Списанието
Изберете рубрика:

Размерът на световния пазар на шампоани е оценен на 35,68 млрд. щ.д. през 2023 г., като се очаква да достигне 51,37 млрд. щ.д. през 2031 г., със средногодишен темп на ръст от 4,7% за прогнозния период (2024 - 2031 г.). Пазарът е голям сегмент от индустрията за лична хигиена и показва стабилен ръст през последните години, което се очаква да продължи.
Бумът е тласкан от нарастващо познание в сферата на личната хигиена, ръстът в разполагаемите доходи и влиянието на социалните медии върху тенденциите за поддържането на външния вид. Пазарът е разнообразен, представяйки широка гама от продукти, отговарящи на различни видове коса и нужди, включително против пърхот, овлажняващи, за обем, с естествени или органични формули.
Развиващите се региони показват бързо нарастване на потреблението, тласкано от огромното население, урбанизацията и нарастващата покупателна способност на клиентите, особено в нации като Китай и Индия. Иновациите са жизненоважен двигател в търсенето на световния пазар на шампоани, като компаниите инвестират в научноизследователска и развойна дейност, за да представят нови продукти, които да отговарят на променящите се предпочитания на потребителите. Новите продукти са вариации на шампоани без сулфати, без парабени и използването на зелени формули. От друга страна електронната търговия се превърна в ключов канал за дистрибуция, предоставящ на купувачите удобен достъп до много продукти.
Въпреки положителната траектория на нарастване, пазарът е изправен пред предизвикателства, включително регулаторни пречки, опасения, свързани с околната среда по отношение на отпадъци от опаковки, и конкуренция от алтернативни продукти за грижа за косата, като сухи шампоани и балсами за измиване. Независимо от това, глобалният пазар на шампоани остава динамичен и готов за разширяване, движен от продължаващите иновации и променящите се изисквания на клиентите.
През февруари 2023 година Olaplex, Inc., добре позната със своите продукти за възстановяване на косата, пусна първия си шампоан, No. 4D Clean Volume Detox. Шампоанът, подобно на другите продукти на марката, съдържа тяхната патентована технология за изграждане на връзки в косъма, която трябва да помогне, поправи и възстанови повредените му нишки чрез подпомагане повторното свързване на дисулфидните връзки за по-здрава коса.
Нарастващата осведоменост относно личната хигиена стимулира търсенето
Повишаването на осведомеността относно личната хигиена значително стимулира търсенето на шампоани в световен мащаб. Все повече се набляга на редовната грижа за косата, като част от личната хигиена. Много здравни организации допринасят за нарастващата осведоменост, като стартират образователни кампании. Освен това марките шампоани, рекламиращи своите продукти чрез различни платформи, включително платформи за социални медии, допълнително повишават осведомеността за важността на хигиената на косата сред хората.
Развитието и все по-широкото проникване на интернет изигра важна роля за предоставяне на достъп до информация, свързана с правилната грижа за косата. В наши дни потребителите са още по-осведомени за здравето на скалпа и косата, в резултат на увеличеното използване на смартфони и интернет съоръжения по целия свят. Експерти по красота и инфлуенсъри споделят съвети и препоръки в съответните си канали, за да помогнат на потребителите да изберат най-добрия вариант за своя тип коса. Именно с помощта на широкия трансфер на информация, измиването на косата е важен компонент от ежедневната грижа. Шампоаните помагат на хората да поддържат здрава коса и скалп, като намаляват пърхота и подобряват здравината и блясъка на косата.
През май 2024 година базираната в Австралия компания REIN представи шампоан и балсам против пърхот със свеж морски аромат, подсилен с кедрово дърво и масло от кора на мандарина. Шампоанът е направен с натурални масла и екстракти за овлажняване и възстановяване на косата.
Растежът на електронната търговия движи пазара
Ръстът на електронната търговия ще доведе до големи промени в глобалния пазар на шампоани, тъй като засяга начина, по който хората опознават, купуват и използват тези продукти за грижа за косата. Потребителите тотално са променили начина си на пазаруване на някои стоки, възползвайки се от предимствата на електронна търговия. Понастоящем се наблюдава тенденция, че хората не купуват от обичайните места за пазаруване, каквито са физическите магазини, а вместо това се насочват към онлайн продавачи.
Електронната търговия предлага на потребителите безпрецедентно удобство, като им позволява да търсят, сравняват цените, събират отзиви и купуват шампоани от цял свят. Платформите за електронна търговия предоставят световен достъп за шампоани, като излизат далеч отвъд традиционните граници за търговия на дребно, увеличавайки пазара на различни видове марки. Широката гама от продукти позволява на клиентите да преминат през използването на различни формули, като по този начин ги улесняват в избора на това, което им подхожда най-много според техните нужди.
През юни 2023 година компанията Chamberlain Coffee, в партньорство с бранда IGK, производител на продукти за грижа за косата, разработи ограничено издание на Matcha Shampoo, което беше нова версия на популярния Direct Flight Multi-Tasking Matcha Shampoo на IGK.
Естествените и органични шампоани набират скорост
Забелязва се забележимо увеличение в употребата на естествени и органични шампоани на световния пазар. Тенденцията се дължи на непрекъснато нарастващия брой хора, склонни към здраве и уелнес. Съставките на продуктите за лична хигиена привличат вниманието на много от купувачите. Хората в днешно време търсят формули, които не съдържат токсини и са щадящи за косата и природата. Цялостният стремеж към устойчивост и екологичен начин на живот допринася за увеличаването на употребата на естествените и органични шампоани. Хората предпочитат да избират шампоани, пълни с биоразградими елементи и опаковки, които са еко-френдли.
Основните марки и излизащите на пазара нови нишови играчи отговарят на това търсене, като разширяват своите продуктови линии, за да включват естествени и органични опции. Те ги предлагат на пазара въз основа на лечебните свойства на продуктите, а състава им включва растителни екстракти като алое вера, кокосово масло и етерични масла. Електронната търговия и социалните медии ускориха още повече тази тенденция, като по този начин дадоха възможност на хората да намират безпроблемно различни видове органични или естествени продукти за коса. Нарастването на приоритизирането на здравето, благосъстоянието и устойчивостта сред купувачите ще доведе до скок в търсенето на шампоани със съдържание на естествени съставки през следващите няколко години.
През април 2023 г. UpCircle пусна най-новия си шампоан-крем, произведен от естествени съставки като масла от грейпфрут, кокос, лавандула и кедрово дърво. Продуктът е с пастообразна формула, която използва по-малко вода от конвенционалните. Той е ръчно произведен в Обединеното кралство, без жестокост към животните, веган, натурален, 100% рециклируем и с възможност да се зарежда отново.
Азиатско-тихоокеанският регион e най-бързо развиващият се
Пазарът на шампоани в Азиатско-тихоокеанския регион се разширява бързо поради променящите се потребителски предпочитания и нарастващите познания на потребителите за продуктите за хигиена на косата и скалпа, особено в Китай, Индия, Япония, Тайланд и Южна Корея. Ежедневната им рутина се върти до голяма степен около режима им за грижа за косата.
Например, шампоаните се възприемат от китайците като необходими продукти за грижа за косата, които балансират съдържанието на влага в нея. В допълнение, високите нива на замърсяване и натовареният начин на живот в Китай са най-големите виновници за бързо нарастващата нужда от шампоани против косопад в страната. През ноември 2023 г. BodyAid пусна шампоан против косопад Ginger, произведен чрез високотехнологична „технология за екстракция на течности“. Новата технология е насочена към запазване на активните съставки на джинджифила, засилвайки подмладяващото въздействие върху космения фоликул за период от четири седмици.
Очаква се също така младите градски потребители да дават приоритет на пазара на първокласни и висококачествени продукти, както и да си позволяват да отделят повече пари за шампоани от висок клас с незабавен ефект. Тази тенденция ще окаже влияние върху развитието на пазара през следващите няколко години. Иновациите също ще се добре приети на този пазар, като 2-в-1 шампоани и балсами, които имат за цел да изчистят скалпа и да направят косата копринена и гладка.
Бъдещ сценарий (2024 – 2031 П)
1. Тъй като осъзнаването на влиянието върху здравето и околната среда продължава да нараства, търсенето на естествени и органични шампоани се очаква да се развие силно. Потребителите все повече ще търсят продукти с растителни, нетоксични съставки и екологични опаковки.
2. Тенденцията към персонализирани решения за грижа за косата ще расте, като марките предлагат персонализирани шампоани, съобразени с индивидуалните типове коса, състоянието на скалпа и личните предпочитания. Цифровите платформи и управляваните от AI диагностични инструменти ще улеснят тази персонализация.
3. Разширяването на електронната търговия ще продължи да трансформира пазара на шампоани. Онлайн платформите ще позволят по-широка достъпност и удобство за получаване на продуктите, като моделите за директен достъп до потребителите и абонаментните услуги ще стават все по-популярни и разпространени.
Източник: www.marketsandata.com
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай