Списанието
Изберете рубрика:
37% от потребителите използват дезодорант няколко пъти дневно според проучване нa Talk Online Panel, представено на осмото издание на Category Retail Forum. 42,6% пък го използват всеки ден или почти всеки ден. Близо 8% ползват дезодорант няколко пъти седмично, 2,9% веднъж седмично. Почти 2 е процентът на тези, които използват дезодорант 2-3 пъти месечно от запитаните, а още по-малък, 1,3%, на тези, които ползват такъв продукт само веднъж месечно. Малко по-голям е процентът обаче на тези, които ползват дезодорант по-рядко от веднъж месечно, а именно 2,9%. 3,4 на сто никога не използват дезодорант.
Между различните варианти дезодоранти най-голям процент от запитаните предпочитат спрей дезодорантите (за пръскане). 53% са избрали този вариант. За 2022 година този процент е бил малко по-висок – почти 56. Малко над 27% пък предпочитат рол-он. През 2022-а 25% са предпочели рол-она. На стик дезодорант залагат 19,7% от запитаните, което е малко повече от през 2022 г., когато 19% са избрали стик.
Над 85% от запитаните винаги избират сами дезодоранта, който използват, 13,3% само понякога го избират сами, а 1,2% никога не избират сами дезодоранта си.
През 2022 г. почти 84% са си избирали сами дезодорант, 14,5% само понякога, а 1,6% – никога.
Сред най-важните критерии при избора на дезодорант са: да е с възможно най-траен аромат, да е с приятен аромат, да не оставя следи по дрехите, да е без алуминий и да предпазва възможно най-дълго от изпотяване. Да е без алуминий е един от най-сериозните критерии – над 85% са го посочили. През миналата година изглежда потребителите още повече са държали на това, тъй като тогава е бил посочен от почти 89% от запитаните. Приятният аромат също е от много съществено значение. Над 60% от запитаните държат на това. Около 60 е процентът и на посочилите, че държат да не оставя следи по дрехите, а трайността на ароматът е важна за 45,7% от запитаните. 28% държат на това дезодорантът им да е специално за мъже/жени, 25% на това да е за често ползване, а за 20,6% е важно да попива добре в кожата. 13% обръщат сериозно внимание на това дали е от известна марка, 16% настояват на натуралните съставки в своите дезодоранти, а 31% са силно заинтересовани от цената на продукта.
На въпрос дали ползват различни дезодоранти спрямо цвета на дрехите си, малко над 71% са отговорили отрицателно. Подобен е бил процентът и през 2022 г. – 70,9. Над 25% са отговорилите положително, а почти 3% са заявили, че не знаят.
Почти 85% са отговорили, че сами купуват дезодоранта, който ползват. 13,6% само понякога си купуват сами дезодорант, а 1,6% не си го купуват сами.
Най-голям процент от отговорилите купуват дезодоранта си от дрогерия – 49,6. Следващият най-популярен канал за продажба е хипер/супермаркета. Него са посочили малко над 30%, 6% купуват дезодорант от квартален магазин или минимаркет, близо 6 на сто от аптека, а малко над 3% поръчват онлайн. 3% също така поръчват от представител на определен бранд.
По отношение на марките на въпрос коя от марките са използвали 77% са посочили Nivea, 76,6 процента Rexona, 71,6 Dove, a 67,4 – Fa. Adidas е марка ползвана от 50% от запитаните, a Denim от почти 48%. Lady Speed Stick са използвали 47 на сто от запитаните, което показва значителна разлика от предходната година, когато 38,5% са отговорили, че са използвали тази марка. 46,4% са ползвали B.U., като отново има голям ръст спрямо 2022 г., когато процентът на ползвалите тази марка е бил 38,6. Balea на dm е използвана от 46% от запитаните, а Garnier от 45,8%. 43% са използвалите бранда Malizia. Old Spice е сред дезодорантите, които са били използвани от 42,8% от взелите участие в проучването, за разлика от през 2022 г., когато са го били използвали 34,9 на сто. 40,8% са ползвали C-THRU, 40% пък са употребявали Gillette. 36% са отговорили, че са ползвали дезодорант с марка Bioderma, което е с 10 на сто повече от отговорилите по същия начин през 2022 г. Eucerin са ползвали 34% от запитаните, а Axe – 33,3 на сто.
Сред марките, които запитаните са заявили, че използват в момента на първо място е Rexona, която са посочили 47% от запитаните. На следващо място е Dove, посочена от 38,6% от взелите участие, а след нея е Nivea, ползвана в момента от 37,6 от участвалите в запитването. 31,9 на сто ползват Gillette, 31.4 – Old Spice, a 30,8 – Mennen Speed Stick. 26,7% ползват Eucerin в момента на запитването, а 25,6% – Antonio Banderas. Adidas е настоящият избор на 25,2 % от запитаните, а Ferrari на 25 на сто. 25 е процентът и на ползващите Sanex, a 24,4 на тези, които залагат на дезодорант с марка Garnier. 22,8 ползват Denim в момента, в който са били попитани, 22,4 – Fa, a 21,1 – Boss. 19,4 залагат на марката на dm – Balea, a 17, 1 на марка Axe. 16,9 избират Bioderma в момента на провеждане на проучването, а 16,1 – Playboy. 15,6% пък използват Lady Speed Stick. 14, 1 – C-THRU, a 9,5 – Diavolo. B.U използват 8,3% от запитаните, а Malizia – 4,9 на сто. 4,3% залагат на Bourjois, а 6,3% не са сигурни.
23,6 от запитаните определят Rexona като своя основна марка дезодорант, а 17,7% - Nivea. Основната марка за 14,3 от запитаните е Dove, а за 4,8 – Old Spice. Почти толкова посочват Fa за своя основна марка, а именно 4,7. 3,9 пък са посочили Adidas и също толкова Garnier. 3,7% пък избират Gillette. Denim посочват 3,4% като своя основна марка, а 2,2 Eucerin. 1,5% – Balea и също толкова Boss.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай