Списанието
Изберете рубрика:

Размерът на глобалния пазар на енергийни напитки беше оценен на 86,35 милиарда щатски долара през 2021 г. и се очаква да се разшири със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 8,3% от 2022 г. до 2030 г. Нарастващото търсене на енергийни напитки, за подобряването на физическото и когнитивното представяне оформя растежа на пазара. Тези, които не съдържат захар, глюкоза и царевични сиропи с високо съдържание на фруктоза, набират популярност сред потребителите. Играчите на пазара агресивно ги рекламират като функционални напитки, които повишават енергията и бодростта.
Пандемията от COVID-19 оказа положително въздействие върху растежа на пазара. Въпреки че търсенето на продукта вече нарастваше, сегментът се засили много бързо, след като пандемията COVID-19 удари света. Повишената загриженост за здравето, удобството и подобреното качество и разнообразие на тези напитки са факторите зад нарастването на търсенето.
В САЩ енергийните напитки са най-популярни за тийнейджъри и млади хора. По-голямата част от тези напитки се консумират от мъже между 18 и 34 години. Този ръст се дължи на нарастващата осведоменост и увеличаването на спортните дейности сред по-младото население. Играчите, опериращи на американския пазар, наскоро изместиха потребителския си фокус от спортисти към млади хора поради нарастващото търсене от страна на младите потребители.
Марките пускат енергийни напитки без захар и без калории. Тези продукти отговарят на необходимостта от по-здравословни варианти, които могат да бъдат от полза за спортисти или потребители, които страдат от затлъстяване.
Променящите се предпочитания, начин на живот, вкусове и непрекъснатите иновации засилиха търсенето на продукта. Тези питиета се считат за един от най-бързо развиващите се сегменти на напитки в световен мащаб и поддържат растеж по време на пандемията въпреки големите промени в потреблението на други продукти. Освен това търсенето на удобство и RTD формат води до ръстове. По този начин големите марки реагират стратегически на потребителските изисквания и продуктите имат по-широк обхват.
Видове енергизиращи продукти
Сегментът на напитките държи най-големия дял от приходите от над 50,0% през 2021 г. и се очаква да запази преднината си през прогнозния период. Потребителите предпочитат формата на напитките пред други аналози, тъй като те отговарят на търсенето на моментална хидратация и предлагат различни вещества, отговарящи за доброто функциониране на тялото. Освен това те имат по-голяма потребителска база поради диверсификацията. Потребителите имат свободата да пият тези напитки по време на работа, след тренировка и по време на развлекателни дейности, тъй като те са функционални по природа, което стимулира търсенето на продукта.
Очаква се сегментът на миксовете да стане свидетел на значителен растеж през прогнозния период. Нарастващата наличност на продуктите от този тип движи сегмента. Освен това потребителите избират миксове за приготвяне на първокласни коктейли и алкохолни напитки. В допълнение, няколко марки рискуват с нови вкусове, за да привлекат нови потребители. Наблюдавано е, че честотата и количеството алкохол, смесен с кофеинови миксове под каквато и да е форма, включително енергийни напитки или кола, намаляват отрицателното въздействие на алкохола и последствията са значително по-малко вредни, отколкото при консумация на алкохол самостоятелно.
Опаковките
Сегментът на кенчетата държеше най-големия дял от приходите от над 50,0% през 2021 г. и се очаква да запази преднината си през прогнозния период. Младите потребители предпочитат кенчета, тъй като са по-преносими и не се чупят като стъкло. С пандемията от коронавирус, която доведе до затварянето на барове, кръчми и ресторанти, търсенето на продукта в кенове значително се увеличи и се очаква това да продължи през прогнозния период. Някои потребители търсят функционални енергийни напитки, много от които се предлагат в кенчета. В резултат на това производителите се опитват да овладеят този пазар с повече пускания на продукти в този формат.
Очаква се сегментът на бутилките да се разшири с втория най-висок CAGR (среден годишен темп на ръст) през прогнозния период. Първоначално концепцията за готови напитки беше пусната в бутилка и стана популярна в световен мащаб. Недостигът на алуминий в страни като САЩ доведе до въвеждането на този тип продукти в стъклени бутилки. Освен това повишаването на осведомеността по отношение на замърсяването на водата и земята, причинено от напитки, опаковани в пластмасови бутилки, доведе до повишено търсене на стъклени бутилки, който се очаква да придобие още по-голяма популярност и да помогне за увеличаване на търсенето като цяло на продуктите от категорията.
Конвенционални срещу органични продукти
Конвенционалният сегмент държеше най-големия дял от приходите от над 60,0% през 2021 г. и се очаква да запази преднината си през прогнозния период. Предвижда се, че липсата на информираност на потребителите относно органичните продукти ще благоприятства растежа на конвенционалния сегмент през въпросния период. Органичната промишленост все още е новосъздадена индустрия, със значително недостатъчна информираност на потребителите относно ползите от органично функционалните напитки. В допълнение, конвенционалните напитки обикновено са по-евтини от техните органични аналози. Търговците на дребно са склонни да предпочитат конвенционалните пред органичните напитки за по-голям марж на квадратен инч рафтово пространство, което предлагат.
Очаква се органичният сегмент да се разшири с по-висок CAGR (среден годишен темп на ръст) през прогнозния период, тъй като органичните напитки обикновено се възприемат като съдържащи повече хранителни вещества и антиоксиданти от конвенционалните. Все по-голям брой загрижени за здравето си потребители гравитират към тях поради опасения относно силно преработените, изкуствени съставки, както и ефектите на пестицидите и антибиотиците. Този сценарий играе жизненоважна роля в стимулирането на консумацията на органични енергийни напитки. Пандемията от COVID-19 допълнително доведе до скок на интереса и повиши информираността на потребителите по отношение на консумацията на органични напитки, тъй като те се разглеждат като по-здравословни и по-безопасни от конвенционалните, което вероятно ще окаже положително влияние върху растежа на сегмента през предстоящите години.
Канали за дистрибуция
Продажбите в търговията на дребно представляват най-големият дял от приходите от над 70,0% през 2021 г. и остават основният източник на потребление на продукта. Потребителите купуват тези продукти, след като са проверили физически качеството им, съставките и марката, което от своя страна води до продажби на продукти чрез канали в търговията на дребно. Повечето от ключовите играчи предлагат пълната си гама от продукти през тези канали, включително супермаркети и хипермаркети, тъй като тези магазини имат голям обхват на клиентите.
Очаква се ХоРеКа каналът да регистрира значителен темп на растеж от 2022 г. до 2030 г. Все по-голям брой барове, пъбове, курорти, кафенета, ресторанти и клубове предлагат широка гама от тези напитки, което движи сегмента. Прогнозира се такива фактори да увеличат продажбите на продукти и тази тенденция вероятно ще продължи през следващите години. Пандемията от COVID-19 обаче засегна сектора на хотелиерството и навиците на потребителите за консумация на напитки. Потреблението на продуктите от категорията и на функционалните напитки се измести от ресторантите и баровете към личните пространства, което повлия негативно на потреблението през ХоРеКа канала.
Северна Америка доминира на пазара
Северна Америка държи най-големия дял от приходите от над 30,0% през 2021 г.
Високата консумация на енергийни напитки и масовата култура на пиене на кафе в Съединените щати тласна идеята за енергийни питиета в мейнстрийма, което е основен фактор, движещ продажбите на енергийни напитки в страната. Енергийните напитки са неразделна част от социални събирания, партита и празненства в Съединените щати. Производители като Red Bull и Monster Beverages предлагат своите енергийни напитки в различни вкусове и два основни типа опаковки, които включват PET бутилки и кенове, предоставяйки на потребителите широка гама, от която да избират. Освен това консумацията на газирана вода в страната запада, което създаде страхотна възможност за производители като Coca-Cola и PepsiCo, които се опитват да се възползват от разпознаваемостта на своите наследени марки, като направят по-голяма пробив в категорията на нарастващите енергийни напитки. Освен това, производителите предприемат стратегически инициативи за разширяване на своите дистрибуторски мрежи и засилване на географското си присъствие. Например през юни 2021 г. PepsiCo Beverages Canada стана ексклузивен национален дистрибутор на растителни енергийни напитки Guru. Очаква се Guru да се възползва от обширната дистрибуторска мрежа на PepsiCo.
Източници: https://www.grandviewresearch.com/, https://www.alliedmarketresearch.com/
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай