Списанието

Изберете рубрика:

 

Антицелулитни продукти и продукти за отслабване

Брой 4, април 2018

Дата: 13.04.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Антицелулитни продукти и продукти за отслабване

Активната комуникация започва в началото на пролетта

Бояна Петрушевска, мениджър реклама на Аптеки 36,6

 

Как се развива пазарът на продукти за отслабване и антицелулитни продукти?

С настъпването на пролетта се наблюдава активно търсене на продуктите от тази категория. След богатите трапези и по-ниската физическа активност през зимните месеци, дамите се стараят да влязат във форма за лятото. И ако мъжете разчитат предимно на тренировки и спазване на хранителен режим за добрата си форма, при жените битката с „портокаловата кожа“ е доста трудна задача. Елиминирането на целулита изисква комплексен подход, който включва използването на антицелулитен продукт с клинично доказано действие, тренировъчен и хранителен режим, прием на добавки, подпомагащи отслабването и дрениране на излишните течности от организма.

 

Какви видове продукти се предлагат?

В категория отслабване се предлагат основно хранителни добавки под формата на таблетки или капсули, както и дрениращи продукти за пиене. Антицелулитните продукти биват кремове, гелове, активни концентрати, както и масла срещу стрии и целулит.

В кой ценови клас са най-употребяваните продукти?

От хранителните добавки за отслабване най-използваните продукти са в диапазона 7 – 20 лв. По-рядко, но също доста предпочитани, биват добавките на цена от 30 до 40 лв.

При антицелулитните продукти се наблюдава търсене както от ниския, така и от високия ценови клас. Немските и българските продукти залагат на достъпна цена и съставки с доказано действие като кофеин и етерично масло от розмарин.

Именно кофеинът масово присъства в състава на антицелулитните продукти. За първи път през 1971 г. френски бранд го залага във формулата на антицелулитен продукт, като оттогава са направени още много открития в тази област. Именно поради тази причина селективната френска козметика, въпреки по-високата си цена, се радва на особено голямо търсене, тъй като продуктите са с клинично доказан ефект, видим още през първите седмици употреба.

Кога започва активната комуникация на антицелулитни продукти и продукти за отслабване в точката на продажба и под каква форма е тя?

Активната комуникация на тези продукти започва именно в началото на пролетта с промоционални активности и специални оферти, като се залага не само на вторичното излагане във физическия обект, но и на силна реклама онлайн.

Има ли иновации в категорията?

Последните иновации в категорията са свързани с установяването на механизмите на възникване на целулита. Резултатите от тези проучвания водят и до въвеждането на нови съставки в антицелулитните продукти, които омекотяват съединителната тъкан в засегнатите области – „архитект“ на портокаловата кожа.

Френските брандове, като лидери в категорията, залагат на комплексен подход при третирането на този проблем. Не е достатъчно единствено нанасянето на козметичен продукт, за да постигнем оптимален резултат. Цялостната антицелулитна програма включва специални масажни техники, режим на хранене и тренировки. Дори новите технологии могат да ни бъдат полезни в борбата с целулита. Най-новият френски антицелулитен продукт, който за съжаление все още не се предлага на българския пазар, включва гел, подпомагащ отслабването и масажор, свързан с мобилно приложение. Връзката в реално време осигурява точно изпълнение на техниката на антицелулитния масаж и проследяване на индивидуалния прогрес по време на 28-дневната програма.

Какво е наблюдението ви за предлагането на български продукти в тази категория?

В сравнение с чуждестранните брандове, в аптеките българските марки са слабо развити в тази категория. Дори и в сезона на активно търсене, не се наблюдава активна комуникация към потребителите. Френските марки опреледено са лидери в областта. Предлагат на потребителите по-голям избор, тъй като залагат на по-широки продуктови гами според специфичните нужди. С настъпването на пролетта стартират промоционални и рекламни активности, което определено им дава голямо предимство.


Отчитаме ръст от над една четвърт в обема на продажбите на оформящи продукти

Виктория Дюнкова, асортиментен мениджър в dm България

 

Как се развива пазарът на продукти за отслабване и антицелулитни продукти?

Интересът към оформящи продукти все повече расте и през 2017 г. отчетохме ръст от над една четвърт в обема на продажбите спрямо 2016 г. Расте и делът на тези продукти като дял от всички продукти в категория „Грижа за тялото“, която включва масла, олиа, спрейове, универсални и специализирани кремове, етерични масла и други и към момента те формират близо 10% от продажбите в категорията.

Към тези продукти могат да се отнесат и растителните и етерични масла с широко спектърна употреба, които също помагат за справяне с целулит и стрии и допринасят за стягане на кожата. При тях ръстът е почти двойно по-голям в сравнение с класическите оформящи продукти.

 

Какви видове продукти се предлагат в тези категории?

В категорията влизат тясно специализирани продукти – антицелулитни, с отслабващ ефект, против стрии, продукти за областта на деколтето. Най-голям дял от продажбите имат антицелулитните продукти. Това е разбираемо поради факта, че те са най-масовата подкатегория сред оформящите продукти, респективно с най-широк асортимент при нас. Следват ги продуктите с отслабващ ефект и против стрии. Част от тези продукти са съставени само от натурални масла, като най-продаваният ни -оформящ - е именно такъв. Това потвърждава тенденцията за все по-голям интерес от страна на клиентите на dm към здравословния начин на живот и употреба на био и натурални продукти, която през последните години е все по-отчетлива.

Сред най-търсените продукти в категорията са съдържащите грозде, кафе и други активни съставки с доказан стягащ и заглаждащ ефект за кожата. В категорията много популярни са и термо продуктите със загряващ ефект. С най-големи ръстове в продажбите спрямо 2016 г. се открояват именно два такива продукта в dm – първият е с грозде, а вторият с натурални масла.

Бързо развиваща се категория са и етеричните и растителни масла. Те са подходящи за различни цели, като една от тях е именно грижа за тялото. Например, етеричното масло от портокал видимо изглажда кожата, склонна към целулит. Предотвратява и образуването на стрии. С изразен стягащ ефект са растителните масла от гроздови и малинови семки. Специално маслата с гроздови семки подпомагат запазването на еластичността и тонуса на гърдите и широко се използват против целулит. Подходящи за заличаване на стрии са много от растителните масла като кокос, шеа, макадамия, бадем и шипка, която е известна с подмладяващото си действие.

В кой ценови клас са най-употребяваните продукти?

Най-продавани са продуктите в ценови диапазон 2-5 лв.

Кога започва активната комуникация на антицелулитни продукти и продукти за отслабване в точката на продажба и под каква форма е тя?

Активната комуникация на оформящи продукти в dm стартира през март, когато клиентките ни започват да се подготвят за лятото и търсеното на такива продукти се засилва. Тогава започва и по-голямото им търсене, като най-големи обеми на продажбите се отчита в периода март – август.

Основната комуникация е през акционните ни брошури и частично е подкрепена с вторично излагане. Много рядко се провеждат кампании с промо пакети.

Има ли иновации в категорията?

Най-отчетливата иновация е използването на алтернативни методи и все по-популярната тенденция за използване на натурални продукти и завръщането към природата. Все повече дами използват натурални масла за тези цели. В асортимента например имаме антицелулитно масло, чиито съставки са само натурални и всяка има конкретно действие. В категорията има и продукти, които са сертифицирана натурална козметика. Такъв артикул е например антицелилитно олио с лимон и розмарин на собствената ни марка alverde, при което се наблюдава значителен ръст в продажбите. Същото се отнася и за продуктите с био лимон и био розмарин, които изглаждат кожата и я правят еластична. В състава на всички тези олиа липсват синтетични аромати и оцветители, както и консерванти.

В последните години се появиха все повече продукти за заличаване на стрии. При тях се наблюдава и най-висок ръст в продажбите спрямо 2016 г. Друг интересен и иновативен продукт е антицелулитна термална кал, която също бележи ръстове. Това е кал от ново поколение с двойно действие: липоредуциращо и дрениращо. Отслабващото действие се дължи на избрана комбинация от водорасли, съдържащи активен йод и които са мощен агент в изгарянето на мазнините. Тази кал дренира задържаните течности и токсини, тъй като глината, морските соли и микроелементите стимулират микро циркулацията. Всичко това води до редуциране на така наречената „портокалова кожа“ и оформя силуета.

Какво е наблюдението ви за предлагането на български продукти в тази категория?

Клиентите на dm ценят качествените български продукти и мога да кажа, че интересът към тях е висок във всички категории. Специално при оформящите продукти, близо една трета от продажбите се формират от произведени в България продукти, като два такива артикула са най-продаваните в категорията.