Списанието

Изберете рубрика:

 

Технологичният напредък води до развитие на категориите

Брой 9, септември 2024

Дата: 24.09.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Технологичният напредък води до развитие на категориите

Размерът на глобалния пазар на продукти за женска хигиена беше оценен на 41,29 млрд. щ. д. през 2023 година и се очаква да нарасне от 43,25 млрд. щ.д. през 2024 г. до 73,07 млрд. щ.д. до 2032 г., регистрирайки средногодишен темп на ръст от 7,78% през прогнозния период. Азиатско-тихоокеанският регион е най-голям в тази категория.

Днес технологичният напредък и наличието на качествено образование са помогнали на жените да разберат по-добре важни аспекти от телата си, като например менструалния цикъл. Лошата хигиена на гениталните области може да доведе до временни инфекции и определени тежки състояния, като безплодие. Поради това здравните специалисти непрекъснато препоръчват продукти за менструална грижа, за да предотвратят появата на такива състояния. Този фактор ще подпомогне растежа на пазара на продукти за женска хигиена в бъдеще. Компанията Procter & Gamble отчете ръст от 9% в своя бизнес сегмент за грижи за бебета, жени и семейства и достигна 20 217 млн. щ.д. през първата половина на 2023 г. Увеличението на приходите в категорията се дължи на нарастващото търсене от страна на потребителите.

Многократно използваните и алтернативни „зелени“ продукти става все по-популярно с цел да се намали тежестта от генериране на отпадъци от превръзки и тампони за еднократна употреба и дезодориращи кърпички за еднократна употреба. Според Програмата на ООН за околната среда (UNEP) разлагането на пластмасовите продукти за менструация, предназначени за еднократна употреба, отнема повече от 500 години. Ето защо, менструалните чашки за многократна употреба, менструалното бельо и превръзките са няколко решения, които набират популярност за минимизиране на генерирането на отпадъци. Според статията „Да направим продуктите за менструален цикъл екологични“, публикувана от Plastic Oceans International през февруари 2021 г., по света се използват близо 45 милиарда продукта за менструален цикъл годишно.

Използването на по-безопасни и по-малко токсични ароматични добавки в дезодориращите продукти, биоразградимите кърпички и рециклируемите опаковки се комуникира силно от компаниите към клиентите. Например Bodywise (UK) Limited предлага продуктова гама natracare от тампони, превръзки, кърпички и превръзки. Тези продукти са направени от 100% органичен памук, устойчиво добита дървесна маса и компостируема биопластмаса без синтетични багрила, както и са веган сертифицирани.

Повишените нива на образование, нарастващата женска работна сила и по-добрата менструална грамотност сред тийнейджърките до голяма степен подкрепят разширяването на пазара на хигиенни продукти за дамска грижа. Според статия, озаглавена „Месечните периоди не трябва да бъдат финансова тежест, ето как един търговец на дребно помага“, публикувана от Световния икономически форум, разходите в САЩ за менструални продукти през 2020 година са достигнали 2 млрд. щ.д.

Пазарът се движи също така и от нарастващия брой заболявания, като инфекция в долните репродуктивни пътища, поради лоша хигиена на гениталните области. Увеличената осведоменост по отношение на поддържането на хигиена по време на менструация и необходимостта от премахване на миризмите, увеличават популярността на продуктите.

Дейностите по менструално здраве и хигиена (Menstrual Health and Hygiene - MHH) се считат за един от петте основни приоритета за подрастващите момичета в Плана за действие на УНИЦЕФ за равенство между половете (2018-2021 г.), който планира да предостави основни знания и да подобри достъпа до материали и съоръжения за грижа при цикъл. Например през юни 2022 година Essity и УНИЦЕФ разшириха споразумението си, за да популяризират важността на спазването на менструални хигиенни практики. От 2019 г. близо 200 000 мексиканци, включително 42 000 държавни служители и 3 200 учители, са се възползвали от това партньорство. Следователно, нарастващите усилия на здравните организации и компаниите, работещи на пазара, към обучението на момичета и жени, вероятно ще увеличат потреблението на продукти за женска хигиена.

Въз основа на вида на продуктите, пазарът е сегментиран на продукти за менструална грижа и продукти за почистване и дезодориране. Сегментът на продуктите за менструална грижа държи най-големия пазарен дял на продуктите за женска хигиена, тъй като тези продукти се използват от жени всеки месец по целия свят. А нарастващите правителствени инициативи за повишаване на информираността и достъпа до продукти за женска хигиена, ще подпомогнат разширяването на пазара. Например през октомври 2021 г. правителството на Онтарио, Канада, започна да разпространява безплатно 6 милиона продукта за менструална грижа в училища на територията на провинцията.

Необходимостта да се отървете от неприятната телесна миризма се превърна във важен фактор сред тийнейджърите и работещите жени, като по този начин се увеличи използването на дезодориращи продукти. Потребителите с високи доходи инвестират много в тази категория, за да подобрят личната си хигиена.

Пазарът се характеризира с присъствието на големи кампании, като Procter & Gamble, Unilever, Kimberley Clark и няколко местни и стартиращи компании. Производителите се фокусират върху разработването на по-безопасни и лесни за използване хигиенни продукти. Проектирането на продукти с по-меки материали за минимизиране на алергичните реакции и обривите, и разработването на устойчиви продукти са важни аспекти от трендовете в категорията, така че трябва да бъдат взети под внимание от играчите на пазара, докато създават нови продукти.

Производителите също така се фокусират върху географското разширяване и оптимизирането на продукта въз основа на обратната връзка с потребителите, с цел да се погрижат за техните променящи се предпочитания. Например през март 2021 г. Care Form Labs Private Limited, Pune, стартираща компания за социални иновации в Индия, лансира на пазара менструални чашки, които са лесни за използване и сменяне от потребителите. А и през 2020 г. OrganiCup пусна на пазара менструални чашки с малък размер, предназначени за тийнейджъри.

Европа на челно място на пазара на продукти при инконтиненция

Размерът на глобалния пазар на продукти за грижа при инконтиненция беше оценен на 14,30 млрд. щ.д. през 2018 година и се очаква да достигне 36,60 млрд. щ.д. до 2032 г., достигайки средногодишен темп на ръст от 7,0% през прогнозния период. Европа доминира на световния пазар с дял от 34,55% през 2018 година.

Повечето възрастни са изправени пред проблема, свързан със слабост на червата или пикочния мехур. Уринарната инконтиненция се отнася до неволно изтичане на урина. По същия начин, фекална инконтиненция се отнася до неволно изтичане на изпражнения, поради невъзможността да се контролират движенията на червата. Според Организацията на обединените нации (ООН) застаряващото население на света се очаква да достигне 1,4 милиарда до 2030 г., което представлява огромна възможност за растеж на пазара на продукти за грижа при инконтиненция. Инконтиненцията е по-често срещана при жените в сравнение с мъжете.

Инконтиненцията може да се лекува с помощта на специални устройства, разработени за тези случаи, като слингове, изкуствени сфинктери, катетри, песари, скоби и други. Информираността относно продуктите за грижа при инконтиненция успешно разбива социалната стигма и табута, свързани с употребата на продукти при инконтиненция. С нарастването на осведомеността сред пациентите нараства и търсенето на продукти, които им помагат да възвърнат своята увереност, осигуряват им комфорт и са по-дискретни и помагат за нормализиране на начина им на живот. Това от своя страна насърчава производителите на пазара да инвестират в изследвания и разработки на нови продукти.

Разработването на продукти, насочени поотделно за мъже и жени, се превърна в една от важните тенденции на пазара на продукти за грижа при инконтиненция. Проучване, направено от Essity за техния продукт, наречен TENA Men, показа, че процентът на купувачите мъже, които сами купуват TENA Men, се е увеличил с 8% през 2017 г. Това показва повишен интерес сред мъжете към специално създадените продукти за мъжка инконтиненция, като по този начин допринася и за развитието на пазара.

Продуктите при инконтиненция бързо се развиват като процъфтяващ пазар главно поради предлагането на нови и усъвършенствани видове. Въвеждането на продукти с подобрени нива на абсорбция, добър контрол на миризмата и дишане доведе до разчупване на табутата и социалната стигма, свързани с инконтиненцията при възрастни и използването на пелени за възрастни. Това също повишава осведомеността по отношение на продуктите за инконтиненция при свръх-активни пикочни мехури и черва. Пациентите стават все по-открити относно изискванията си за дискретност, естетика и комфорт, което кара производителите да лансират нови продукти, подходящи за различни потребители. Например през ноември 2017 г. Essity представи новата дишаща технология ConfioAir, която ще се използва в производството на всички слипове, гащи и други продукти при инконтиненция, предлагани от компанията. Очаква се пускането на подобни продукти да стимулира растежа на пазара на продукти за грижа при инконтиненция.

Източник: www.fortunebusinessinsights.com