Списанието
Изберете рубрика:

Петър Павлов е генерален директор на „Максима България“ ЕООД (T MARKET). Той има над 17 години опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки. От 2005 г. насам работи в „Максима България“, където кариерата му се развива последователно. През това време е заемал различни ръководни позиции, като от 2017 г. е бил главен административен директор на дружеството, управляващо магазините T MARKET, а от юли 2019 г. е генерален директор.
Как приключи 2022 година по отношение на финансовия резултат?
През изминалата 2022 година оборотът ни е нараснал с 23% спрямо 2021. „Максима България“ постоянно работи в посока оптимизиране на вътрешните си процеси и намаляване оперативните си разходи, благодарение на което се запазва и позитивния тренд на нарастване на оперативната печалба.
Делът на онлайн продажбите на https://tmarketonline.bg/ от общите приходи на компанията за 2022 година е 1%. Постигнахме увеличаване на броя на поръчките и новите клиенти.
Успехът ни се дължи в бизнес модела – ниски цени, достъпни за масовия клиент. През 2022 задържахме и частично компенсирахме инфлационния натиск към нашите клиенти, създаден от пазара.
Какви са прогнозите ви за развитието на приходите и печалбата за 2023 г.?
Очакваме позитивния тренд от 2022 г. в нарастване на приходите и печалбата да продължи и през 2023 година. Добрите ни резултати се дължат на целия екип на „Максима България“ и са доказателство за професионализма на всеки един служител. За да сме дългосрочно успешни е важно да намерим баланса между чисто финансовите показатели и интересите на нашите служители.
„Максима България“ залага не само на органичен растеж, а и на експанзия. В тези трудни времена, ние вярваме в българския пазар. Продължаваме да инвестираме, което от своя страна е важно за нашите партньори и клиенти.
Какво планирате за 2023 г. по отношение на инвестиции, реновации и нови обекти? Какъв ще е основният ви фокус за предстоящата година?
Оборотът, клиентите и служителите ни са стълбовете на успеха на компанията вече 17 години. Инвестициите на „Максима България“ за 2023 година са насочени главно в няколко основни направления: разширяване на магазинната мрежа, обновяване на вече съществуващи обекти, развиване на онлайн магазина ни и не на последно място – да запазим своите служители.
Продължаваме своята експанзия и през 2023 година, като планираме да увеличим общия брой на обектите с около 20 нови локации в цялата страна. Стараем се да имаме максимално национално покритие и работим усърдно в тази посока. Планираме да стъпим в поне няколко нови града, като акцента са ритейл парковете, както и малките и средно големите населени места. Успоредно с това планираме реновации на част от старите обекти и разширяване и логистичната ни база.
Основният ни фокус за 2023 година се запазва, както до сега - да предлагаме ниски цени, достъпни за масовия клиент .
Какви са прогнозите ви за развитие на пазара на бързооборотни стоки през 2023 година?
Покачването на цените, инфлацията, войната и проблемът с доставките са микс от предизвикателства за целия пазар на бързооборотни стоки. Ситуацията, в която се намираме, подтиква клиентите да променят навиците си.
През 2022 година клиентите бяха умерени в пазаруването, търсещи дълбоки промоции и изгодни оферти като „2 на цената на 1“ и ХХL опаковки. Смятаме, че тази тенденция ще се запази и през 2023 година. Очакваме потребителите да пазаруват по-практично и по-малко емоционално.
И през 2023 година T MARKET ще остане практичният избор - изгодни ценови предложения, достъпни за масовия клиент.
Мнението на Иван Чернев, председател на управителния съвет на „Кауфланд България“.
Мнението на Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на „Лидл България“.
Мнението на Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на „BILLA България“.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай