Списанието

Изберете рубрика:

 

Ежегоден ръст от 6,6% до 2030 година на бебешки продукти за коса и тяло

Брой 8, август 2023

Дата: 04.09.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Ежегоден ръст от 6,6% до 2030 година на бебешки продукти за коса и тяло

Все по-нарастващата информираност и загриженост на родителите за грижата за бебешката кожа изглежда задвижват пазара на бебешки продукти за коса и тяло. Все по-често можем да видим купувачите в магазините или аптеките да четат етикетите на козметиката внимателно преди да закупят даден продукт и това се отнася с още по-голяма сила за тези продукти, които са предназначени за най-малките човеци. Какви по-точно са изискванията на потребителите и как се развива пазарът в тази категория ще научим от производителите на продукти за грижа  бебета, до които се допитахме.

„Родителите имат нужда от спокойствие и доверие в продуктите за бебето си“

Десислава Петрова, Маркетинг мениджър, „Аванс Трейд“ ООД

 

Как се развива пазарът на бебешки продукти за коса и тяло според вашите наблюдения?

Световният пазар на продукти за грижата за бебешката кожа през 2021 година беше оценен на 15,8 милиарда евро. Прогнозите са за ежегоден ръст от 6,6% до 2030 година, когато стойността му ще достигне около 28 милиарда евро. Най-голям дял от приходите – около 65%, се пада на продуктите за грижа за хигиената – шампоани, балсами, душ гелове и влажни кърпички. Заради честата употреба на този вид продукти, се очаква те да останат най-големия източник на приходи в сегмента.

Що се отнася до България, изключително тревожна е тенденцията за спад на раждаемостта. Ако през 2015-та година родените бебета в страната са почти  66 400, то през миналата 2022 година, броят им е с почти 10 000 по-малко - 56 917. Този факт няма как да не даде негативно отражение върху пазара на бебешки продукти като цяло и в частност на продуктите за грижа за косата и кожата. Това, което поддържа сравнително стабилното му ниво, е постепенното изместване на фокуса на потребителите от цената към качеството. 

Увеличава ли се информираността на потребителите по отношение на тези продукти и техния състав?

Да, потребителите са все по-информирани, интересуващи се и търсещи качествени източници на информация. Интересът им касае не само продуктите и съставките им, но и спецификите на бебешката кожа и отношението на козметиката към нейните конкретни нужди.

Ако до преди две години срещите ни с бъдещите и настоящи родители отчитаха интерес към базовата информация за козметичните продукти, то напоследък все по-често получаваме въпроси относно наличието или отсъствието на конкретни съставки в бебо продуктите и количественото им съдържание във формулата. Интересуват се от произхода на суровините, от въглеродния отпечатък при производството, от евентуалните екологични вреди от използването на един или друг продукт. Интересът им започна да излиза извън обсега на собственото семейство и да включва и по-глобални въпроси.

Родителите стават все по-чувствителни и това ни радва защото създадохме бебо с намерението да предложим натурална алтернатива за грижа за бебешката кожа и едва сега, 8 години след появата ѝ, забелязваме стабилен интерес, истинско разбиране и оценка на качествата на козметичните продукти. 

Какви са основните критерии на потребителите при избора на бебешки продукти за коса и тяло?

Тъй като са все по-информирани, родителите все по-често търсят натурален състав в продуктите, с които ще се третира нежната бебешка кожа и дали тези съставки отговарят на специфичните нужди на детето. Тенденцията показва завишаване на интереса към начина на производство, произходът на суровините, използването на животни в тестовете на продуктите. Все повече се интересуват от глобалната картинка. 

Родителите имат нужда от спокойствие и доверие в продуктите за бебето си и този фактор е ключов в избора. Щастливи сме, че все повече се доверяват на българската козметика и умишлено търсят такава. През последните години от бебо сме превърнали в наша мисия идеята да възстановим позагубеното доверие в българската козметика. Ние наистина имаме какво повече да дадем на българските семейства и с радост отчитаме, че те все повече го оценяват.

Каква е вашата прогноза за развитието на пазара в тази категория?

Очакваме продуктите за ежедневна хигиена да останат най-продаваните в сегмента на бебешката козметика. Но предвиждаме увеличаване на интереса към кремовете за грижа за кожата. Все повече се набляга в комуникацията за това, че бебешката кожа е суха и има нужда от допълнителна хидратация, за да се предотврати появата на раздразнения. 

Плюс за компаниите ще бъде формулите на продуктите да са разработени специално за бранда. Нашият опит показва, че това са най-работещите решения, особено когато съответната формула е разработена за конкретния пазар. Създавайки формулите на бебо, взехме под внимание особеностите на кожата на бебетата в нашия регион и те няма да имат същото въздействие върху кожата на бебетата в друга точка на света. 

Проучванията, върху които базираме собствените формули, са свързани с функциите на кожната бариера и необходимостта от заздравяването ѝ, за да се подпомогне защитната ѝ функция. Вярваме, че все повече козметични продукти ще се създават с мисъл за реалните ползи за бебенцата заради чувствителността и нуждата на родителите да осигуряват ефективна грижа за децата си.

Новото поколение родители, стават все по-взискателни в избора на продукти за бебето

Виктория Андонова, Бранд мениджър Здраве бебе, Арома Козметикс

 

Как се развива пазарът на бебешки продукти за коса и тяло според вашите наблюдения?

Пазарният дял на бебешки продукти в световен мащаб запазва водещи позиции, а категорията грижа за коса и тяло продължава да расте в последните няколко години. Пандемичният бейби бум създаде сериозна предпоставка за нарастващо търсене на специализирана козметика за бебето и детето – кремове за лице, лосиони и олио за тяло, масажни масла и лечебни шампоани. Новото поколение родители, стават все по-взискателни в избора на продукти за бебето, което от своя страна създава благоприятна конкурентна среда и богато разнообразие сред предлаганите продукти в категория Грижа за бебето. Все по-голяма популярност набират продукти с растителни съставки, без синтетични аромати, които имат успокояващо и силно хидратиращо действие върху чувствителната бебешка кожа. И въпреки, че светът става все по-свързан, парадоксално той става и все по-персонализиран, тъй като потребителите искат продукти създадени специално за тях. Тази диференциация се наблюдава и в избора на бебешка козметика. Тя трябва да отговаря на строго индивидуалните потребности на всяко бебе и да задоволява все по-високите очаквания на родителите.

Увеличава ли се информираността на потребителите по отношение на тези продукти и техния състав?

Да, общата тенденция е към увеличаване на информираността на потребителите по отношение на продуктите и техния състав, особено поради съчетанието на законодателни изисквания, социални тенденции и технологичен напредък. Голяма част от държавите въвеждат строги закони и регулации, които изискват производителите да предоставят ясна и точна информация за състава на своите продукти.  Лесният достъп до нея, благодарение на интернет и социалните мрежи, прави възможно потребителите да получават изчерпателни данни за продуктите и техния състав. Това от своя страна предизвиква производителите да бъдат по-прозрачни и информативни.

Образователните кампании, инициирани от държавни и неправителствени организации също играят ролята на осведомителни агенти. Медийни репортажи и публикации, свързани с продукти, които носят рискове за здравето, често привличат широко публично внимание. Именно тези случаи карат родителите да изискват повече информация и по-строг контрол върху производството на бебешката козметика, която купуват.

Какви са основните критерии на потребителите при избора на бебешки продукти за коса и тяло?

При избора на бебешки продукти за коса и тяло, потребителите обикновено вземат предвид няколко основни критерия, които гарантират безопасността, ефективността и удовлетворяването на нуждите на бебето.

На първо място е съставът. Най-важният критерий за родителите е безопасността на продуктите. Те трябва да съдържат нежни и хипоалергенни съставки, без консерванти, без сулфати и химични агенти, които да предизвикат раздразнения, алергии или други негативни реакции върху бебешката кожа. Вторият по важност критерий е продуктите да са дерматологично тествани и да са доказали своята сигурност и съвместимост с чувствителната бебешка кожа. Можем да продължим с хидратацията на кожата като търсен ефект, лесно отмиване и нежен аромат. В този тип продукти важен акцент пада на отсъствието на вредни пенители и консерванти.  И не на последно място, наред с безопасността и качеството, цената също може да е съществен фактор при избора на бебешки крем или шампоан.

Каква е вашата прогноза за развитието на пазара в тази категория?

Глобалният пазар на бебешка козметика е силно конкурентен и доставчиците се фокусират все повече върху разработването на уникални маркетингови стратегии за популяризиране на своите продукти. Залагат на силно отличителни свойства като: шампоан без сълзи, крем за студено време, шампоани с успокояващ и релаксиращ ефект, подобрени и изчистени формули,  екосъобразни опаковки, интересен и запомнящ се дизайн. Натуралните и био продукти ще са потенциалните победители в това “Състезание”. Лоялността в тази пазарен сегмент е най-висока и ако даден продукт работи, родителите не са склонни да го сменят. Конкуренцията е голяма и това води до динамика в тенденциите и новостите, както и бързо откликване на нуждите на потребителите и развитие на отделните продукти в цялостна комплексна грижа за бебето, създадена спрямо индивидуалните нужди и потребност.