Списанието

Изберете рубрика:

 

Пазарът на кроасани се движи от непрекъснатите иновации

Брой 5, май 2024

Дата: 01.06.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Пазарът на кроасани се движи от непрекъснатите иновации

Размерът на глобалния пазар на кроасани беше оценен на 2167.64 млрд. щ.д. през 2021 г. Според проучване на Business Research Insights* се очаква пазарът да достигне 3408.97 млрд. щ.д. до 2027 година, регистрирайки средно годишен темп на ръст от 4,2% през прогнозния период. Развитието на пазара се дължи на връщането на търсенето на кроасани на нивата, регистрирани преди пандемията от COVID-19.

Пазарът демонстрира постоянен растеж, който се дължи на променящите се потребителски предпочитания и развитието на пекарския сектор. Маслените сладкиши придобиха популярност благодарение на уникалния си вкус и мекота, които се харесват на различни потребители. Разширяването на този пазар се характеризира с нарастване на занаятчийските пекарни и инвестиране в производствени съоръжения, чиято цел е да задоволят нарастващото търсене на качествени кроасани, които отговарят на различни вкусове и диетични предпочитания. Също така се появиха новаторски рецепти и вкусове, които допринасят за динамиката на пазара и предлагат широк набор от възможности за избор на потребителите, търсещи както традиционни, така и нови видове сладкиши.

Пекарите и производителите на пазара са активно ангажирани с усъвършенстване на рецептите и производствените техники, за да отговорят на променящите се потребителски изисквания. Усилията са насочени към подобряване на мекотата и вкуса, като същевременно се изследват по-здравословни вариации, за да се приведат в съответствие със здравословните тенденции. Фокусът е насочен върху използването на качествени съставки, устойчиви практики и разнообразни продуктови предложения, което показва, че тази индустрия има за цел да се погрижи за променящите се потребителски предпочитания. Тъй като потребителите продължават да търсят иновативни предложения, пазарът остава динамичен, въвеждайки нови вкусове, форми и удобни опаковки, за да отговори на изискванията на непрекъснато увеличаващата се клиентска база.

Пандемията от COVID-19 засегна сериозно авиационния сектор, което доведе до отрицателно влияние върху световната икономика. С ограниченията върху движението и затварянето на много предприятия търсенето в много сектори намаля значително. Намалените търговски дейности в индустрии, като хотелиерство и хранителни услуги, също доведоха до спад в потреблението на различни стоки.

Възходът на вкусовете

През последните години интересна тенденция, която се забелязва на пазара на кроасани е нарастването на новаторските съчетания на различни вкусове и комбинации. Занаятчийските пекарни и големите производители експериментират с нетрадиционни съставки, въвеждайки кроасани, наситени с различни вкусове като червено кадифе или пикантни варианти като бекон и сирене. Тази тенденция бележи отклонение от традиционните рецепти, предлагайки на потребителите уникални и вълнуващи вкусови изживявания, като същевременно допринася за така нар. „по-приключенски вкус“. Тъй като предпочитанията на потребителите за новост и креативност продължават да се развиват, тази тенденция отразява адаптацията на пазара, за да отговори на търсенето на иновативни и разнообразни опции за сладкиши.

Въз основа на типа на продуктите глобалният пазар на кроасани може да бъде разделен на прясно приготвени кроасани, опаковани продукти с по-дълъг срок на годност и замразени кроасани.

Що се отнася до каналите на продажба на тези продукти глобалният пазар може да бъде категоризиран - в супермаркети и хипермаркети, независими търговци на дребно, магазини за смесени стоки и онлайн търговци на дребно.

Един от движещите фактори за растежа на световния пазар на кроасани е еволюцията на вкусовите предпочитания на потребителите. Тъй като потребителите все повече търсят разнообразни и нови вкусове, пекарните и производителите реагират с иновации в своите рецепти за кроасани. Тази еволюция води до създаването на уникални и нетрадиционни вкусови профили, като плодови, пикантни варианти или със съдържание на различни подправки, които отговарят на променящите се вкусови предпочитания на потребителите по целия свят. Фокусът на пазара върху разбирането и адаптирането към вкусовете на потребителите остава основен за стимулиране на продължаващия растеж и диверсификация на индустрията.

Иновациите в производството допринасят за развитието на пазара

Друга движеща сила на пазара е внедряването на иновативни производствени техники. Пекарните и производителите непрекъснато усъвършенстват и подобряват своите производствени процеси, за да отговорят на нарастващите изисквания и разнообразните потребителски предпочитания. Това включва рационализиране на производството, внедряване на автоматизация и експериментиране с нови съставки за подобряване на вкуса и текстурата. Фокусът върху гъвкави и иновативни производствени методи позволява на пазара да обслужва по-широка потребителска база, като същевременно поддържа качество и последователност, като в крайна сметка стимулира растежа и разширяването на индустрията.

Предизвикателствата на веригата за доставки ще въздействат негативно

Един важен фактор, който би могъл да повлияе негативно върху развитието на пазара е предизвикателството, породено от прекъсванията на веригата за доставки. Колебанията в наличността и цената на суровините, като брашно и масло, могат да повлияят на производството и в крайна сметка да се отразят върху пазара. Непредвидени смущения, независимо дали се дължат на природни бедствия, глобални икономически промени или проблеми с транспорта, могат да доведат до непостоянни доставки, засягащи качеството и количеството на произведените стоки. Тези предизвикателства по веригата за доставки създават препятствия за производителите и пекарните, като оказват влияние върху способността им да отговарят своевременно на потребителското търсене и да поддържат стабилни цени, като по този начин представляват ограничение за растежа и стабилността на пазара.

Европа - лидер на пазара благодарение на богатото кулинарно наследство в региона

Европа се откроява като най-доминиращия регион в пазарния дял на кроасани, главно поради богатото си кулинарно наследство, дълбоко вкоренено в майсторството на сладкиши. Владеенето на традиционните техники за печене в региона, особено в страни като Франция, създаде силна репутация за висококачествена храна. Европейските пекарни често дават приоритет на автентичността, като използват първокласни съставки като френско масло и се придържат към утвърдени от времето методи, създавайки еталон за вкус и текстура. Тази отдаденост за запазването и усъвършенстването на изкуството на приготвяне на кроасани затвърди позицията на Европа като лидер на пазара, допринасяйки значително за нейното господство в световната индустрия.

Основните играчи в индустрията оформят пазара чрез иновации

Няколко ключови играчи в индустрията оказват значително влияние върху пазара. Утвърдените компании са в челните редици, упражнявайки влияние чрез своите обширни дистрибуторски мрежи, иновативни продуктови линии и постоянно качество. Тези лидери на пазара определят индустриални стандарти, стимулирайки конкуренцията и иновациите. Техните инвестиции в научноизследователска и развойна дейност, устойчиви практики и разнообразни продуктови предложения не само формират потребителските тенденции, но също така влияят на по-малките пекарни и нововъзникващите предприятия, като поставят еталон за качество и разширяват границите на това, което пазарът може да предложи. Въздействието на тези играчи в индустрията е ключово за оформянето на траекторията на растеж на пазара и потребителските предпочитания в глобален мащаб.

Иновациите при вкусовете движат и пазара на кексчета

Що се отнася до развитието на пазара на кексчета, данните показват, че през последните две години категорията нараства и в стойност и в обем. Най-предпочитаните вкусове кексчета сред потребителите са тези с какаов и шоколадов крем, а наред с тях и кексчетата с млечен и ванилов крем. От плодовите вкусове най-предпочитани са боровинка и ягода. Производителите, разбира се, предлагат разнообразие от вкусове, така че да отговорят на различните потребителски очаквания. Водещи за потребителите в избора остават неизменно доверието в бранда и изискването за качествен продукт с внимателно подбрани съставки и превъзходен вкус. Все по-популярни стават не толкова познати до скоро вкусове и експлозия от цветове в категорията, вдъхновени от едни от водещите и най-харесвани световни десерти, като червено кадифе, зелено кадифе и черно кадифе, например, споделят производители. Тези предложения дават свежест и разнообразие в категорията и привличат нови потребители.

Интересна тенденция в този сектор е, че все повече производители изключват палмовата мазнина от съдържанието на кексовете. Това е с цел подобряване качеството на продуктите в категорията, защото тези продукти все повече се  консумират от деца.

Наблюдава се и интерес към единични импулсни продукти в удобна за консумация опаковка – за вкъщи, навън или на път за работа или училище.

Навлизането на нови вносни продукти и реализираните високи ръстове показват интерес към категорията, увеличаване на потреблението и нови възможностите за развитие. Очакванията на производителите е категорията да продължи да се стабилизира в обем и да достигне значим ръст в стойност.

*Източник: www.businessresearchinsights.com