Списанието

Изберете рубрика:

 

Най-използваният вид дезодоранти у нас е под формата на спрей

Брой 7, юли 2024

Дата: 02.08.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Най-използваният вид дезодоранти у нас е под формата на спрей

Най-много потребители у нас предпочитат спрей за пръскане от всички възможни видове дезодоранти. През 2024 г. делът на предпочитащите спрейове е 49 на сто, като той пада през последните 2 години. Това показва национално онлайн изследване, проведено през февруари 2024 г. за нуждите на Category Retail Forum. В проучването, което е направено сред участници в панела на Talk Online с квотна извадка, са взели участие 600 човека над 16-годишна възраст. 

Спадът при дезодорантите тип „спрей“ се компенсира от ръст при течните рол-они, при които се вижда повишение от 25 на сто, отчетени през 2022 г. до 32% регистрирани през 2024 г. При сухите стикове предпочитанията се променят незабележимо като за тях се застъпват 19 на сто от потребителите през 2022 г., покачват се до 20% през 2023 г. и падат отново на 19 на сто през тази година. 

Изследването, проведено от Talk Online показва, че по-голямата част от потребителите ползват различни дезодоранти в зависимост от цвета на дрехите, които носят. През 2024 г. делът на подкрепящите тази позиция е 74,2% - най-високият за последните 3 години. В същото време през февруари тази година, агенцията отчита и най-ниския дял на тези, които посочват, че съобразяват дезодоранта според облеклото си – 23,1 на сто. 

Общо 85% от хората, употребяващи дезодорант го избират лично, показват данните от изследването. Само понякога изборът на продукт от категорията правят 15 на сто от ползващите го. 

Най-важният фактор при избора на дезодорант е приятният аромат. Към него се придържат 65 на сто от потребителите. За 58 на сто е важно продуктът да не оставя следи по дрехите, а за 47% - да предпазва възможно най-дълго от изпотяване и неприятна миризма. Да бъде с възможно най-траен аромат е от значение за 41%, а цената на продукта е определяща за 36% от анкетираните. Сред останалите фактори при избора на дезодорант по важност са „да попива добре в кожата“ (24%), „да е за често ползване“ (23%), „да е специално за мъже/жени“ (23%), „да е само с натурални съставки“ (19%), „да е от известна марка“ (10%). 

На въпроса  „От къде купихте продукта последния път“, най-голям дял от потребителите на дезодоранти са посочили дрогерията като локацията за своята покупка (47%). Този процент леко спада спрямо година по-рано, когато е достигал 50 на сто. Следващият най-предпочитан канал за закупуването на дезодоранти са супермаркетите (34%), като през последната година той нараства спрямо предходната с 4 на сто. Аптеките държат нисък дял от 6 на сто, който остава непроменен през последните 3 години.