Списанието
Изберете рубрика:
Размерът на пазара на продукти за обезкосмяване е оценен на 4,07 млрд. щ.д. през 2022 година, а общите приходи се очаква да нараснат с 4,9% през 2023 до 2029 г., достигайки близо 5,68 млрд. щатски долара през прогнозния период, показват данните на Maximize Market Research.
Динамика на пазара на продукти за обезкосмяване
Кремът депилатоар е козметичен продукт, който се използва за премахване на нежеланото окосмяване по тялото. Кремът за депилация съдържа алкален химикал, който безопасно реагира с тялото, за да премахне космите. Механизмът на този продукт се състои в това, че той действа като разгражда кератиновия протеин в космите и ги отслабва чрез разтваряне.
Зачервяването и съпътстващите раздразнения на кожата, следствие от епилацията, стимулират растежа на пазара на продукти за депилация. Съзнанието на потребителите, заедно с вниманието към личната грижа и нарастващият интерес към естетическа привлекателност, подхранват растежа на пазара през прогнозния период 2022-2029 година. Увеличаването на разполагаемия доход, а оттам и на разходите за здравна и лична хигиена също са с основен принос за развитието на категорията. Нещо повече, развитието на технологиите, свързани с усъвършенстване на електронните машини за премахване на косми - като по-слабо премахване на косми, интензивна импулсна светлина (IPL) и т.н., устройства, базирани на използването на енергия, излизат на пазара, предлагайки удобство, лесното и бързо премахване на космите.
Кремът за депилация привлича все повече внимание на пазара поради удобството - лесното нанасяне и бързия начин на действие. Пазарният дял на сегмента на кремовете възлиза на 39,23% през 2022 г. Също така тези кремове се предлагат с допълнителни ползи, като овлажняване на кожата след депилация, приятен аромат, поддържат кожата копринена и гладка и тези предимства вероятно ще допринесат за растежа на пазара.
Ръст на дела на дамските самобръсначки
Категорията „Ножчета и самобръсначки“ отбелязва ръст от 13% в стойност*, показват данните на „NielsenIQ България“ за МАТ период: май/юни 2022 – март/април 2023 (MAT TY) спрямо май/юни 2021 – март/април 2022 (MAT LY).
Продажби в обем и стойност
Като цяло категорията „Ножчета и самобръсначки“ бележи ръст през последния МАТ период като реализираните продажби достигат 13% в стойност и 1% ръст в обем, спрямо предходния МАТ, показват данните на NielsenIQ.
За някои сегменти се наблюдават отрицателни стойности в обем, докато в други стойностите и в обем и в стойност бележат двуцифрен ръст.
Търговски канали
При търговските каналите се наблюдава значителен ръст на продажбите в магазините за битова химия и дрогериите, съответно с 15% в обем и с 27% в стойност.
На второ и трето място по повишение на общите показатели се нареждат аптеките, с ръст от 10% в обем и 7% в стойност, следвани от неорганизираната търговия в магазини над 100 кв.м. с ръст от 8% в обем и 16% в стойност.
Каналът с най-голям спад в обем и в стойност е организираните големи магазини от 100 до 300 кв.м.
Дял по брой ножчета
Лидер в категорията по брой ножчета са самобръсначките с три ножчета. Техният дял в категорията е съответно 42% в обем и 58% в стойност. На второ място по дял в категорията се нареждат самобръсначките с 2 ножчета, като техният дял е 30% в обем и 16% в стойност. Самобръсначките с пет ножчета бележат ръст на продажбите в обем с 17% и 20% в стойност, но техният дял в категорията е съответно 3% в обем и 16% в стойност.
Изменение в ценово отношение
Наблюдава се повишено търсене на подаръчните комплекти, които включват самобръсначка. В обем се наблюдава значителен ръст, а в стойност ръстът е над 50%.
Също така се увеличават с 4% продажбите в обем, които са комуникирани към клиентите с намаление на цената.
По вид потребител – дамски/мъжки
През последния МАТ период ясно се откроява ръстът на сегмент „Дамски самобръсначки“ в категорията. Той повишава делът си в категорията с по 10% и така достига до 84% ръст в обем и 115% ръст в стойност.
Все пак сегментът с най-голям дял си остава „Мъжки самобръсначки“, въпреки спада от 2% на продажбите в обем.
Топ три производители
Топ три производители по продажби в стойност, подредени по азбучен ред, са: BIC, PROCTER & GAMBLE и WILKINSON SWORD /WARNER LAMBERT CO.
*Паспорт на данните: Категория „Ножчета и самобръсначки“, МАТ период: май/юни 2022 – март/април 2023 (MAT TY) спрямо май/юни 2021 – март/април 2022 (MAT LY).
Пазар: Тотал България, включващ канали на търговия: Павилиони, Аптеки, Магазини за битова химия и дрогерии, Търговски вериги над 300 кв.м, Търговски вериги 100-300 кв.м, Търговски вериги 40-100 кв.м., Неорганизирана търговия над 100 кв.м, Неорганизирана търговия 40-100 кв.м., Средни и малки хранителни магазини под 40 кв.м.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай