Списанието

Изберете рубрика:

 

Приоритизираме работата си с българските производители

Брой 1, януари 2023

Дата: 26.01.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Приоритизираме работата си с българските производители

Иван Чернев е председател на управителния съвет на „Кауфланд България“ от февруари 2018 година. Управлявал е различни отдели в структурата на Kaufland в Германия и други държави. В България идва от мениджърска позиция в Kaufland Словакия. Той е дипломиран икономист от Университета в Нидерайн, Германия.

Как приключи 2022 година по отношение на финансовия резултат?

2022 г. беше доста предизвикателна, но благодарение на добрата ни стратегия, мотивирания екип и желанието ни да надскачаме това, което правим, годината беше много добра за Kaufland България. През нея разширихме асортимента си, който надхвърля 20 000 артикула, повишихме дела на българските плодове и зеленчуци в магазините си с 30%, разширихме портфолиото си от артикули от българската ни собствена марка Брей! и вече са над 100, като към тях има и 10 плодове и зеленчуци с доказан произход и контрол на качеството. Започнахме да сертифицираме продукти и процеси в работата си, като в последните шест месеца преминахме успешно четири сертификации, между които два сертификата TÜV AUSTRIA  - за витрината на самообслужване в хипермаркета ни в столичния квартал „Банишора“ (която се превърна и в първата в света TÜV сертифицирана магазинна витрина) и за ключовите дейности, извършвани в Логистичния ни център, които обезпечават избора и съхранението на храни от основни стокови групи и  TÜV Nord за пет от най-продаваните пакетирани месни продукти „Брей!“. Последният ни сертификат TÜV AUSTRIA получиха преди броени дни два наши месни продукта – кайма „Брей!“ и мляно месо „Шеф месар“. През 2022 г. за пръв път представихме на клиентите си карта за лоялност – Kaufland Card, с която могат да пазаруват още по-изгодно и разнообразно. Интересът към нея е голям и от пускането й досега за нея са се регистрирали над 1.4 млн. българи.

Продължихме експанзията ни с откриването на два нови хипермаркета в София, модернизирахме други 11 в цялата страна, продължавайки да се утвърждаваме като One Stop Shopping - иноваторът в българския ритейл, който постепенно трансформира обектите си в мултифункционални търговски центрове. Продължаваме да инвестираме в устойчиво развитие и намаляване на въглеродните емисии от дейността ни, като през 2022 г. преминахме на 100% зелена енергия в магазините ни, подменихме изцяло осветлението с LED, затворихме витрините си с вратички, започнахме да разполагаме фотоволтаични инсталации на покривите на новите си магазини и разширихме броя на електрическите зарядни станции на паркингите си. Открихме и първия си „зелен“ хипермаркет в столичния кв. Горубляне, който в края на годината спечели и заслуженото отличие „Зелена сграда на годината“ от престижния конкурс за строителство и архитектура. Над 120 млн. лв. са инвестициите ни в модернизация за 2022 г., като общият резултат за околната среда възлиза на над 4000 т. спестени въглеродни емисии. Отделно на преките действия свързани с намаляването на въглеродния отпечатък, реализираме много инициативи в посока намаляване на пластмасата за еднократна употреба и замяната й с устойчиви алтернативи. В края на годината Kaufland България се превърна в първия ритейлър, който се отправи към Южния полюс като партньор на българската антарктическа експедиция. Участието ни в историческата 31-ва българска експедиция се реализира изцяло в подкрепа на изследването на климата и климатичните промени.

Многото свършена работа, в цифри се изразява в над 1 000 000 клиенти седмично, а заради добрата ни работодателска политика, за 5-та поредна година спечелихме приза Топ работодател.

Какви са прогнозите ви за развитието на приходите и печалбата за 2023 г.?

Очакваме, че следващата година няма да е по-малко предизвикателна. Ние ще продължаваме да работим на пълни обороти, за да оправдаваме очакванията към нас.

Какво планирате за 2023 г. по отношение на инвестиции, реновации и нови обекти? Какъв ще е основният ви фокус за предстоящата година?

Стартираме 2023 г. със сертификация за качество на кайма БРЕЙ! и мляно месо „Шеф месар“ – двете ни родни собствени марки. Ние сме единственият ритейлър у нас, който държи да сертифицира качеството си и това ще се запази като категорична тенденция и през 2023 г. Сертификатите TÜV Austria и TÜV Nord са гаранцията, която ние предоставяме на нашите клиенти, че продуктите, които им предлагаме са качествени.

И през новата година основен фокус в нашата работа ще остане разширението на партньорството ни с българските производители. Плановете ни включват приоритетно увеличаване на дела на българската селскостопанска продукция във веригата ни с нови 30 %. Предстои да задълбочим партньорствата си с родните зеленчукопроизводители, да увеличим значително броя на договорите за предварително изкупуване, като и да удвоим броя на плодовете и зеленчуците от собствената ни марка „Брей!“.

През 2023 година ще продължим и с експанзията ни, като планираме разкриването на три нови обекта и реновирането на девет съществуващи магазина в цялата страна. Ще продължим да разширяваме броя на продуктите в магазините ни, както и на допълнителните услуги, с надграждането на нашата One Stop Shopping концепция, която трансформира магазините ни в търговски центрове.

Какви са прогнозите ви за развитие на пазара на бързооборотни стоки през 2023 година?

Българският потребител е силно ценово ориентиран и това категорично ще се запази като тенденция. Отделно на това, той е ценител на качеството и именно тук е нашата най-важна задача – да продължим да предоставяме все повече качествени продукти на достъпни цени, както и да предлагаме различни интересни предложения за нашите най-лоялни клиенти, собственици на Kaufland Card.


Мнението на Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на „Лидл България“.

Мнението на Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на „BILLA България“.

Мнението на Петър Павлов, генерален директор на „Максима България“ ЕООД (T MARKET).