Списанието

Изберете рубрика:

 

На пазара са много популярни са слънцезащитните олиа

Брой 5, май 2018

Дата: 10.05.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
На пазара са много популярни са слънцезащитните олиа

Светослав Атанасов, асортиментен мениджър в dm България:

Как се развива пазарът на продукти за слънцезащитна грижа през последния наблюдаван период?

През последните години се повишават информираността и културата на хората по отношение на това колко важна е слънцезащитата и предпазването на кожата от влиянието на UV лъчите. Все повече българи се интересуват как да минимизират ефекта от по-голямата интензивност на лъчението. Отчитаме ръст при търсенето на продукти от тази категория, като през изминалия сезон отбелязваме увеличение от над 20% при основните категории млека и кремове.

Какви видове продукти се предлагат в тази категория?

При нас разнообразието от средства за слънцезащита е огромно. Като започнем от кремове за лице и класически лосиони и стигнем до различни видове спрейове - лосиони и аерозоли. В нашия асортимент присъства голямо разнообразие от продукти: както такива за определени зони на човешкото тяло - кремове за лице, балсами за устни, така и продукти с различна текстура за тялото, като лосиони, прозрачни спрейове, крем рол-он и олиа, които са едни от най-търсените продукти.

Голямо разнообразие се наблюдава и при факторите, определящи степента на слънцезащита или така наречения SPF. Те започват от 6, което е най-ниската степен на защита и достигат до 50+, което е много висока степен и са подходящи най-вече за деца и хора с чувствителна кожа. В по-голямата си част артикулите предпазват както от UVA, така и от UVB лъчите. UVA лъчите проникват в по-дълбокия слой на кожата и могат да причинят изгаряне и дехидратиране, което води до нейното състаряване. Негативният ефект на UVA лъчението може да се забележи и след по-дълъг период от време и може да доведе до появата на алергии. UVB лъчите проникват в повърхностния слой на кожата и са основният причинител на изгарянията по кожата. За да може кожата да бъде защитена в по-голямата си част, слънцезащитните продукти съдържат минерални и синтетични филтри, които да я предпазят и от двата вида лъчи.

Съветвам в началото на нашата почивка да започнем с употребата на продукти с по-висок фактор (50 или 50+), за да подготвим кожата за силното и рязко излагане на слънчево лъчение и след няколко дни факторът може да бъде намален на 30 или 20, а за хората с по-тъмна кожа дори и до фактор 6.

Отделя ли средства българският потребител, за да купи отделни слънцезащитни продукти за различни зони (лице, коса, ръце) или купува само един – за тяло?

Както казах, културата на хората по отношение на слънцезащитата непрекъснато се повишава и тръгвайки на почивка, българинът задължително отделя средства за слънцезащитни продукти. Интересно е и това, че много хора ползват такива продукти дори и когато излизат на разходка в градския парк, особено за малки деца.

Друга интересна тенденция е, че вече не се купува един слънцезащитен продукт за цялото семейство. Все повече хора купуват слънцезащитни продукти за различни зони на тялото – за устни, за деколте и за лице и за самото тяло. Освен това, се купуват и продукти според предпочитанията на членовете на семейството. Някои желаят спрейове, други лосиони, трети - олиа.

Изключително популярен продукт са слънцезащитните олиа. Те са предпочитани най-вече от хората, които искат да придобият по-бързо тен. До преди няколко години се наблюдаваше потребление на олиа с фактор 0 или нисък слънцезащитен фактор. Сега основно се търсят олиа с по-висок фактор - 15-20 и 30, и дори 50.

Как се развива сегментът „Детска грижа” в тази категория?

Наблюдава се тенденция за растяща информираност сред родителите за изключителното значение на превенция от слънчево изгаряне на детската кожата от най-ранна възраст. В крак с тази тенденция се наблюдава ръст от близо една пета на продажбите. Той е най-голям при специалните спрейове за деца. Те са предпочитани заради удобството на нанасяне, което е не само бързо, но и забавно за децата. Традиционно родителите избират слънцезащитни продукти за деца с по-висок фактор.

През последните години се повишава и интересът към силно водоустойчивите продукти, тъй като децата прекарват много време във водата. Както знаем слънчевите лъчи действат дори и в морето и затова нежната и чувствителна детска кожа трябва да е много добре защитена.

Важно е да припомним, че децата трябва да са защитени не само когато са на море, а през цялото лято – когато играят пред блока или са на разходка в парка. Те не трябва да се излагат на директно слънчево лъчение, тъй като тяхната кожа е много уязвима, а при много малките защитните механизми на кожата не са напълно развити.

Именно с цел повишаване на информираността на родителите и като социално отговорна компания dm България всяка година провежда кампанията „Слънчевите деца“. Нейната цел е да образова родителите и децата за това колко важна е правилната и навременна слънцезащита и да им помогне при избора на най-подходящите продукти.

В кой ценови клас са най-предпочитаните продукти?

Нашето портфолио е изключително богато, като предлагаме продукти в ценовия диапазон между 5 лв. и 30 лв. Най-предпочитаните продукти, според продаденото количество през 2017 г., са в ценовия клас между 8 лв. и 13 лв.

Какви са иновациите в категорията?

Иновациите в категорията са свързани най-вече с удобството при нанасяне на продукта. Пример за това за спрей аерозолите с лека текстура, които са много по-лесни за употреба от традиционните лосиони. За първи път подобен артикул се появи на пазара през 2013г. и срещна сериозен интерес сред потребителите. Тази година в портфолиото на собствената ни марка се предлагат слънцезащитни продукти под формата на рол-он, които се надяваме също да бъдат възприети добре от хората.

На какви продукти се доверява българският потребител – български или вносни?

Българите се доверяват както на чужди, така и на български марки. Вносните брандове се радват на традиционно висока популярност. Българските също имат съществен дял от пазара, най-вече в областта на детската слънцезащитна козметика.

Нашите данни показват, че хората търсят най-доброто съотношение цена-качество. Затова и наблюдаваме все по-голям интерес към продуктите от собствената ни марка. Те предлагат безкомпромисна защита на изключително разумна цена и при най-високо качество, тъй като те отговарят на най-строгите съвременни изисквания за слънцезащитни продукти и цялото производство се контролира от централата ни в Германия.

През последните години наблюдаваме и ръст на търсенето на натурална козметика за слънцезащита. Разбира се ние отговаряме на търсенията на клиентите и при нас те могат да открият такива продукти. Можем да кажем, че сред фаворитите на хората е собствения ни бранд сертифицирана натурална козметика.