Списанието
Изберете рубрика:

Блиц интервюта. Локалните ритейлъри заемат значителна част от дела на търговията с бързооборотни стоки, като не само допринасят за развитието на бранша, но и уверено се конкурират с представителите на международните търговци, присъстващи на българския пазар. С част от тях, които са и Финалисти в PROGRESSIVE AWARDS, категория „Най-добър локален ритейлър“, направихме блиц интервюта, които ви представяме в материала по-долу.
ABC Market e верига български супермаркети, разположена в североизточна България, която вече 20 години расте и се развива, печели доверие сред своите клиенти и партньори. През изминалите години на усилена работа екипът ни не спира да расте и заедно се учим от натрупания опит. Това ни дава увереност да разширим дейността си и към момента разполагаме с 11 обекта в градовете Добрич, Балчик и Ген. Тошево. Нашата цел е да предоставим на клиентите си най-доброто, не само предлагайки широка гама от свежи продукти и стоки на конкурентни цени, но и приятно обслужване от нашия отзивчив екип.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
В ABC Market винаги се стремим да инвестираме в нашите магазини и да разширяваме асортимента от продукти. Наша постоянна грижа е да осигурим разнообразие от стоки, които отговарят на различните нужди и предпочитания на нашите клиенти. Това включва не само предлагането на широка гама от качествени продукти, но и активно следене на новите тенденции и внедряване на иновации в нашия асортимент.
През изминалата година усърдно работихме за разширяването на нашата мрежа от магазини и сме горди да съобщим, че сме направили значителни стъпки за влизането ни на нови пазари, включително и за откриване на три нови магазина в стратегически избрани локации в град Варна. Освен това, в знак на нашата постоянна ангажираност към подобряването на клиентския опит, ние сме инвестирали в цялостен ремонт на един от нашите най-стари магазини, като по този начин осигурихме модернизирана и приветлива среда за нашите клиенти.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
Отчитаме, че значителната част от нашия ръст в оборотите през изминалата година се дължи на увеличението на цените. Въпреки различните предизвикателства, включително откриването на няколко нови конкурентни магазина в нашия регион, нашата компания прояви изключителна устойчивост. Успяхме да запазим стабилно ниво на клиентите, продажбите и печалбата. Този факт подчертава силата на нашата стратегия и ангажимента ни към високото качество на услугите, които предлагаме.
Какви са плановете ви за 2024 година?
През 2024 година нашите стратегически планове се фокусират върху разширяване на пазарния ни дял. Както споменахме по-рано, активно работим върху навлизането на нова територия - град Варна. През настоящата година имаме планове за отварянето на два от трите обекта, които бяха споменати. Този стратегически ход ще допринесе за разширяване на нашата клиентска база, позволявайки ни да предложим нашите продукти и услуги на нови пазари, като в същото време укрепим позициите си в индустрията. Въпреки че предизвикателствата са неизбежни, вярваме, че тези планове ще ни помогнат да постигнем стратегическите си цели за растеж и развитие.
Life е българска семейна верига супермаркети , създадена от Радослава и Радослав Борисови. През 1997 г. стартира с малко магазинче за хранителни стоки под наем. През 2001 г. е открит първият собствен магазин вече с логото Life с екип от няколко служители, които работят във веригата и до днес. Днес, 27 години по-късно, търговска верига Life разполага с 11 супермаркета в Плевен, Троян, Червен бряг, Козлодуй, ресторанти, кулинарен цех, предприятие за преработка на месо, логистичен център. Екипът се състои от над 500 служители.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
От началото на 2023 г. до момента имаме успешни реализации в следните направления: монтирани фотоволтаични системи в два от обектите ни в Плевен; открит нов обект от веригата в Плевен на 22.04.2024 г.; от началото на 2023 г. до момента над 30 артикула собствена марка Life на рафт в обектите ни; стартирани проекти в направление „Собствена марка Life“ в още много категории; стартирани проекти за обновяване на два от обектите от веригата; актуализиран и разширен асортимент спрямо тенденциите на пазара; изключително наситен промо календар; по-добро присъствие в социалните мрежи с цел достигане до повече потенциални клиенти.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
През 2023 г. имаме ръст в броя клиенти, който се дължи не само на новооткрития обект в Козлодуй (открит е ноември 2022 г).
Какви са плановете ви за 2024 година?
Реализиране на проекта за реновация на един от обектите ни в Плевен; финализиране на проекти „Собствена марка Life“; разширяване на асортимента в Логистичен склад Лайф с цел скъсяване на веригата Производител-Краен Клиент; поддържане на стабилни позиции в четирите региона, в които имаме обекти; фокус изцяло върху нуждите на клиента с цел предлагане на качествени продукти на конкурентни цени и привличане на нови клиенти.
Minimart e български бранд удобни хранителни магазини с търговска площ между 50 и 120 кв.мл, стартирал дейността си през март 2023 г. Зад марката стои компанията „БГК“ АД с екип от опитни експерти в ритейл бизнеса, обединени около идеята да създадем най-голямата и най-популярната верига от удобни хранителни магазини в България. Мисията ни е бъдем най-близо до нашите клиенти, като им създаваме максимално удобство и комфорт чрез внимателно подбран асортимент за тяхната ежедневна доза щастие. Фокусирани сме да предложим гарантирано качествено изживяване на клиентите в нашите магазини – най-добра стойност, най-бързо, удобно и любезно обслужване на пазара. В Minimart създаваме общност от силно мотивирани Партньори, управляващи нашите магазини с грижа и отношение като към свой собствен бизнес. Към месец май 2024 г. веригата разполага с над 50 магазина в София, Пловдив, Нови Искър, Пазарджик и Перник.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
2023 беше годината, в която стартира нашата верига Minimart – „от нулата“ и за нас всичко бе ново и предизвикателно. Отворихме нашите първи обекти – 40 на територията на София и Пловдив. Създадохме екипа си и привлякохме първите партньори, които оперативно управляват магазините ни. Разработихме вътрешните ни процеси и системи на работа, изградихме инфраструктура за свързаност между магазините и с външен логистичен център, настроихме ERP система и касов софтуер, постигнахме едно от най-бързите картови разплащания на пазара с една касова бележка. Получихме и първите си отличия – Сребро в категорията „Бранд идентичност“ на фестивала ФАРА 2023 на БАКА; награда на БАИТ 2023 г. в категория „Успешен ИКТ проект в полза на българската икономика“ за проекта за внедряване на цялостно IT решение в стартъп за модерна търговия; и награда от Българската асоциация за управление на хора в категория „Най-добре развиваща се HR функция в start-up организация“.
Какви са плановете ви за 2024 година?
Планираме през 2024 г. Minimart да увеличи веригата си с нови 110 магазина, стъпвайки в други градове на страната, и към декември да имаме 150 работещи обекта в София, Пловдив, Бургас, Нови Искър, Пазарджик, Перник, Стара Загора, Асеновград В дългосрочен план експанзията е заложена да стане национална, с присъствие в цялата страна. През месец май ще открием нашият първи Minimart Box обект – стандартизирано търговско решение, което ще позволи да ускорим още повече скоростта на разрастване. Наред с това, на фокус е подобряването на нашия асортимент и стандартите на обслужване в обектите ни, развитието на нашата програма за лоялност и внедряването на екологични практики и решения за устойчиво развитие на компанията ни.
„ДАР“ е българска търговска верига. Днес тя управлява 12 супермаркета на територията на София, като последните два от тях са открити през настоящата 2024 г. Зад успеха на веригата стои екип от малко над 300 служители.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
Фокусът на ТВ „ДАР“ през последните няколко години е откриването на нови търговски обекти, реновацията на вече съществуващите магазини и използването на нова и модерна енергоспестяваща техника, осветление и нови технологични и интериорни решения. Усилията ни са насочени към привличането на нови клиенти и подобряване на клиентското изживяване с богат асортимент, комфортна обстановка за пазаруване и конкурентни ценови предложения, както и за налагането на нашата марка на предпочитан и перспективен работодател, който осигурява богат пакет от социални придобивки за своите служители, подобрява условията им на труд и осигурява условия за кариерно и личностно израстване.
В последните няколко години ребрандирахме голяма част от нашите действащи търговски обекти с новата ни корпоративна визия и обогатихме асортимента от предлагани стоки.
През 2023 г. беше извършен основен ремонт и реновация на магазин „ДАР“ на адрес София, кв. „Банишора“, бул. „Подполковник Калитин“ като наличната техника и оборудване бяха подменени с нови, хладилните витрини и осветление бяха заменени с енергоспестяващи, беше разширен асортиментът на предлаганите ястия на сектор „Топла точка“, с който магазинът разполага и като цяло беше разширен асортиментът от предлаганите в магазина стоки. През 2023 г. веригата разшири и Централния си склад в София, жк. „Дружба 2“.
Веригата извършва и доставка до домовете на своите клиенти в партньорство с Glovo.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
За 2023 г. реализирахме ръст на приходите от малко над 13 %, който се дължи основно на усилията ни за устойчив и постепенен растеж с акцент върху откриването на нови магазини, асортимент, клиентска удовлетвореност и развитие на екипа на ТВ „ДАР“.
Какви са плановете ви за 2024 година?
През 2024 г. продължихме да реализираме плановете ни за отваряне на нови търговски обекти, като през февруари открихме нов магазин в София, жк. „Изток“, бул. „Самоков“ 16, а през април в София, кв. „Борово“, ул. „Борово“ № 43. Изключително положителните отзиви на нашите нови клиенти в тези два магазини ни дават самочувствието и вярата, че преследваме и успешно реализираме целите си за развитие и налагане на нашия търговски бранд и утвърждаването ни като модерен и достъпен локален ритейлър на пазара.
Плановете ни за 2024 г. са да продължим да откриваме нови търговски обекти, а през следващите години – реновиране и реконструкция на останалите действащи магазини с новата ни корпоративна визия с цел по-голямо удобство на клиентите ни.
Номинацията на сп. Прогресив в категория „Локален ритейлър Западна България“ е чест за нас и доказателство, че сме забелязани и подкрепени в нашите усилия и стремеж за развитие и растеж.
Супермаркети Лекси са българска верига супермаркети, развиваща се повече от 17 години на пловдивския пазар. Нашите обекти са богато заредени и се простират на голяма площ, а целта ни е клиентите да открият всичко, което им е необходимо на едно място. Магазините ни разполагат със собствени транжорна, сладкарски цех и пекарна. Това ни позволява да предлагаме всеки ден прясно месо, риба, вкусни хлебчета, както и различни торти, пасти и сладкиши, правени на място. Огромното разнообразие от хранителни продукти, напитки и стоки за бита, ни наложи като едни от най-търсените и предпочитани магазини в Пловдив.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
Ние се стараем непрекъснато да модернизираме своите обекти спрямо трендовете на пазара. Също така постоянно обновяваме асортимента си с цел задоволяване на клиентите и техните искания. Именно разнообразието на стоки и големият асортимент са това, което ни отличава от останалите на пазара.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
2023 година беше успешна за нас и ръстът в приходите ни не се дължи само на повишението на цените на продуктите, но и на политиката, която провеждаме, а именно да предлагаме на нашите клиенти не само разнообразие, но и добро съотношение между цена и качество.
Какви са плановете ви за 2024 година?
Плановете ни за 2024 г. са свързани с непрекъсната модернизация и оптимизация на работния процес, за да продължим да предлагаме на нашите клиенти комфорт и удобство при пазаруване в нашите магазини. Ще продължаваме да обновяваме и разширяваме асортимента си, да търсим и предлагаме на нашите клиенти разнообразни и качествени продукти на добри цени.
Абсолют + е българска семейна компания, която предлага високо качество на достъпна цена. Първият магазин на веригата отваря на 19.05.1999 г. (тази година празнуваме 25-тата си годишнина). В момента супермаркетите са 7 в 3 населени места - Левски, Павликени и Бяла черква, като двата най-големи от тях са с търговска площ >1дка. Персоналът ни наброява над 250 души. В допълнение към супермаркетите в Левски клиентите ни могат да се възползват от гостоприемството на комплекс „Перфекто“, предлагащ уютен и вкусен ресторант и модерна хотелска част. В Павликени за удобството на клиентите ни се грижат и колегите от „Перфекто Експрес“ - пицария/ бързо хранене. Партнираме си и с веригата „Пепко“, които клиентите ни също могат да открият на територията на големите ни обекти в Левски и Павликени. Поддържаме изключително широк асортимент и трайно ниски цени, като в магазините ни клиентите ни могат да открият както всички добре познати марки, така и българска/ местна продукция.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
2023 г. беше първата от 7 години насам, в която не сме отваряли нови обекти/ обновявали съществуващи такива. Що се отнася до собствени марки - това е практика, която за момента не прилагаме в нашата работа. Асортиментът на веригата беше обновен и разширен, като продуктовото ни портфолио вече наброява над 40 000 активни артикула. Продължихме с мисията си да бъдем максимално зелена компания - инсталирахме фотоволтаици на всички обекти, които до момента нямаха такива, подменихме напълно автопарка си с електромобили, подобрихме енергоефективността на съществуващите ни обекти. Фокусирахме се и върху инвестиции в човешки капитал, по-специално обучения на търговски ни екип. Паралелно с това се фокусирахме и към нови социални проекти в Левски и Павликени.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
Предвид последните години, съпроводени с висока инфлация, никога не е било по-важно да се проследяват продажбите не само в стойност, но и в обем. За щастие през 2023 "плюсовете" бяха и в двете графи - донякъде очаквано приходите ни от продажби пораснаха с двуцифрени темпове. По-важното обаче е, че и в обем веригата ни расте, което е повод за радост през тази динамична година.
Какви са плановете ви за 2024 година?
През 2024 година работим върху няколко сериозни нови проекта извън границите на населените места, в които оперираме. Тези проекти ще обявим съвсем скоро след като всичко е оформено документално. Подготвяме и няколко разширения на големите ни супермаркети в Левски и Павликени.
„ЕДЕА Ритейл“ АД е верига за хранителни стоки, намиращи се в Шумен, Русе, общ. Хитрино и Разград. Веригата разполага с шест обекта и екип от професионалисти с богат практически опит, силна мотивация и желание за развитие. Работим с водещи вносители за България. Постоянно се опитваме да разширяваме нашия асортимент, като предлагаме и стоки, които са уникални по рода си. Очакваме EDEA да заеме своето трайно място в предпочитанията на потребителите, които да припознаят магазина като свое място за преживяване, а не само за пазаруване.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
През изминалата 2023 г. EDEA Retail откри нов обект в Шумен (6-ти пореден от веригата). Като първоначално EDEA закупи сградата, на която се направи реновация и обектът отвори с ново цялостно търговско оборудване. За изминалата година EDEA успя и да поднови хладилното оборудване на обектите в Шумен, Разград и Хитрино съобразно новите тенденции. Част от иновациите на веригата е и оборудване на нова кафе станция от швейцарската марка - FRANKE. Също така и оборудване на нов сладкарски кът в обектите. С радост можем да споделим и че успяхме да лансираме и Easy Pay услуги в Разград, Русе и Шумен.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
EDEA има ръст в приходите си през 2023 г. спрямо 2022 г. Този успех не се дължи само на повишение на цените, а е резултат от неуморната работа на екипа, иновативните решения и фокусът върху клиентското изживяване. Ръстът в приходите на EDEA Retail е доказателство за успешния подход на компанията. Стоките, които са съобразени с търсене на местно ниво и стремежът към клиентското изживяване, които са наши основни цели.
Какви са плановете ви за 2024 година?
Плановете ни за 2024 г. са веригата да се стреми да покрива всички фактори на новите тенденции спрямо ритейл сектора, да продължаваме да търсим и предлагаме нов асортимент, за да останем конкурентни и предпочитани от клиентите. Ще продължим да търсим и предлагаме нови продукти, съобразени с актуалните желания и потребности на клиентите. С увереност разширяваме веригата, планирайки откриване на нови магазини.
„Богат-Беден“ е верига супермаркети, която оперира в Северозападна България, като имаме 11 собствени обекти в градовете Монтана, Берковица, Бързия, Вършец, Брусарци. Първия си супермаркет отрихме през далечната 1999 г. и от тогава работим усилено по увеличаване броя на магазините, както и модернизирането на съществуващите ни обекти. През всички тези години се стремим да предлагаме на нашите клиенти разнообразие от стоки, така че да задоволим променящите се тенденции в потреблението им.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
През 2023 г отворихме нов обект във Вършец, който въпреки компактния си размер, успя да събере всичко необходимо, на една ръка разстояние до нашите нови клиентите. През изминалата година разнообразихме асортимента в обектите си с много нови и иновативни продукти, за да задоволим променящите се тенденции в търсенето на потребителите.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
2023 година приключихме успешно, като ръстовете, които отбелязахме се дължат както на инфлацията на цените, така и на увеличаването на клиентопотока и разширяване на активния асортимент.
Какви са плановете ви за 2024 година?
В началото на 2024 г. напълно обновихме и разширихме един от най- старите си търговски обекти, който вече работи, предлагайки на своите клиенти обогатения си асортимент, разгърнат на двойно по-голяма площ. До края на годината ще заработи най-големият ни супермаркет до момента с площ от 1500 кв. метра, както и ще да стартира онлайн магазина, върху който работим от доста време.
Хипермаркети HIT Max е верига магазини в София, която предлага богато разнообразие от свежи и пакетирани храни от цял свят, козметични стоки и домашни потреби за семейството и градината. Клиентите избират именно HIT Max заради големия асортимент от висококачествени продукти в различните категории. HIT Max предлага и немски внос стоки, които се утвърдиха сред най-търсените от потребителите на веригата и трудно могат да се намерят на друго място в страната. Хипермаркетът предлага и висококачествени хранителни стоки от много и различни държави по цял свят, както и богато разнообразие от био и натурални продукти. Магазините на HIT Max са два на брой и се намират в столичните квартали „Младост“ и „Люлин“, a за допълнително удобство продуктите от хипермаркетите могат да се поръчват и онлайн за София и региона от онлайн магазин Shop.gladen.bg, както и част от тях и в страната през Limon.bg.
Какво ново реализирахте през 2023 година?
За нас 2023 година беше продуктивна и успяхме да работим както върху развитие на част от предлаганите от нас услуги, така и върху изграждането на нови. Разработихме успешна Shop-in-shop концепция с два нови обекта в HIT Max в Младост - Le Plaisir De Vivre и Just Asiа, която се приема много добре от клиентите ни. В допълнение към това, следвайки световните тенденции в ритейла, разкрихме първите ни каси на самообслужване и разширихме онлайн предлагането ни. Вече стоки от нашия асортимент могат да бъдат поръчвани онлайн както от Shop.gladen.bg, така и от Limon.bg за цялата страна.
Отбелязахте ли ръст на приходите през 2023 г.?
Да, през 2023 година отбелязахме ръст на приходите, каквито бяха и очакванията ни.
Какви са плановете ви за 2024 година?
Очаква ни много вълнуваща година, защото ще отбележим 20-ия рожден ден на HIT Max. Подготвили сме много атрактивни предложения, както и изобилие от игри и промоции, с които да радваме клиентите ни през цялата година. Предстоящите месеци в HIT Max ще преминат под темата за юбилейния ни рожден ден, затова бихме насърчили клиентите ни да продължат да посещават обектите ни и да поръчват онлайн, защото ще има много изненади за тях.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай