Списанието
Изберете рубрика:
Най-голям ръст през изминалата година се наблюдава при пастите за зъби и водите за уста - над 30%. Това бяха част от изнесените данни за категорията Устна хигиена от “дм България” по време на Category Retail Forum, който се проведе през март 2024 г. Най-голям дял във веригата дрогерии заема сегментът на пастите за зъби, следван от ръчните четки за зъби, електрически уреди за устна хигиена, вода за уста, продукти за интердентална грижа и протези. Макар все още да е нова за „дм България“, именно в сегмента на протезите компанията вижда особен потенциал.
Пасти за зъби
Три са сегментите, които изпреварват ръста на категорията, посочват от дрогерията - избелващи, натурални и пасти за защита на емайла. Иначе при пастите за зъби най-голям дял във веригата се държи от избелващите пасти, следвани от тези за чувствителни зъби, пасти за профилактика, пасти за пародонтит, детски пасти, натурални и такива за защита на емайла.
Дрогерията споделя и следните си наблюдения - категорията над 10 лв. е нараснала два пъти спрямо предходната година, средният ценови клас също расте над средния ръст за категория „Пасти за зъби“. Най-слаб ръст се отчита при ниския ценови клас. “дм България” посочва, че клиентът е готов да плати повече за добавената стойност, която може да се намери в паста, насочена към конкретен проблем, или такава с изчистени съставки; сертифицирани или продукти с премиум изглед, както и пасти, подкрепяни от инфлуенсъри, или такива със засилено ТВ присъствие и др.
В магазините на “дм България” най-голям дял се държи от пасти на цена между 5 и 10 лв., следвани от тези, които са до 5 лева и най-малкият дял е за пасти над 10 лв.
Четки за зъби
Близо 20% от сегмента на четките за зъби се държи от детски продукти. С най-голям ръст, изпреварващ значително ръста на категорията, са четките в най-високия ценови клас. Най-ниският ценови клас има положително развитие, но два пъти по-ниско от ръста на категорията.
Анализът на дрогерията показва, че най-голям е делът на четки в ценовия диапазон между 4 и 7 лв. следвани от четки по-евтини от 4 лв. и на последно място четки по-скъпи от 7 лв.
И тук добавената стойност отново е от значение. Тя може да се разглежда като изключително голям брой косъмчета на четката, или пък заоблени връхчета на косъмчетата. Добавената стойност може и да се намери в четки с различни дължини на косъмчетата, косъмчета с антибактериално действие, косъмчета с въглен, със сребърни или златни йони и др.
Електрически продукти за устна хигиена
Близо 90% от потребителите в България все още не използват електрически четки за зъби, посочват от “дм България”, цитирайки данни на Kantar Worldpanel Division, Sep 2020. Близо 40% от категорията „Четки за зъби“ се държи от електрическите продукти за устна хигиена - четки, накрайници, или зъбен душ. Делът на накрайниците е по-голям от този на самите електрически четки - 55 на сто.
Детска устна хигиена
Детските продукти в категория „Устна хигиена“ държат 15% от нея, показват данните на дрогерията. Най голям ръст се наблюдава при детските четки за зъби. Що се отнася до критериите, които определят избора на детски пасти за зъби, то за родителите е важно те да са съобразени с възрастта на детето. Сред другите критерии за родителите са съотношението цена-качество, както и изчистените съставки. За детето са най-важни вкусът и визията. Ценовият диапазон при детски пасти за зъби от 5 до 10 лв. расте с над 70% спрямо предходната година, докато този под 5 лв. едва 8 на сто.
Категория „Устната хигиена“в света на онлайн пазаруването
По време на тазгодишното издание на Category Retail Forum “дм България” сподели и някои любопитни данни, свързани с категорията “Устна хигиена” през призмата на онлайн пазаруването. Оказва се, че около 10% от всички поръчки онлайн съдържат продукти за „Устна хигиена“.
Потребителите, които поставят в кошницата си онлайн продукти за „Устна хигиена“ са най-често на възраст между 35 и 49 години.
Покупката през мобилното приложение на дрогерията е по-предпочитана от клиентите, отколкото през уеб версията на онлайн магазина.
Най-голям интерес в категория „Устна хигиена“ при онлайн пазаруването има към електрически четки за зъби, накрайници и зъбни душове. Близо 7% от продажбите на зъбни душове са закупени онлайн.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай