Списанието

Изберете рубрика:

 

Натуралните и органични формули се търсят все повече в продуктите за баня за бебета

Брой 4, април 2021

Дата: 29.04.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Натуралните и органични формули се търсят все повече в продуктите за баня за бебета

Повече натурални и органични съставки, това е тенденцията при продуктите за баня за бебета. Тя се наблюдава от 2 компании, опериращи в този сегмент на българския пазар – HiPP България и „Арома Козметикс“. PROGRESSIVE се допита до тях, за да разбере какви продукти се предпочитат от българските майки, колко често се правят покупки в категорията и какви са последните иновации в нея.

Течните гелове доминират

„Пазарът на бебешка козметика е изключително фрагментиран по отношение на брандове и производители“, споделя регионалният търговски и маркетинг мениджър на HiPP България Яна Савова. Според нея категорията на продуктите за баня за бебета има най-голям дял и в обем и в стойност и се доминира от течните измивни гелове. Най-големи обеми се реализират през супер- и хипермаркетите и дрогериите, следвани от аптеките и специализираните магазини за бебешки стоки.

Най-търсени – козметика с липиди и флакони с помпа

По отношение на това, което най-много се търси от майките, Савова посочва козметиката, която може да овлажни и задържи влагата в кожата. „Бебетата се раждат с незряла кожа, която има нарушен хидро-липиден слой, което води до лесна загуба на влага, сухота и различни видове раздразнения. По тази причина майките се насочват към козметика богата на липиди, които да възстановяват тази киселинна мантия, която се отмива при къпане“, казва Яна Савова. Затова за измиване се ползват предимно комбинирани продукти за глава и тяло с меки, течни измивни субстанции (гелове и пяна), не съдържат сапун и за предпочитане съдържат ценни растителни масла, които са богати на полиненаситени мастни киселини, подобни на тези в кожата и затова незабавно се абсорбират и доставят необходимите липиди. Това е и причината козметиката на компанията, която Савова представлява, да е създадена изцяло на базата на БИО бадемово олио, което има изключително добра поносимост при чувствителна и суха кожа. „При продуктите за измиване от съществено значение е и опаковката“, посочва тя и уточнява, че майките се насочват към големи опаковки на продукти, които се предлагат във флакони с помпа за максимално лесна и удобна употреба.

С нарастването на възрастта се променят видовете продукти

Търсенето на определени продукти и честотата на покупките до голяма степен зависи от възрастта на детето, размерът на потребяваните опаковки и видовете продукти, които са необходими, смята регионалният директор търговия и маркетинг в HiPP България. Възрастта се отразява пряко на количеството използвани продукти, което до голяма степен определя честотата на покупка в този сегмент – тя се увеличава сред потребители с по-големи деца. Яна Савова уточнява, че при измивните продукти с нарастване на възрастта се променят и видовете продукти, които се ползват – от комбинирани в бебешката възраст към специализирани за коса или тяло в детската възраст. Докато в бебешката възраст решението за покупка се взима изцяло от майката и се влияе от препоръка от медицински специалисти и опит на други майки, то с нарастване на възрастта детето също започва да влияе върху избора на продукти. Това е и причината производителите да залагат на атрактивни опаковки при продуктите за по-големи деца.

Иновации – натурални, безвредни съставки

Иновациите в продуктите за баня са свързани най-вече със състава – производителите във високия клас се стремят да влагат в продуктите си минимални на брой и максимално натурални, безвредни съставки, които не предизвикват алергии и които в същото време добавят стойност и обслужват основната цел на бебешката козметика – да съхранява и подхранва незрялата кожа. „Качествената козметика не съдържа сапуни, не съдържа аромати, които носят потенциален риск да причинят алергия, етерични или силиконови масла, добавени оцветители, PEG емулгатори и парабени“, казва Яна Савова от HiPP България.

Категорията расте

„През последните години категорията на бебешките продукти за баня нараства значително като този ръст се дължи основно на лансирането на нови продукти и разновидности, както и разнообразието от различни опаковки и разфасовки“, казва младши бранд мениджърът в „Арома Козметикс“ Анжела Йосифова. Тя уточнява, че някои от търговските вериги са лансирали свои собствени марки бебешка козметика, с което са разширили портфолиото си от предлагани продукти за бебета и малки деца. Това превръща пазара в изключително наситен и избора за това какъв продукт да бъде избран става все по-труден.

Натурални, органични, хипоалергенни

Йосифова споделя, че производителите влагат все по-натурални, органични и иновативни съставки и предлагат максимално изчистени и хипоалергенни формули, които минимизират риска от нежелани реакции като кожни раздразнения, алергии и зачервявания. По думите й интересът към био продуктите нараства и все повече майки се ориентират към покупката им. В отговор на тази тенденция през 2019 г. компанията лансира серия био продукти за бебе, която е първата българска органично сертифицирана бебешка козметика от Еcocert Greenlife по стандарта Cosmos Organic в масовия сегмент. Серията предлага гама от продукти, която включва всичко необходимо за ежедневната грижа на бебето. Формулите са разработени без парабени, силикони, SLS, SLES, феноксиетанол, изкуствени оцветители и не са тествани върху животни.

Какво най-често се търси

Качествени продукти за баня, специално подбрани за нуждите на бебешката кожа, с натурални или органични съставки и аромати, с хидратиращи и подхранващи свойства, които поддържат отлично баланса на ph в кожата. Формули, които не дразнят очите, посочва Анжела Йосифова.  Тя допълва, че майките са все по-информирани, търсещи и внимателно четящи етикетите и съдържанието на продуктите и обикновено избягват такива, които съдържат вредни съставки като изкуствени оцветители, парабени, фталати, силикони, парфюми и силни аромати. Те знаят, че съставки от този вид нямат никакво полезно въздействие върху кожата на бебето, а дори напротив - могат да предизвикат раздразнения, обриви или алергични реакции. По думите на младши бранд мениджъра в „Арома Козметикс“ при избора на бебешка козметика се ръководят основно на база препоръка „от уста на уста“ от други майки, съвети от лекари и педиатри,  интернет форуми, facebook страници. Водеща остава, разбира се, индивидуалната реакция на бебето към определен продукт и марка. 

Големите разфасовки добиват популярност

Най-популярните и предпочитани сред майките са твърдите сапуни и комбинираните продукти за измиване на коса, лице и тяло, които спестяват време и средства и същевременно заместват успешно грижата на отделните продукти като шампоан и душ гел, смята Йосифова. Все по-търсени са големите разфасовки, които се предлагат и на по-изгодна цена. Важни също са удобството на опаковката и лесната употреба на продукта. „По този начин се създава увереност и сигурност у майката, че производителите разбират ролята й на родител и се стремят да улеснят максимално ежедневието й като й обърнат внимание на малките детайли – колко гъст или течен да бъде продуктът, как да се дозира от капачка или помпа, каква защита е поставена преди първото отваряне – фолио или щифт, какъв е вида на опаковката - туба или флакон“, коментира  Анжела Йосифова. Тя посочи, че в масовия сегмент цената играе изключително важна роля при решението за покупка. По отношение на страната на произход, предпочитано е качественото местно производство пред вносните продукти, като на пазара се отличават няколко водещи български производителя.