Списанието

Изберете рубрика:

 

Световните трендове в пастите за зъби - веган, натурални съставки, екологични опаковки

Брой 8, август 2024

Дата: 02.09.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Световните трендове в пастите за зъби - веган, натурални съставки, екологични опаковки

Световният пазар на пасти за зъби е достигал 18,7 млрд. долара през 2023 г. и се предвижда да нарасне от 19,37 млрд. долара през 2024 г. до 29,06 млрд. долара до 2032 г., постигайки средногодишен темп на ръст от 5,2 на сто, посочва анализ на Fortune Business Insights. Азиатско-тихоокеанският регион доминира на пазара с пазарен дял от 36,52% през 2023 г.

Превенция на болести

Търсенето на висококачествени продукти за устна хигиена нараства бързо, тъй като потребителите все повече осъзнават важността на поддържането на добро здраве на зъбите, се посочва в доклада. Увеличаващите се случаи на рак на устната кухина, пародонталните заболявания и други състояния, свързани с оралното здраве, ще стимулира търсенето в категорията. Според доклад на Световната здравна организация от 2022 г. близо 3,5 млрд. души по света страдат от заболявания в устната кухина.

Пандемията и нейните негативни и позитивни ефекти

В следствие на пандемията, пазарът на пасти за зъби претърпя смущения във веригата на доставки поради затваряне на фабрики и редица логистични предизвикателства. Производителите се сблъскаха с трудности при снабдяването със суровини и опаковъчни материали и това се отрази на производствените обеми и наличността на продуктите за устна хигиена. От друга страна обаче, пандемията  засили интереса към тенденциите за здраве и уелнес и в частност в посока търсенето на устойчиви продукти и такива с естествен произход. Потребителите все повече търсят формули на пасти с естествени съставки, предложения без флуорид и екологично чисти опаковки. 

Билки, без тестове върху животни, веган и продукти за пушачи

Потребителите са увеличили предпочитанията си към билкови и лечебни и пасти, които не се тестват върху животни. Редица брандове за устна хигиена се фокусират върху производството на продукти, специално насочени към нарастващия брой потребители, които се определят като вегетарианци или вегани. Нарастващата популярност на пастите за пушачи, които биха им помогнали да се откажат от вредния навик, ще благоприятства растежа на пазара.

Ценови предизвикателства

В настоящата пазарна среда производителите на пасти за зъби могат да усетят натиск да поддържат конкурентни цени в съревнованието си с други компании. Високата цена на химикалите, влагани в производството, може да ограничи възможностите на производителите да предложат конкурентни цени, което потенциално ги поставя в неравностойно положение в сравнение с по-евтини алтернативи. Това може да ограничи пазарния дял и възможностите за растеж на производителите, които са изправени пред ценови ограничения. Освен това, наличните на пазара пасти за зъби съдържат различни химикали, като калциев карбонат, натриев бикарбонат, трикалциев фосфат и други. Нарастващите цени на тези химикали карат компаниите да продават на по-високи цени, което се отразява негативно на търсенето на продуктите им. В допълнение, по-високите разходи за научноизследователска и развойна дейност, свързани с производството на иновативни формули за продукти за грижа за устната кухина, могат да ограничат рентабилността на ключови играчи на пазара.