Списанието

Изберете рубрика:

 

Нараства тенденцията за пазаруване на по-натурални храни за домашни любимци

Брой 8, август 2022

Дата: 02.09.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Нараства тенденцията за пазаруване на по-натурални храни за домашни любимци

Размерът на световния пазар на храни за домашни любимци беше оценен на 94,76 милиарда USD през 2021 г. и се очаква да се разшири със среден годишен темп на ръст (CAGR) от 4,4% от 2022 до 2030 г., научаваме от данни на  Grand View Research. Повишаването на информираността на потребителите по отношение на естествените и органични хранителни продукти за домашни любимци принуди производителите да пренасочат фокуса си от синтетични към естествени храни, коeто се оказа една от основните сили, влияещи на световния пазар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пандемията от COVID-19 оказа неблагоприятен ефект върху мрежите за доставки. Секторът на храните за домашни любимци пострада по отношение на предлагането и паричния поток поради ограниченията в движението на суровини. Търсенето на този вид продукти, от друга страна, расте стабилно в много части на света, тъй като хората осиновяват повече домашни любимци, заради увеличаващото се желание за компанията по време на локдауните. За да отговорят на търсенето, играчите на пазара насочиха фокуса си от физическите магазини към платформите за електронна търговия.

Предвижда се удобството на закупуване, свързано със сухата органична и естествена храна за домашни любимци, да стимулират търсенето на продукта. За разлика от повечето конвенционални храни за домашни любимци, органичните и естествените се използват в голям мащаб.

Очаква се растящото търсене на храни за кучета, заедно с по-голямото сцепление в сегмента на първокласните храни за домашни любимци, да стимулира пазара през прогнозния период. Сухите храни са свидетели на бързо нарастване на търсенето в сравнение с други аналози на продуктите поради удобството си по отношение на съхранение и хранене на домашни любимци, с по-малко цапане и замърсяване. Това влияе положително на градските потребители и ги кара все повече да избират суха храна за домашни любимци.

Консервираната храна е по-вкусна за кучетата и котките, тъй като този вид продукт съдържа протеини, мазнини и малко въглехидрати. Мократа/консервирана храна за домашни любимци е лесна за храносмилане. По-високата смилаемост, предлагана от мократа храна, я прави предпочитана за котки и кучета с болести и такива, които са придирчиви към храната.

Нарастващата тенденция за осиновяване на кучета се очаква да стимулира търсенето на продуктите от категорията. Особено кучетата са свидетели на възходяща тенденция по отношение на концепцията за хуманизиране на домашните любимци. Това доведе до увеличаване на броя на хората, които притежават кучета и ги хранят с първокласна храна. Освен това бързата урбанизация е сред ключовите фактори, движещи пазара.

Според скорошни оценки на Асоциацията на производителите на храни за домашни любимци, 3,2 милиона семейства в Обединеното кралство са осиновили животинче от началото на епидемията (Paley, 2021 г.). Домакинствата, притежаващи домашни любимци, понастоящем наброяват 17 милиона в САЩ. През последните пет години нивата на притежаващите домашни животни се повишиха до 57 процента през май 2021 г. (Mintel, 2021 г.).

Младите хора представляват голяма част от новите собственици на домашни любимци. Над половината от придобилите наскоро животно след пандемията са на възраст между 16 и 34 години. По време на COVID-19 74 процента от притежателите на пухкави приятели са заявили, че техният домашен любимец им е бил от полза за психичното им здраве.

Видове продукти

Сухата храна представлява най-големият дял от 44,9% за 2021 г. и е полезна за осигуряване на добра орална грижа при кучета с минимално натрупване на зъбен камък върху зъбите на животното и чрез намаляване на плаката. В допълнение, този тип продукт предлага хрускане и дъвчене, необходими за поддържане на цялостното здраве на животните. 

Високото съдържание на влага в консервирания продукт помага да се гарантира, че домашните любимци са хидратирани и също така е полезно за пикочните пътища. Въпреки това, високата цена на продукта, особено на месни протеинови консерви, може да намали предпочитането му сред потребителите, като по този начин ограничи растежа на сегмента през прогнозния период.

Кучешкият сегмент представлява над 41,5% от глобалния дял от приходите през 2021 г. Повишаването на информираността на потребителите относно здравето на домашните любимци доведе до повишен фокус върху грижата за теглото на кучетата и поддържането на цялостното им здраве. Клиентите избират между множество налични храни и силно разчитат на определени марки. Производителите непрекъснато се фокусират върху навлизането в сегмента на първокласните хранителни продукти и по този начин подобряват общата си печалба.

Тенденцията за притежаване на повече от една котка бележи последователен растеж, особено в Европа и Северна Америка, кoето стимулира търсенето на продукти. Котките изискват по-малко обучение в сравнение с кучетата и са способни да прекарват повече време сами. Освен това необходимостта от ежедневни разходки отсъства, за разлика от при притежаването на кучета.

Другият сегмент на приложение включва хранителни продукти за домашни любимци за птици, риби и влечуги. Търсенето на продукти за такива категории животни вероятно ще остане бавно в сравнение с това за кучета и котки. Кратката продължителност на живота и ниската степен на консумация на храна вероятно ще се окажат основните фактори за ниското търсене на продукти в този сегмент.

Анализ на пазара по региони

Северна Америка доминираше на пазара и представляваше 49,9% дял от глобалните приходи през 2021 г. Регионалното търсене на храни за домашни любимци се ръководи основно от нарастващата осведоменост на потребителите по отношение на здравето на домашните любимци, заедно с тенденция на хуманизирането им.

Все по-голямото желание за притежаване на домашен любимец сред милениалите се предвижда допълнително да подкрепи растежа на пазара. Според Американската асоциация за продукти за домашни любимци (APPA) около 38% от хората в САЩ притежават котки и две е средният брой котки на домакинство.

Очаква се пазарът в Европа да нарасне със среден годишен темп на ръст  от 4,5% през прогнозния период по отношение на приходите. Според Европейската федерация на индустрията за храни за домашни любимци (FEDIAF) над 80 милиона домакинства в цяла Европа притежават поне един домашен любимец. Регионалният пазар се ръководи от хранителни продукти за котки поради високия процент на притежатели на котки.

Азиатско-тихоокеанският регион, воден от Китай, Япония, Индия и Южна Корея, се очерта като един от основните пазари в целия свят през 2018 г. Ръстът на регионалния пазар може да се отдаде на нарастващото търсене на първокласна храна за кучета. Според Alltech Global Feed Survey, производството на храни за домашни любимци е нараснало до 3% в Азиатско-тихоокеанския регион през 2021 г.