Списанието
Изберете рубрика:
Когато става въпрос за здравето на децата, родителите подхождат изключително внимателно при избора на продукти за личната им хигиена и здраве. В категорията детска устна хигиена се появяват нови играчи, различни вкусове, нови продукти като води за уста и нови продукти, които се позиционират като „био“ и „натурални“. Разбира се няма по-добър начин да узнаем кои са най-новите тенденции в категорията, ако не се допитаме до тези, които имат най-близки наблюдения – играчите в сегмента. Ето какво споделиха с нас.
Категорията е нараснала с около 30% за 2023 г.
Атанас Арсов, Мениджър бизнес развитие, Nordics
Как се развива категорията на продуктите за детска устна хигиена през последната година?
Тази категория бележи изключителни ръстове от няколко години насам, а последната беше направо рекордна. На българския пазар, в частност, детската устна хигиена расте с около 30% за 2023 г., спрямо миналата година. Този тренд със сигурност ще продължи и следващите години. Родителите промениха начина на пазаруване и вече търсят и се интересуват за качествените продукти все повече, което ни радва много.
Има ли иновации в категорията през последната година и какви са те?
Ние като бранд фокусиран върху устната хигиена, развиваме много продуктите за деца и инвестираме много време и средства в разработването на нови продукти. За 2023 г. пуснахме на пазара нови серии четки за зъби от 0 до 4+ години, които бавно се превръщат в best-seller-ите на бранда. За 2024 г. сме предвидили още много нови неща в тази категория като например ултразвукови четки за зъби за деца.
Кой според вас е водещият фактор при избора на продукт от категорията?
Родителите са склонни да харчат повече за децата си отколкото за тях самите и това важи и за тази категория. Според нас водещ мотиватор в тази категория е качеството на продуктите и след това идва цената. Да изградиш полезния навик на миене на зъбите при децата е много важно и те трябва да асоциират пастата и четката, които използват с приятни емоции. Добавената стойност на продуктите също е много важна при избора. При пастите – дали са с натурален състав или добавени витамини. При четките – дали имат меки щадящи влакна или забавен дизайн.
Кое е водещото при избор на продукт от категорията – препоръка от специалист, решение на родител, реклама или препоръка от познат?
Най-работещото нещо при взимането на решение е препоръката от познат. Разбира се, препоръката от стоматолозите е с много голяма тежест, но масата от потребителите разчитат на вече изпробвани продукти от близки до тях хора.
Какъв е делът на продуктите, които се рекламират като „натурални“ или „с изчистени съставки“?
В нашето портфолио делът на продуктите с изчистен състав е много голям. Нашата идея е да се представят продукти, които комбинират чист етикет без да правят компромис с потребителските качества. Особено когато става дума за тази категория е важно да се подбират правилните съставки, така че крайният резултат да се харесва както на родителите, така и на децата.
Как цената определя избора на продукти за устна хигиена за деца и доколко промоциите играят роля при покупката?
Според нас, като цяло в категорията „устна хигиена“ се наблюдава т.нар. „премиумизация“ при продажбите. С други думи, това означава, че потребителите започват да се ориентират към по-скъпи продукти. Продукти, които предлагат чист състав, екзотични комбинации от вкусове или друга добавена стойност. Именно затова промоциите играят много голяма роля при покупката. Колкото по-скъпа е регулярната цена на продукта, толкова по-успешни са продажбите при промоция.
Какви вкусове при детските пасти за зъби се търсят най-често?
Това са традиционни вкусове: Дъвка, Портокал и Ягода. Навлизат нови разработки като Манго, Папая и Боровинки, но нашият опит показва, че те променят профила на вкуса си в готовата паста и се възприемат по-трудно от децата.
Кой според вашите наблюдения е водещият канал за покупка на продукти за детска устна хигиена?
На първо място това са дрогериите, където потребителите са свикнали да купуват козметика, перилни продукти и битова химия. На второ място е аптечният канал. На пазарите, на които продаваме нашите продукти, те са разпределени в ритейл канала по следния начин: 44% дрогерии и парафармации; 31% аптеки; 16% супермаркети и 9% био магазини.
Качеството е по-важно за родителите отколкото промоциите
Снежана Атанасова, Маркетинг Мениджър, Натурпродукт ООД
Как се развива категорията на продуктите за детска устна хигиена през последната година?
Изминалата година беше изключително успешна за нашия бранд и бележим ръст от 42% в категорията за детска устна хигиена. Любима на потребителите ни е пастата за зъби за деца от 2 до 6 години с вкус на сладка мента, следвана от паста за деца 6+ с вкус на зелена ябълка и свежа мента.
Има ли иновации в категорията през последната година и какви са те?
През изминалата година обновихме серията ни с детски четки, като иновацията е гумената глава на четката от 0 до 4 години, която предотвратява нараняване на устната кухина и прави почистването на зъбите изключително лесно.
Кой според вас е водещият фактор при избора на продукт от категорията?
Днешните родители са изключително активни в търсенето на информация и добрата реклама определено помага за насочването им към подходящите продукти. Сайтът ни е едно предимство пред останалите продукти за устна хигиена, защото съдържа не само подробна информация за продуктите, но и много полезни статии и съвети, които да улеснят избора на потребителите.
Кое е водещото при избор на продукт от категорията – препоръка от специалист, решение на родител, реклама или препоръка от познат?
Това най-вече зависи от възрастта на децата. В началото със сигурност е решението на родителите и тяхното собствено проучване, в комбинация с допитване до други родители и техния опит. Обикновено първото посещение на стоматолог е доста по-късно след появата на първите зъбчета. Американската педиатрична асоциация препоръчва първите прегледи от специалист да се извършат точно около 12-я месец, като в България няма конкретни препоръки и много родители чакат до първите проблеми със зъбите.
Какъв е делът на продуктите, които се рекламират като „натурални“ или „с изчистени съставки“?
Обновихме серията детски пасти за зъби през 2022 г., като държахме новите формули да отговарят на търсенето на пазара. Основно изискване беше продуктите да са без захар, оцветители и с много ползи за млечните зъби.
Как цената определя избора на продукти за устна хигиена за деца и доколко промоциите играят роля при покупката?
Промоциите винаги дават резултат за по-добри продажби, но когато говорим за детски продукти, определено качеството е по-важно за родителите. Все пак правилната грижа днес ще спести много от стоматологични прегледи после.
Какви вкусове при детските пасти за зъби се търсят най-често?
Плодовите вкусове са най-популярни, особено за 0+. Поради тази причина пастата ни за първи зъбки е с вкус на малина и банан. Определено бих казала, че като бранд внасяме разнообразие на пазара с това, че пастите ни за зъби за бебета и подрастващи не са с типичните захарни вкусове, а са плавен преход към грижата за зъбите на възрастните, но и много любими на децата. Вкусът сладка мента е изключително търсен.
Кой според вашите наблюдения е водещият канал за покупка на продукти за детска устна хигиена?
Аптеките и дрогериите са местата, от които най-често пазаруват нашите клиенти. Изборът е базиран на това къде всеки родител ще открие най-голямо разнообразие от детски продукти като цяло, защото обикновено пазарската кошница е голяма и се пазаруват хранителни продукти, пелени и козметика от едно място. Забелязва се ръст и в онлайн шопинг каналите.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай