Списанието

Изберете рубрика:

 

Засилената информираност за важността на хигиената – с положителен ефект върху пазара на хартии

Брой 1, януари 2024

Дата: 01.02.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Засилената информираност за важността на хигиената – с положителен ефект върху пазара на хартии
Размерът на световния пазар на хартиени продукти беше оценен на 80,99 млрд. щ.д. през 2022 г. и се очаква да нарасне от 85,81 млрд. през 2023 г. до 133,75 млрд. щ.д. до 2030 г. със средно годишен темп на растеж от 6,55% през прогнозния период.
 
 
Хартиените продукти играят важна роля в поддържането на санитарните и хигиенни условия във всяко едно домакинство. Нарастващото внимание към поддържането на чистота и хигиена у дома и на обществени места доведе до ръст на пазара на хартиени продукти. Голямо количество салфетки се използват на работните места, местата за хранене и в болници за почистване и санитарни цели. В днешно време потребителите предпочитат да ползват продукти, които са специално предназначени за дезинфекция, за да избегнат бактериални и вирусни инфекции, и да пазят здравето си. Ето защо, търсенето на иновативни хартиени продукти, предлагащи подобрена защита срещу микроби и вируси, допълнително ускори растежа на пазара.
 
Информираността за хигиената по време на пандемията от COVID-19 допринесе за ускорения темп на ръста на пазара. Потребителите все повече използват хартиени продукти, за да поддържат средата около себе си чиста и дезинфекцирана, като по този начин избягват инфекции. Те предпочитат да се запасяват с тоалетна хартия, кърпички и други стоки, за да избегнат недостига на основни ежедневни продукти. Това са тенденции, установени по време на ограниченията, свързани с COVID-19, които станаха част от ежедневието и все още са налице. Тези фактори значително увеличиха търсенето на кърпички за лице и ръце. Според данни, представени от Отдела по статистиката към Федералното правителство на Канада, към 14 март 2020 г., продажбите на кърпички за лице в Канада са се увеличили с 250%.
Също така Световната здравна организация препоръчва използването на хартиени кърпички при кихане или кашляне, за да се ограничи разпространението на вируси. През март 2020 г. СЗО публикува насоки „Подгответе работното си място за COVID-19“ и препоръча предварителна поръчка на достатъчно количество хартиени продукти за поддържане на хигиенните практики.
 
Пренасочване към търсене на екологично чисти хигиенни продукти
 
Производителите от индустрията разработват иновативни продукти, за да привлекат повече потребители. Те предлагат цветни и текстурирани продукти поради нарастващата им популярност сред купувачите. Освен това компаниите се фокусират върху разработването и на продукти, изработени от материали с устойчив произход, включително дървесни влакна, рециклирана хартиена маса и други, за да намалят неблагоприятното влияние на продуктите, които са на пластмасова основа, върху околната среда. Например, през май 2021 г. WEPA Group, немски производител на санитарни продукти, представи екологичен продукт - тоалетна хартия, изработена от рециклирани материали.
Също така компаниите пуснаха на пазара кърпички и хартиени кърпи, състоящи се от естествени съставки като алое вера, бадемово масло и други, което според анализаторите ще доведе до развитие на категорията. Например, очакванията са, че ароматизирани продукти като „Puffs Plus Lotion Facial Tissues“ на Procter & Gamble, които имат аромат на „Vicks“ (бел.ред. – популярна марка продукти, със съдържание на различни масла, които се използват за облекчаване на симптомите при настинка и грип), да придобият значителна популярност на пазара.
 
Движещите фактори
 
Използването на хартии е универсално поради нарастващото осъзнаване на значението за поддържането на здраве и хигиена. Тези удобни за избърсване продукти се използват широко за почистване на лице, ръце и кухненски повърхности, както и в диагностични и изследователски лаборатории за почистване на инструменти. Следователно повишаването на осведомеността относно хигиената по целия свят е основният двигател на повишеното търсене на тези продукти. Според данни, представени от Организацията по прехрана и земеделие на ООН, производството на домакински и санитарни хартии за местно и международно потребление в Китай се е увеличило от 10,99 милиона тона през 2020 г. на 11,25 милиона тона през 2021 година.
 
Освен това развитието на жилищните и туристически инфраструктури допълнително ще увеличи търсенето на аксесоари за тоалетна и баня, като по този начин ще стимулират растежа на пазара. Специалните кърпички се използват широко в хотели и ресторанти, за да поддържат атмосферата спретната и чиста, а нарастващият брой на тези заведения ще доведе до ускорено търсенето на такива продукти. Например, Marriot International, глобална фирма за хотелиерство, обяви, че във връзка с разширяването си ще добави още 65 000 хотелски стаи към проектите си за развитие през 2022 година.
 
Продуктовите иновации предвещават успех 
 
През последните години компаниите внедряват различни иновации в дизайна на продуктите от тишу и предлагат на потребителите си меки хигиенни продукти с по-голям капацитет на абсорбиране. Този фактор подпомага бъдещото развитие на пазара. Например, Bunzl R3 в стремежа си да осигури висококачествени хигиенни артикули на клиентите представи цялостна линия от многократно сгъваеми и различно оформени кърпи, салфетки и други.
 
За да подобрят осведомеността за важността на личната хигиена, правителствата по целия свят въвеждат промоционални кампании, свързани с хигиената и чистотата. Тези усилия ще увеличат търсенето на санитарни стоки в световен мащаб. През април 2020 г. Световната банка стартира „Секторен проект за водоснабдяване и канализация в Мавритания“ - санитарен проект за разпространение на осведомеността относно личната грижа и хигиена сред населението на Трарза, Горгол, Асаба и други щати на Мавритания. 
Иновациите са свързани и със засиления фокус на производителите на хартия към използването на рециклиран хартиен материал с цел да намалят тежестта на производствения процес, свързан с преработката на необработена хартия, което допринася и за рентабилността на бизнеса им.
 
Забавящите фактори
 
Опасения за околната среда, като обезлесяването и глобалното затопляне, дължащи се на изсичането на дървета, ограничават растежа на търсенето на продукти на основата на целулоза. Нарастващата нужда от хартия увеличава количеството дървесина, необходимо за производството на хартия, което в крайна сметка води до обезлесяване. Изсичането на дърветата се превърна в глобален проблем, който оказва отрицателно въздействие върху растежа на пазара.
Колебанията в цената на суровините се отразява на производството на хартиени продукти, ограничавайки приходите от продажби в световен мащаб, защото повишава цената на крайния продукт и съответно възпрепятства растежа на пазара. По-високата цена на технологиите и производствените процеси също влияе върху търсенето. А също така и по-високите разходи за суровини, увеличават производствените разходи на ниво компания. 
 
Сегментът на кърпите за баня и тоалетна ще доминира поради голямото им потребление
 
Въз основа на вида на продукта, пазарът е сегментиран на кърпи за лице, хартиени кърпи, кърпички, кърпи за баня, тоалетна хартия и други. Сегментът за баня и тоалетна доминира на пазара поради голямото им потребление.
Разрастващите се сектори на туризма и модернизирането на хотелиерството имат голямо значение за нарастване на търсенето на качествени продукти от тишу. Хотели, ресторанти, СПА центрове и други сектори работят интензивно, за да осигурят безопасност на своите клиенти чрез иновативни предложения за адекватна хигиена, почистване и осигуряване на безупречни условия в помещенията. Ползите, свързани с добавена стойност и увеличеното предлагане на премиум продукти са съществени елементи при иновациите, които стимулират растежа на категорията.
Компанията Kimberly-Clark, предлагаща тоалетна хартия и хартиени кърпи, пусна на пазара тоалетна хартия Andrex Shea Butter, която е обогатена с масло от ший и ароматизирана сърцевина, за да отговори на търсенето от няколко години на такива иновативни продукти.
 
Развитието на туризма е с положителен ефект върху продажбите на хартия
 
Въз основа на приложението им пазарът на хартиени продукти е сегментиран на битови и търговски нужди. Търговските включват офиси, ресторанти и хотели. Този сегмент държи значителен пазарен дял от продажбите на тишу продукти, поради широкото използване на кърпички при сервиране на храна и почистване на маси в хотели и ресторанти, и др.
 
Освен това нарастващото застрояване на жилищни площи стимулира търсенето на опаковки на салфетки за лице и ръце, които също така са използвани в офиси и закусвални от готвачи и клиенти, за да изсушат ръцете си. Добрата новина е, че според данни от проучване, публикувано от Министерството на земеделието и горите към правителството на Финландия, почти 50% от европейските хартиени продукти се произвеждат от рециклирана хартия.
 
Европейският регион ще регистрира бърз темп на ръст
 
Прогнозата на анализаторите е, че Азиатско-тихоокеанският регион ще държи значителен пазарен дял от продажбите на хартия през прогнозния период. Това се дължи на фактори като развиващия се капацитет за производство на изделия от дърво в Китай, Япония и региона на Източна Азия. Според проучване на Китайската асоциация за хартия (CPA) близо 2700 производители на хартия и картон през 2019 година са ситуирани в континентален Китай. А според статистическите данни, представени от Министерството на земеделието на САЩ (USDA), китайските хотели, ресторанти и институционалният сектор регистрират 687 млрд. щ.д. приходи от продажби през 2019 г., с 9% повече спрямо предходната година. Ръстът в сектора на хотелиерството и ресторантьорството допълнително подхранва търсенето на различни видове тишу продукти в страната.
 
Пазарът в Северна Америка се движи основно от голямото потребление на тоалетна хартия в страни като САЩ и Канада. Според доклада „Проблем с кърпичките – как американците пускат водата в тоалетната“, публикуван от организацията NRDC (бел.ред. - Natural Resources Defense Council - Съветът за защита на природните ресурси), в САЩ потребяват огромно количество тоалетни ролки, оценени на 11,2 млрд. щ.д. годишно. А пазарът се характеризира и със стабилното присъствие на фабрики за дърво и целулоза като Domtar Inc., Resolute Forest Products и Cascades Inc. 
 
 
Европейският регион ще регистрира бърз темп на растеж на пазара на тишу продукти благодарение на развитието на туристическата и хотелиерската индустрии в региона. Франция и Германия са двата основни пазара в Европа. Търсенето на хартии също така е повлияно и от нарастващата поява на луксозни хотели и стаи за туристи. Модернизацията и повишената осведоменост за хигиената и безопасността сред туристите повлияха положително на пазара. Според данни, публикувани от Европейския съюз (ЕС), броят на нощувките на чуждестранни туристи в Европа се е увеличил от 412,5 милиона през 2020 г. на 587,8 ​​милиона през 2021 година.
 
Източник: https://www.fortunebusinessinsights.com/