Списанието
Изберете рубрика:

Въпреки че март е по известен като „женския месец”, ние решихме да обърнем внимание на мъжа и да разберем какви козметични продукти употребяват най-много те. Оказа се, че развитието на категорията е доста интересно. За развитието на категорията, говори Светослав Атанасов, асортиментен мениджър в dm България:
Г-н Атанасов, как се развива пазарът на продукти за мъжа в дрогерийния канал през последната година?
Пазарът на продукти за мъжа през последната година расте устойчиво, като в някои категории ръстовете са трицифрени. Интересно е, че през последните години този сегмент от търговията с козметични стоки се разшири и в нови категории. Пример за това са боите за коса, предназначени само за мъже, продукти за грижа за лицето на мъжа и други. През последната година има изключително голям интерес към продуктите за грижа за брадата като измиващи гелове и пени, олиа и помади.
Кои са най-предпочитаните продукти от мъжете?
Най-продаваните продукти по оборот и количество са от категорията „Део”. В нея с най-голям дял са традиционните аерозоли. На второ и трето място са другите две подкатегории „Рол-он” и „Стик”, които са с почти идентични дялове.
Не е изненада, че на второ място е категорията „Продукти за бръснене”. В нея апаратите/системите за бръснене увеличават своя дял и нашите очаквания са през следващата година те да се изравнят по продажби с така нар. еднократни самобръсначки.
В кой ценови клас са най-пазаруваните продукти за мъжа?
Това е трудно да се определи, тъй като продуктите за мъже са разпределени в множество подкатегории и подобно назоваване би било заблуждаващо. Като най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, с асортимент от над 14 000 продукта, ние предлагаме голямо разнообразие във всяка една категория и в трите ценови сегмента – нисък, среден и висок.
Стремежът ни е да предложим на клиентите добро съотношение цена-качество и оптималната селекция от продукти. Това включва както утвърдени брандове, така и продукти от собствените ни марки Balea men и натуралната козметика alverde. И в двете присъстват разнообразни продукти от почти всички категории в сегмента продукти за мъжа. Те се оценяват високо от клиентите, тъй като се произвеждат в Западна Европа, основно в Германия. Част от тях са в ниския, но основно са в средния ценови клас, като в същото време качеството им е много високо.
В собствените ни марки са представени както класическите шампоани и душ гелове, део и самобръсначки, така и модерните и иновативни продукти за брада. През последните години бръсненето и поддържането на брадата се превърнаха в ритуал и ние се стремим да задоволим и най-претенциозните господа. За почитателите на класическото бръснене предлагаме голямо разнообразие от продукти - от четки за бръснене, кремове и гелове до продукти, които спират кървенето в случай на порязване. За тези, които залагат на сигурността в нашето портфолио има електрически самобръсначки и тримери, с които се постига както гладкото бръснене, така и ефекта на тридневната брада. Това са уреди, които спестяват време и могат да се използват и за сухо, и за мокро бръснене и може лесно да се използват и на път.
Според нашите наблюдения мъжете са много практични и затова в портфолиото ни има „мултифункционални” артикули - например душ-гел, шампоан и почистващ гел за лице в едно или така нар. 3 в 1. Продуктите за мъже са с предпочитани свежи аромати на гуарана, лимон или мента.
Според вашите наблюдения кой купува продуктите за мъжа – мъжете или жените?
Типичният клиент на dm са дамите, но напоследък отчитаме и повишен интерес от страна на млади мъже. В този смисъл е трудно да се определи кой купува по-често такива продукти. От една страна дамите са тези, които осигуряват козметиката в дома. Но от друга, в последните години господата са все по-информирани и взискателни, и често в магазините могат да се видят мъже, които внимателно разглеждат продукти и търсят съдействие от колегите ни.
Има ли иновации в категорията?
През последната година най-интересните иновации в категорията са свързани с продуктите за брада и поддържането ѝ. Като устойчива тенденция можем да определим появата на все повече нови продукти като олиа, балсами и дори специални четки и гребени за брада.
Какво е наблюдението ви за предлагането на български брандове в тази категория?
Родните марки са представени в голяма част от категориите за продукти за мъжа - део-продукти, автършейф, подготовка за бръснене, депилация и бои за коса.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай