Списанието
Изберете рубрика:
Козметичните продукти за лице придобиват все по-широка популярност, показват наблюденията на пазара, а иновациите в категорията допринасят за положителното развитие на продажбите в световен мащаб.
У нас
Дневният крем е най-силната продуктова група в категорията „Грижа за лице“, показват данните на „dm България“ за 2022 година, показани по време на ежегодния Category Retail Forum, който се проведе през март 2023 година. Той заема 22% от продажбите в общата категория. Иновативните продуктови групи като серуми, маски и пачове за очи, завоюват все по-високи дялове от категорията. Също така иновативните съставки в анти ейдж грижата за лице като центела и ниацинамид, допринасят за търсенето на тези продукти. Друга тенденция, която се забелязва е търсенето на продукти с активни съставки като ретинол, витамин С, кофеин, матриксил.
Подкатегориите, движещи ръста на продажбите в категорията „Грижа за лице“, са серуми за лице, маски/пачове за очи, грижа за устни, продукти за почистване на грим, вода за лице, аксесоари за лице, околоочни кремове, както и продукти за специална грижа за устни, показват наблюденията на „dm България“.
Все по-голям е делът на клиентите, търсещи и употребяващи устойчиви продукти, щадящи околната среда, с по-ниско съдържание на въглерод, климатично неутрални, с по-малък разход на ресурси, локално произведени. Затова компанията развива стратегия всички нейни собствени марки да са с чисти съставки, без микро пластмаса, с все по-голям дял на рециклируеми опаковки, а също така и производството и логистиката да са с по-кратки пътища на доставка.
И по света
Козметиката за грижа за лицето все повече набира популярност, тъй като се наблюдава нарастващ брой на хората с различни проблеми на кожата по целия свят. Положителните свойства от употребата на продуктите за грижа за кожата на лицето е , че помагат за предпазване от различни кожни проблеми, ускоряват процеса на оздравяване и почистват кожата от прах и мръсотия. Екстремните метеорологични условия, причиняващи различни видове кожни проблеми като сърбеж, зачервяване, подуване и други, също допринасят за увеличаване на интереса и нуждата от тези продукти. Освен това нарастващият брой хора, които страдат от алергични реакции, свързани с храна, вероятно ще се отрази върху търсенето на подобни продукти. Например, според данни на Американската фондация за астма и алергия, всяка година повече от 50 милиона американци изпитват различни форми на алергии.
Също така нарастващият брой хора, подложени на слънчева светлина, причиняваща кожни заболявания, като слънчево изгаряне, бръчки, бенки и различни други проблеми, действа като един от основните движещи фактори за развитието на пазара. Продуктите против стареене също отбелязват развитие в търсенето от страна на по-възрастното население в световен мащаб, което води до ескалация на потреблението. Например, според данни, публикувани от ООН относно застаряването на населението за 2019 г., в световен мащаб около 703 милиона души са на възраст 65 години и повече.
Въпреки това, трябва да се отбележи, че хората с чувствителна кожа, които проявяват алергични реакции към различни козметични продукти за грижа за лицето, оказват негативно влияние върху растежа на пазара.
Въз основа на типа продукт пазарът е фрагментиран на почистващи продукти, такива за избелване на кожата на лицето, продукти против стареене и кремове за лице за различни видове кожа. Кремът за лице се очаква да бъде водещ пазарен сегмент поради предлагането на продукти, които подпомагат намаляването на пигментацията и тъмните петна, подхранват и овлажняват кожата, а също така имат способността да предпазва кожата от вредните слънчеви лъчи.
На базата на каналите за продажба пазарът се групира в онлайн магазини и супермаркети/хипермаркети. Супермаркетът/хипермаркетът се оценяват като по-големият пазар поради по-големия брой козметични марки, присъстващи в този тип канали, което прави закупуването им от повечето потребители, удобно и лесно.
Модните трендове водят до увеличаване на разходите за продукти от категорията
Азиатско-тихоокеанският регион се оценява като основен пазарен лидер и се очаква да продължи да бъде такъв през прогнозния период (2020-2027 година). Нарастващата популярност на използването на продукти за разкрасяване и поддържане на външния вид, и избелване на кожата сред младото население изигра важна роля за развитието на пазара на продукти за грижа на лицето. Този регион се оценява като допринасящ с 60% за световното младежко население, като Индия е водеща страна. В допълнение, нарастващата осведоменост за важността на поддържането на здрава кожа в различни страни от този регион, води до увеличена употреба на продукти за грижа за кожата, включително на козметика за грижа за лицето.
Европа ще продължи да допринася за значителния ръст на пазара на козметика за грижа за лицето поради развитието на модните трендове в този регион, което води до увеличаване на разходите за козметика и лична хигиена, включително козметика за лице. Например, според данни, публикувани от Cosmetic Europe, през 2019 г. продажбите на дребно на козметика и продукти за лична хигиена в Европа се оценяват на 93,55 млрд. щ.д., като в Германия са най-високите, следват Франция, Обединеното кралство и Италия. В допълнение, представителите на мъжкото население, които все по-съществено се интересуват от поддържането на хигиена и представителен външен вид, в сравнение с други региони, спомага за повишаване на нивото на потребление на козметични продукти.
Размерът на глобалния пазар на продукти за грижа за кожата е оценен на 135,83 млрд. щ.д. през 2022 г. и се предвижда да расте със среден годишен темп на ръст (CAGR) от 4,7% от 2023 до 2030 г. Ескалиращото търсене на кремове за лице, слънцезащитни продукти и лосиони за тяло ще повлияе положително на този растеж. Прогнозите показват, че секторът на електронната търговия, който се развива изключително динамично, ще стимулира допълнително ръста на пазара. Пандемията от COVID-19 имаше опустошително въздействие върху индустрията за красота и козметика. Затварянето на магазини, поради строгите мерки, доведе до катастрофални последици, като продажбите в световен мащаб намаляха с 60-70% от март до април 2020 г. Компаниите реагираха положително на кризата, като увеличиха производствения си капацитет, предлагайки дезинфектанти за ръце и почистващи препарати, тъй като потребителите харчеха по-малко за продукти за красота и грижа.
Поради положителното влияние на популярните личности, използвани като рекламни лица на много от продуктите, предлагани в категорията, нарастващото търсене на висококачествени продукти за грижа за кожата се разви изключително положително в световен мащаб. Персонализираните продукти набират популярност сред потребителите в САЩ, а нарастващата заинтересованост на потребителите към естествените козметични съставки, използвани в кремове, серуми и овлажнители, се очаква да доведе до значително им търсене през прогнозния период. Такива продукти се считат за по-ефективни и имат малко или никакви странични ефекти, което от своя страна ще увеличи тяхното приложение сред потребителите.
Друга тенденция е, че много потребители показват засилен интерес към корейската грижа за кожата и са готови да тестват корейски продукти. Този вид козметика се фокусира върху решаването на проблемите на кожата с полагане на грижа към нея и набляга на използването на подхранващи продукти за подобряване на здравето й, предотвратявайки или минимизирайки кожните проблеми и запазване на младежкия тен. Хидратацията се счита за ключ към постигането на здрава кожа, поради което корейската грижа за кожата предлага широка гама от овлажняващи и подхранващи продукти като лист-маски за лице, есенции, маски за сън и пресовани серуми. Наблюдавайки нарастващото търсене на корейски козметични продукти, множество марки представиха продукти за грижа за кожата, които са или произведени в Корея, или вдъхновени от корейските практики за красота.
Увеличаването на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност, съчетано с нарастващата тенденция на предлагането на продукти за грижа за кожата, базирани на естествени съставки, насърчи производителите да лансират нови продукти. Например през юни 2021 г. Hale Cosmeceuticals, утвърден производител на продукти в САЩ, пусна на пазара два продукта с естествени съставки — Natural AZA Cleanser и Date Palm Deep Moisturizer. През октомври 2022 г. линията за грижа за кожата Naturium направи своя дебют на пазара в Обединеното кралство чрез Space NK. В колекцията има 14 продукта, които са специално проектирани за британския пазар, като цените варираха от 18 до 27 паунда. Широко признатите Niacinamide Serum 12% Plus Zinc 2% и Purple Ginseng Cleansing Balm от Naturium са сред най-предпочитаните продукти.
Кремовете и овлажнителите за лице набират все по-голяма популярност в световен мащаб, тъй като хората стават все по-отговорни и заинтересовани за външния си вид, както и по-загрижени за кожните заболявания. Освен това все повече потребители избират продукти „без жестокост към животни“, поради повишеното хуманното отношение към животните и околната среда. В тази връзка, търсенето на веган или смеси от растителни съставки в продуктите, също се е увеличило.
Предпочитанията на половете
Дамският сегмент държеше най-големия дял от приходите от 61,66% през 2022 г. и се очаква да запази преднината си през прогнозния период. Жените добавят все повече продукти за лична грижа към ежедневието си, за да подобрят своята увереност и външен вид, което значително допринася за растежа на сегмента. Освен това значението на грижата за себе си през последните години насърчи жените проактивно да си създават релаксиращи преживявания чрез процедури за грижа за кожата, които провеждат у дома. Тази тенденция стимулира търсенето на продукти за грижа за кожата с активни съставки, които имат лечебни и подхранващи свойства, включително кремове, лосиони, възстановяващи кремове, пилинги, маски, серуми, пудри и скрабове.
Предвижда се мъжкият сегмент да регистрира най-бърз среден годишен темп на растеж от 5,0% от 2023 г. до 2030 г. Нарастващата осведоменост относно личната хигиена и редовното поддържане на косата сред мъжете, увеличеното лансиране на нови продукти, влиянието на популярните личности, както и нарастващият разполагаем доход са основните фактори, подхранващи разширяването на пазара на продукти за грижа за кожата за мъже. Интересът на мъжката част от населението вече не е само към традиционните продукти за грижа за кожата като дезодоранти, бръсначки и продукти за измиване на лице, а и отвъд - към по-специфични продукти за грижа за кожата като кремове против стареене и слънцезащитни кремове, което се очаква да доведе до увеличение в търсенето на тези продукти в близко бъдеще.
Източници: www.fortunebusinessinsights.com; www.grandviewresearch.com , данни „dm България“
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай