Списанието
Изберете рубрика:

Ръстът на българския пазар през 2017 г. е движен основно от хранителните категории, но и нехранителните отбелязват развивате. Нехранителните продукти също имат своя сериозен дял в позитивното развитие на пазара с ръст от 3,2% в стойност за 2017 г., спрямо 2016 г. Още по-голям (5,2%) е ръстът, ако разгледаме само категориите за персонална грижа.
От своя страна категорията „Грижа за лицето” е един от лидерите в нехранителния сектор с увеличение от 7,6% в стойност и 8,6% в обем за периода май 2017 г. – април 2018 г., спрямо същия период една година назад. Каналите на продажба с най-голяма тежест (около 50%) остават дрогериите и специализираните магазини за парфюмерия и козметика. Именно те бележат и най-позитивно развитие за разглеждания период от +14% в обем и +10% в стойност.
Продължава интензивното развитие на собствените марки в тази категория с увеличение от 20% както в обем, така и в стойност за май 2017 г. – април 2018 г., спрямо същия период една година назад.
Най-голям ръст сред сегментите бележат продуктите за почистване на лицето (+13% в обем и +11% в стойност), като сред тях лидери са маските за лице, продуктите за измиване на лицето и ексфолиантите. Тоникът за лице е единственият сегмент от тази категория, регистриращ по-значителен спад от 15% както в обем, така и във стойност.
За поредна година грижата за лицето е сред категориите, в които наблюдаваме едни от най-честите и дълбоки промоции. През 2017 г. 33% от общия обем за категорията е минал през промоция, като средното намаление на цената е било 22,6%.
Топ 5 производители в стойност за периода май 2017 г. – април 2018 г., подредени по азбучен ред са:
· BEIERSDORF
· BIOTRADE Co
· LABORATORIES BIODERMA
· LOREAL
· PIERRE FABRE
Ако изведем топ 5, но на база обем за същия период, списъкът, подреден по азбучен ред ще изглежда така:
· AROMA
· BEIERSDORF
· LABORATORIES BIODERMA
· LOREAL
· SARANTIS
Категорията расте на фона на позитивната икономическа обстановка и по-платежоспособните купувачи. Също така, козметиката е категория, за която 44% от българите са готови да заплатят по-висока цена, според проучване на „Нилсен България” за нагласите към премиум продуктите.
Елена Банкова, „Нилсен България”
Мицеларната вода, маските за лице, детокс продуктите – иновациите, радващи се на голяма популярност
Гергана Харалампиева, асортиментен мениджър в dm България
Кой вид продукти за грижа за лицето (според вида – серуми, кремове, лосиони, олиа и др.) са най-продавани във вашите обекти?
Традиционно най-голям дял от продажбите като стойност имат дневните кремове за лице. Това е напълно логично, тъй като те остават основен продукт, когато говорим за грижа за кожата на лицето. Непосредствено след тях са маски за лице. Това са достъпни като цена артикули с голямо разнообразие и това ги прави предпочитани от нашите клиенти. На трето място идват мицеларните води.
Ако разгледаме продажбите в бройки, на първите три места са същите групи. Разликата е, че на първо място са маските за лице, които изпреварват дневните кремове. Според нас артикули като флуид, серум, олио за лице, капсули и други имат голям потенциал за развитие. Това са иновативни продукти, алтернатива на кремовете за лице. Наблюденията ни показват, че нашите клиенти харесват тези нови и интересни продукти.
През последната година отчитаме завишени продажби във всички категории „сертифицирана био козметика“. Това е обосновано от тенденцията за по-здравословен начин на живот. А здравословният начин на живот означава не само промени в навиците на хранене и търсенето на храни с доказан биологичен произход, но и по-добра грижа за кожата чрез използването на натурална козметика и стремеж за опазване на околната среда чрез употребата на щадящи природата съставки. Клиентите разглеждат все по-критично съдържанието на продуктите и се насочват все по-често към тези с естествени съставки или рециклируеми опаковки.
Нашите данни показват, че хората се доверява все повече на сертифицираната натурална козметика от линиите Naturcosmetic и naturshoen на собствения ни бранда alverde. Ние сме една от малкото компании, които имат собствена марка сертифицирана натурална козметика.
В сектора на натуралната козметика наскоро предложихме новата ни серия alverde naturschoen. Тя използва доказаната ефективност на зехтина, за да предложи на дамите безкомпромисна защита на кожата от вредните влияния на околната среда да я запази млада и свежа. Продуктите от тази серия, които вече са достъпни и в България, са олио за лице, околоочен крем, дневен крем, почистващо мляко и маска за лице. Освен под собствения си бранд, ние предлагаме натурална козметика и от утвърдени международни производители като lavera; dr. Scheller; Sante; Logona; Weleda и много други.
Има ли сезонност в продажбите на определени продукти и за кои видове важи тя?
Не отчитаме изявена сезонност при продуктите за лице, каквато има например при грижа за тялото. Традиционно силните месеци за продажби в сектора са декември и януари, както и март, април и май.
Кои са най-търсените иновации в категорията Грижа за лицето?
Секторът „Грижа за лице“ е динамичен и движен от множество иновации. Това е свързано с постоянна промяна във визиите на опаковките и рецептурите от една страна, а от друга с появата на нови продукти, които допълват продуктовите гами или създаване на изцяло нови продукти.
Един от най-търсените иновативни продукти е мицеларната вода. Това е продукт, който спестява време и средства, тъй като има комбинирано действие и заменя успешно няколко продукта: тоалетно мляко, тоник и дегримьор. Мицеларната вода търпи своето развитие, ставайки все по-специализиран продукт. От една страна за различни нужди: за професионален грим, за различен тип кожа, двуфазна, с активен въглен, с масла и др., а от друга страна с различни разфасовки: от туристическа опаковка от 100 мл. до стандартна опаковка от 400 мл.
Маските за лице са сегмент, в който производителите постоянно предлагат иновации, като видове (в буркан, сашета, маски-кърпи, с фолио, с кислород и др. ), предназначение (пилинг, овлажняващи, подхранващи, съобразени с възрастта на потребителката и др.), за различни зони на лицето (около очите, за устните ) и съставки (активен въглен, глина, колаген, хиалурон, червено вино и др.).
Като пример за иновативен продукт в категорията бих могла да посоча маската за устни от собствения ни бранд Balea, която е от био целулоза с хиалуронова киселина. Тази маска хидратира интензивно, прави устните гладки и е веган, което е особено важно за хората със здравословен начин на живот.
Забелязваме също така тенденция към продукта скраб за лице със захари. Клиентите са тези, които ще решат, дали това ще се превърне в трайна модна тенденция. Очакваме все повече марки да прибавят такъв артикул към портфолиото си.
Голяма част от новостите в сектора са свързани и с различните детокс продукти. Те се радват на все по-голяма популярност, тъй като премахват замърсяванията, токсините и намаляват агресивните фактори на околната среда. Това е особено важно за дамите в градовете, където обикновено замърсяването е по-силно.
Като обобщение бих могла да кажа, че нашият клиент в сектора е любопитен, търсещ новото, взискателен, все по-добре информиран. Ние като специалисти в категория „Грижа за кожата“ разпознаваме неговите търсения и ги задоволяваме успешно.
Каква е средната стойност за продукти за лицето, която купувачите харчат в dm?
Нашето портфолио от продукти в категория „Грижа за лицето“ е изключително богато и предлагаме стоки в много широк ценови диапазон. Така можем да отговорим на всяко индивидуално търсене на клиентите и да им помогнем да открият точния продукт според бюджета си. Конкретно при най-популярните стоки в категорията, кремовете за лице, най-продаваните са в диапазона 5-10 лева.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай