Списанието
Изберете рубрика:

Темата за козметика и хигиена на бебето влиза в полезрението на бъдещите майки през втория триместър. При последваща бременност жените са склонни да се придържат към практиките / продуктите, прилагани през първата бременност.
Това показва количествено проучване на агенция Market LINKS, чрез 100% онлайн интервю за самопопълване (CAWI) в панел на FEIA по метода на отзовалите се. Целевата група са бременни жени в България, потребители на приложението FEIA бременност. Дизайнът на проучването допуска и участието на бъдещи татковци, които също имат регистрация в приложението. Размерът на извадката е 406 респондента, пропорционално разпределение на бременни по тип населено място в страната на база на информация от НСИ. Периодът на провеждане на изследването е февруари 2024 година.
Съставът на продуктите (33%) и препоръка от специалист (32%) са водещите критерии за избор на козметика и хигиенни продукти. Наличието на сертификация изгражда усещане за спокойствие в бъдещите майки. Препоръката от приятел роднина е важна за 11% от анкетираните, наличие на био сертификат е важен за 5%, наличието на допълнителни сертификати – също 5% и цената на продуктите е водеща за 3% от бъдещите майки.
Използваните източници за информация са на първо място Google (70%), приятели / познати (69%), от лекар / педиатър (51%), отзиви от потребители (35%), от социалните мрежи (34%).
45% четат за съответния продукт, само ако им попадне информация, свързана с него. 38% от друга страна активно търсят информация за козметичния / хигиенния продукт, 14% не търсят допълнителна информация, но се е случвало да се зачетат, а 3% изобщо не търсят информация.
Сред обмисляните продуктови категории, които ще влязат в употреба при появата на бъдещото бебе са на първо място „крем против подсичане“ – 96% и на второ място се нареждат „мокрите кърпички, подходящи за бебета и деца“ - 93%. Бебешкия перилен препарат е обмислян от 93% от бъдещите майки, следват „масажно олио за бебета“ – 83%, „пелени за еднократна употреба“ – 82%, „бебешки препарат за миене на съдове“ – 77%, „комбиниран шампоан и душ гел (2 в 1)“ – 67%, „душ гел за тяло“ – 48%, „шампоан за коса“ – 47%, „пелени за многократна употреба“ – 14%.
От проучването става ясно, че съществува ясна изразеност на употребата на различните продуктови категории по възраст. Мокрите кърпички, перилните препарати и шампоанът 2 в 1 са най-активна и най-дълга употреба. Крем против подсичане, масажно олио и еднократните пелени са с нагласа за лимитирана употреба до първите 1-2 години.
Пазарът на Мокри кърпички е много наситен пазар, но с по-ясно изразена конкуренция. Лидерът в тази категория е с по-малка преднина в сравнение с категорията „Пелени за еднократна употреба“. Следващите марки генерират задоволителни нива на познатост, но не могат да трансформират в желание за покупка.
39 са марките мокри кърпички, които възникват на спонтанно ниво.
Консуматорските нагласи показват, че предпочитанията са доста ясно очертани, а продуктите трябва да отговарят на следните критерии – да са мокри кърпички, не някакъв друг подобен продукт от сорта на „влажна тоалетна хартия“ например. Те трябва да са с основно водно съдържание, без аромат, от естествени и биоразградими материали. С по-ясно изразено отношение към продукта са по-младите бъдещи майки.
Основните изводите, които агенция Market LINKS прави от проучването, осъществено съвместно с приложението за бременност FEIA, е че по отношение на цялата категория „Козметични продукти за бебета“:
►Основните нагласи на бъдещите майки се формират по време на втория триместър; ►Висока склонност за употреба на марки продукти, използвани при предходна бременност/майчинство;
►Бъдещите майки се чувстват комфортно с темата за козметика и хигиена на своите бъдещи деца;
►Съставът на продуктите и препоръката от медицинско лице са водещи при избора на продукти в тази категория;
►Познатостта и увереността в качествата на продуктите от дадена марка са във фокуса на вниманието на бъдещите майки.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай