Списанието

Изберете рубрика:

 

Майонезата привлича все повече потребители

Брой 12, декември 2024

Дата: 20.12.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Майонезата привлича все повече потребители

Размерът на пазара на майонеза беше оценен на 11,3 млрд. щ.д. през 2023 година и се очаква да нарасне от 11,8 млрд. щ.д. през 2024 година до 15,4 млрд. щ.д. до 2032 година, регистрирайки средногодишен темп на ръст от 4,56% през прогнозния период (2024 - 2032). Включването на майонеза в рецептите на западните ястия и повишаването на осведомеността на потребителите относно здравословните хранителни съставки, са ключови двигатели на пазара, допринасящи за неговото развитие.

Нарастващата покупателна способност на потребителите ще стимулира пазара

Световният пазар на майонеза се движи основно от широкото използване на продукта в хранително-вкусовата промишленост. Освен това нарастващото търсене на продукти, които съдържат омега-3 мазнини и витамин Е, и помагат за намаляване на риска от сърдечни заболявания, също допринася за положителния пръст. Разработването на майонеза без яйца, която се прави чрез замяната на яйчен жълтък с различни вегански компоненти като горчица, лайм, чесън и печен патладжан, стимулира растежа на пазара. В съответствие с това, въвеждането на нови разновидности на продуктите, наситени с нови аромати като мента, сирене, чесън, черен пипер, кисела туршия и тандури, влияе положително, а допълнителни фактори, като разширяване на търсенето на готови за консумация ястия (Ready-to-eat), промяната в начина на живот, нарастващите западни влияния върху кулинарните традиции и нарастваща покупателна способност на потребителите, се очаква да стимулират средногодишния темп на ръст на пазара.

Един от основните фактори, влияещи върху развитието на пазара на майонеза, е разширяването на използването на майонезата в кулинарията в западните страни, точно както е при регионалните храни. За растежа на пазара допринасят променящите се хранителни навици и нарастващата употреба на полезни хранителни продукти. Друг фактор, който влияе, е нарастващата информираност на потребителите за качествени хранителни съставки, а популярността на майонезата без яйца, която се развива заради нейния вкус, текстура и разнообразие от вкусове, също ще  допринесе за ръста на приходите от продажби през прогнозния период.

С или без яйца

Сегментирането на пазара на майонеза, базирано на типа й,  е майонеза с яйца и майонеза без яйца. Най-голям дял има категорията майонеза със съдържание на яйца. А търсенето на яйчен майонезен сос надвишава търсенето на майонезен сос без яйца. Това се дължи главно на широката популярност на яйчния майонезен сос в кулинарията, защото осигурява перфектна комбинация от вкус, когато се използва в различни рецепти. Предлагането на майонезен сос без яйца с различни вкусове от своя страна също има своите почитатели, като например  вегани, които търсят нов вкус и изживяване.

Източник: marketresearchfuture.com