Списанието

Изберете рубрика:

 

Магазин Maxi Cosi

Брой 8, октомври 2009

Дата: 01.10.2009 Коментари: 0
Снимки (2)
Магазин Maxi Cosi

Магазин Maxi Cosi е на настоящия си адрес в кв. ‘‘Лозенец’’ от 2001 година. Преди това около седем години е бил на бул. “Христо Ботев”. В него, на площ от около 60 кв. м. се предлагат бебешки колички, детски столчета за автомобили, дрешки, храни, козметика, играчки, шишета, биберони и всякакви други аксесоари за деца до 2-годишна възраст. Соня Неделчева, която е собственик и управител на магазина споделя, че причината, поради която е започнала този бизнес е “голямата дупка, която зееше в този сегмент, когато родих сина си преди 16 години – не беше ниша, а направо дупка”. “Тогава нямаше почти нищо за бебетата и ние бяхме едни от първите, които започнаха да се занимават с внос на такива стоки.” Соня пояснява, че съпругът й и брат му са съдружници във фирма “Неделчев и Неделчев”, която внася колички и столчета, козметика, храни, аксесоари и пелени за най-малките от Германия, където живее третият брат. В магазина се предлагат основно колички и столчета Maxi Cosi и Quinny, козметика Bubchen, шишета и биберони Dr. Brown’s и Baby Nova, мляко на прах и пюрета Alete, Sunval, както и българските пюрета “Ганчев” и каши “Слънчо”. Особено впечатление правят шишетата и бибероните от серията бебешки аксесоари Rock Star Baby, създадена от Джон Бон Джови и Тико Торес от рок групата Bon Jovi. Според Соня в последните години определено се наблюдава бум на бебетата в България, но предполага, че страхът от кризата ще доведе до известен спад. “Аз лично считам, че кризата тук е по-скоро резултат от психозата, която се създава, отколкото реална”, коментира тя. “Но виждам, че хората са притеснени и са започнали да си правят сметка на парите. Първото нещо, от което започнаха да пестят са бебешки дрешки, защото те са почти толкова скъпи, колкото и дрехите за възрастни, а понякога и повече. Хората ги считат малко за “глезотия” и предпочитат да вземат от приятели, чиито деца вече са ги “израснали”. Освен това, започнаха и да купуват помалки количества храна, да гледат етикетите с цените и да избират много внимателно. Вместо три бурканчета с пюре, купуват две. Вместо ново якенце, предпочитат да купят две ританки, защото те са по-необходими.” Въпреки финансовите притеснения на хората, обаче, бизнесът на магазина върви добре. “Това отдавна вече не е голям като площ магазин, има и много по-големи, но е толкова добре разработен, че не искам да го местя”, коментира Соня. “Може би в някакъв момент ще отворя втори, но засега ще изчакам да попремине кризата.”

Христина Димитрова