осигуряване на постоянни доставки и на второ място – влиянието на производствените процеси върху околната среда. Ще бъде наложително новите технологии да бъдат хуманизирани, особено що се отнася до изкуствения интелект. Например, маркетингово видео на немската марка сокове Eckes-Granini, обявяващо партньорството им с Microsoft, привлича вниманието към това как тези технологии допринасят за положителна промяна в живота на производителите, а не само за по-ефективно производство.

Източник: https://www.mintel.com/