Списанието
Изберете рубрика:

Милена Драгийска е Главен изпълнителен директор на Лидл България. Тя управлява компанията от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Започва кариерата си в Lidl Германия през 2002 г. като регионален мениджър продажби за регионите на Щутгарт и Карлсруе. След това продължава професионалното си развитие в централата на Lidl, където отговаря за различни международни проекти за Lidl International.
Член е на Управителния съвет на Германо-Българската индустриално-търговска камара, УС на Съвета на жените в бизнеса в България и УС на Фондация Америка за България.
Как приключи 2022 година по отношение на финансовия резултат?
Конкретни данни за финансовите резултати ще можем да предоставим през юни 2023 г., когато публикуваме одитираните си отчети, тъй като нашата финансова година приключва в края на февруари. Очакванията ни са да запазим тенденцията на положителен ръст, въпреки поредните кризи, които неминуемо оказват своето влияние върху потреблението.
Какви са прогнозите ви за развитието на приходите и печалбата за 2023 г.?
Очакванията ни са да запазим тенденцията на положителен ръст, въпреки поредните кризи, които неминуемо оказват своето влияние върху потреблението.
Какво планирате за 2023 г. по отношение на инвестиции, реновации и нови обекти? Какъв ще е основният ви фокус за предстоящата година?
През изминалата 2022 г. отворихме именно 5 нови магазина – в София, Пловдив, Хасково, Шумен, както и нашия първи обект в Ботевград. Така търговската ни мрежа към края на 2022 г. достигна 115 магазина в 51 града в страната. Плановете ни за финансовата 2023 г. включват да удвоим броя на новите обекти, като задължително отново ще има поне един град, в който стъпваме за първи път. Този засилен ръст в плановете ни за експанзия съответно означава и сериозен ръст в нивото на инвестиционния ни ангажимент през 2023 г. Ще продължим и с плана за реновиране и модернизиране на съществуващата ни търговска мрежа с цел да осигурим още по-удобно и приятно клиентско изживяване в нашите магазини.
През 2023 г. основен фокус за нас ще бъдат именно клиентите – всичко, което правим, ще бъде съобразено с нуждите на потребителя. В ситуацията на икономически предизвикателства, в която се намираме, клиентите са все по-чувствителни на тема цени, търсят и предпочитат изгодни оферти, но без да правят компромис с качеството. В тази ситуация е още по-голяма силата на бизнес модела на Lidl – а именно нашите собствени марки, оптимизирани и съобразени спрямо потребителските нужди, както и предварително грижливо подбрания асортимент. Така клиентът пести време при подбора на продуктите, които пазарува, но и средства, защото собствените марки и предварителната селекция са гарант за най-добро качество на най-изгодна цена.
Именно затова и през следващата година, затова ние ще продължим да предлагаме онова, за което клиентът ни се доверява най-много – продукти с високо качество на оптимални цени. Ще работим да запазим баланса между растящите капиталови разходи, справедлив ръст на заплащането, ангажиментът ни към устойчивост и отговорност от една страна и ръста на приходите от друга, стъпвайки върху най-силните предимства на Lidl, които са в основата на нашия бизнес модел – постоянен акцент върху продукти с оптимално съотношение качество-цена, разширяване на асортимента от собствени марки, осигуряване на удобство при пазаруване, отлично обслужване от мотивирани служители и новаторския подход, който е характерен за нас в най-различни аспекти на дейността ни.
Какви са прогнозите ви за развитие на пазара на бързооборотни стоки през 2023 година?
На макроикономическо ниво веригите на доставка ще продължат да зависят в голяма степен от цените на суровините и енергията. Влияние неминуемо ще окаже и прогнозираната след април 2023 г. рецесия в Еврозоната. Като свързана икономика ние също можем да очакваме последствията с отложен ефект и при нас, което много вероятно ще доведе до спад в потреблението.
Ключова роля през 2023 г. ще продължат да оказват войната в Украйна и политическата нестабилност в страната, а в допълнение – и промяната в нивата на лихвите, която вече започна.
Всички тези фактори без съмнение ще намерят отражение и върху ритейл сектора, който в крайна сметка зависи от интензитета на потреблението, а то от своя страна – от финансовата сигурност и спокойствие на потребителите. В тази ситуация очакваме предимствата на нашия бизнес модел, които и досега бяха високо оценявани от нашите клиенти, да бъдат още по-голяма подкрепа в търсенето на възможности за оптимизиране на семейния бюджет.
Мнението на Иван Чернев, председател на управителния съвет на „Кауфланд България“.
Мнението на Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на „BILLA България“.
Мнението на Петър Павлов, генерален директор на „Максима България“ ЕООД (T MARKET).
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай