Списанието

Изберете рубрика:

 

Българският аналог

Брой 5, май 2010

Дата: 01.05.2010 Коментари: 0
Снимки (1)
Българският аналог

Ако скоро сте минавали по бул. „Йерусалим” в София, със сигурност сте забелязали магазина с марка „be fit”. Българският отговор на международните дрогерии отвори врати през декември м.г. „Идеята за дрогериите възникна при една от пътуванията ни до Лондон, където този тип магазини са много популярни. Оттам взехме идеята и две-три години се подготвяхме да отворим подобен и на нашия пазар. Преценихме, че този вид удобни квартални дрогерии са необходими и на българските потребители”, казва Евелина Бетова, единият от управляващите собственици на дрогериите. П ървият магазин от веригата е разположен на площ от 220 кв. м, която е крайно недостатъчна за развитие на цялостната концепция. Следващите магазини ще са от 300 до 500 кв. м. „По-различното в нашите дрогерии е, че всеки един детайл е направен с идеята да предложи максимално удобство на българския потребител. Като се започне от интериора и подредбата на регалите и се стигне до допълнителните указания за по-лесно ориентиране на потребителите и т.нар. хоризонтална навигация. Стремежът ни е дрогериите „be fit” да се превърнат в любимия удобен магазин”, допълва Бетова. Н ай-голямата разлика в сравнение с другите магазини е предлагането на биопродукти и диетичните храни. Навсякъде, във всеки отделен сектор от стоки, приоритет имат сертифицираните органични и биопродукти. „Даваме възможност на по-широк кръг потребители да се докоснат до този вид продукти. Надяваме се, че с течение на времето интересът към сегмента „Биопродукти” ще се развива и те ще стават все по-популярни в категориите „Козметика” и „Храни”. Дори идеята ни е след време да се превърнем в биодрогерии, разбира се, ако пазарът е готов за това. Европа е много по-напред по отношение на потребление на биопродукти, а у нас то тепърва ще се развива.” В магазина има обособени специални кътове за отдих, където всеки клиент може да си почине и да утоли жаждата си с чаша вода или чай, а след време – и с биокафе, чието предлагане също е в синхрон с идеята „Близо до природата”. Дизайнът е изцяло на собствениците, а регалите са от естествени материали. Н а рафтовете за храни могат да се намерят безглутенови продукти, диетични храни с намалено съдържание на сол и захар, биосокове, биобонбони, биочай от български производител, български биомед, който доскоро е изнасян само за американския пазар. Асортиментът е обогатен с предлагането на специални брашна, зърна за покълване, а скоро клиентите на дрогериите ще могат да си закупят и уред за покълване на семена, към който е регистриран голям интерес. С екторът „Козметика” е разделен на няколко подсектора, където впечатление правят специалният отдел за мъже, включващ голямо разнообразие от мъжки козметични продукти, което ще помогне на тези потребители да не се лутат в един изцяло женски магазин. Секторът за бебешки продукти е дообогатен със стоки за бременни и кърмачки. „С радост мога да кажа, че нямаме „глухи направления”, т.е. към всяка една зона има интерес от страна на потребителите. 60% от клиентите ни си тръгват с покупка на биопродукт, което означава, че идеята да популяризираме този вид стоки работи. В нашия магазин хората се докосват до тях и започват да мислят по друг начин, защото разполагат с голям избор на едно място”, казва Евелина Бетова. П редлагането на такъв род продукти има своята специфика, защото то изисква специална консултация и обяснение за клиента. Ето защо за обекта на бул. „Йерусалим” е предвидено да има 5 продавач консултанти на смяна, за да може всеки клиент, влязъл в магазина, да получи необходимото внимание от тяхна страна. „Предимство е персоналът с медицинско образование, но днес е много трудно да се намерят хора за работа в дрогерии, защото се оказва, че такава професия и такива кадри няма. Трудността идва от това, че медицинските специалисти за съжаление нямат никакъв опит в търговските процеси. При асортимент от 7000 продукта трябва, освен да имаш познания за самата стока, да умееш и да я предложиш на клиента по най-подходящия начин.” Е велина Бетова е сигурна, че подобен формат магазини ще стават все по-популярни у нас, което се доказва и с амбицията да отворят още магазини от веригата до края на годината.

Катя Джатова