Списанието

Изберете рубрика:

 

Ръст от 8,5 % за протеиновите храни и напитки до 2030 г.

Брой 5, май 2022

Дата: 27.05.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Ръст от 8,5 % за протеиновите храни и напитки до 2030 г.

Размерът на глобалния пазар на протеинови храни и напитки беше оценен на 20,47 милиарда щатски долара през 2021 г. и се очаква да се увеличи със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 8,5% от 2021 до 2030 г. Пазарът набира скорост поради нарастващия брой на потребителите ориентирани към здравословното хранене, както и на фитнес центровете по целия свят. Нарастващата популярност на протеиновите добавки сред милениалите, съчетана с интереса им към балансирана диета, се очаква да създаде допълнително търсене на протеинови добавки през прогнозния период. Очаква се увеличаването на зависимостта от добавките за задоволяване на ежедневните хранителни нужди поради променящия се начин на живот да стимулира търсенето още повече.

Най-големият пазар в северноамериканския регион за протеинови добавки са САЩ с общи приходи от 8,44 милиарда щатски долара през 2021 г.

Млякото е основната суровина, използвана за извличане на суроватъчни и казеинови протеини. Соята също е ключова суровина за растителни протеини. Променливостта на цените на суровините, включително млякото и соята, поради ограничения в търсенето и предлагането, се очаква да доведе до колебания в цените на протеиновите добавки.

Цените на протеините, извлечени от животински източници, се покачват, като това тласка производителите да търсят по-евтини алтернативи. Растителни протеини като соя, рапица, ориз, пшеница и грах стават все по-популярни като добавки. Компаниите търсят иновативни подходи при създаването на протеиновите продукти.

Пандемията от COVID-19 доведе до увеличен прием на протеинови добавки за укрепване на имунната система. Според двуседмично проучване, проведено от Glanbia plc, основен производител на хранителни продукти, през април 2020 г. за проследяване на въздействието на COVID-19 върху разходите на потребителите за храни и хранителни продукти в САЩ, процентът на респондентите, които консумират протеинови барчета за да останат здрави и да засилят имунитета си се е увеличил от 21% през седмица 1 на 23% през седмица 2 на март 2020 г. Консумацията на готови за пиене протеинови шейкове също се увеличи значително след избухването на COVID-19.

Протеиновите добавки от животински произход са водещи на пазара през 2021 г. и представляват дял от приходите от над 65,0%. Сегментът включва месни и млечни протеини, включително суроватка, казеин, яйца, пилешко и говеждо месо. Животинските протеини традиционно се считат за пълноценни протеини, тъй като съдържат всички незаменими аминокиселини. Суроватъчният и казеинът са най-консумираните животински протеини през 2021 г. Всички видове суроватъчни протеини, включително концентрати, изолати и хидролизати, имат страхотна смилаемост, както и аминокиселинен профил. Въпреки това, хидролизираните суроватъчни протеини струват повече в сравнение с други суроватъчни протеини, поради което няколко производители на суроватъчни добавки ги добавят в малки пропорции към съответните си формули.

Очаква се протеиновите добавки на растителна основа да бъдат свидетели на значително търсене през прогнозния период поради нарастващата им популярност сред много потребители като вегани, вегетарианци и лица, които са алергични към млечни и яйчни протеини. Тези продукти са получени от различни растителни източници като пшеница, соя, грах, рапица, ориз, картофи, коноп, овес и бадеми. Соята и пшеницата се очертаха като доминиращи сегменти на растителни протеини през 2021 г. Соята е популярна сред потребителите, тъй като съдържа всичките девет незаменими аминокиселини. Набира популярност благодарение на съставки като глутамин, аргинин и BCAA, които подпомагат възстановяването на мускулите и бързото усвояване. Това би трябвало да стимулира търсенето през прогнозния период.

Най-купувани продукти

Протеинът на прах доминира на пазара с дял от приходите от над 60,0% през 2021 г. Този вид продукти се произвеждат с помощта на различни източници като суроватъчен, казеинов, соев, грахов и яйчен протеин. Тези прахове са пълни с основни микроелементи като витамини, зелени (като дехидратирани зеленчуци), минерали, зърнени храни, фибри, допълнителни мазнини и/или сгъстители. Те подпомагат изграждането и тонизирането на мускулите, производството на ензими и хормони, намаляването на теглото и възстановяването на тъканите в човешкото тяло. Освен това нарастващото търсене на тези продукти от културисти, елитни спортисти и обикновени трениращи се очаква да засили растежа на сегмента. В момента на пазара има много марки протеин на прах, включително Optimum Nutrition; QuestNutrition; Bio-Engineered Supplements & Nutrition, Inc.; NOW Foods; BodyFortress; MusclePharm; Pure Protein; и MET-Rx, което също се очаква да допринесе за растежа на сегмента.

Очаква се Ready-to-drink да бъде най-бързо развиващият се продукт със среден годишен темп на ръст (CAGR) от 9,0% през прогнозния период. RTD добавките са протеинови напитки, които имат точна формулировка за директна консумация. Те предлагат висока доза протеини и по този начин могат да се консумират преди тренировка, след тренировка или в движение. Тези протеини се усвояват лесно от тялото и насърчават възстановяването на мускулите, както и подпомагат растежа на чистата мускулатура. Другият сегмент включва различни нишови продукти като протеинови гелове, капсули, торти, бисквитки и хапки. Тези продукти вероятно ще наблюдават по-бавен темп на растеж в сравнение с другите основни протеинови продукти поради силната конкуренция от протеинови добавки, включително протеинови прахове, барове и RTD.

Приложение

Храненето, което подпомага спорта, се очертава като най-голямото приложение на този тип продукти през 2021 г. с дял от приходите от над 65,0%. Протеиновите добавки намират широко приложение в спортната и медицинската индустрия поради високата им консумация от спортисти, атлети и културисти като хранителни добавки. Очаква се наличието на продукти от този сорт в супермаркетите и магазините да стимулира тяхното търсене, като се има предвид излагането им на по-широка клиентска база.

Освен това нарастващото търсене на спортни хранителни добавки за насърчаване на растежа на чистата мускулатура, подобряване на производителността, подпомагане на намаляването на теглото и повишаване на издръжливостта се очаква да засили растежа на сегмента на „спортното хранене“ през следващите години. Нарастващият брой хора, занимаващи се със спорт и други физически дейности за борба със затлъстяването, вероятно ще подпомогне растежа на пазара. Въпреки това се очаква все по-голямото навлизане на пазара на енергийни напитки и газирани безалкохолни напитки без захар да се очертае като предизвикателство за индустрията.

Канали за разпространение

Онлайн магазините са водещият канал за разпространение на пазара на протеинови продукти през 2021 г. и имат дял от приходите от над 30,0%. Нарастващото използване на интернет за пазаруване, намаляването на времето за доставка, по-високото удобство и повече отстъпки са ключовите фактори, движещи продажбите на протеинови добавки през онлайн магазините. Каналът за супермаркети и хипермаркети се очаква да регистрира среден годишен темп на ръст (CAGR) от 8,0% през прогнозния период. Супермаркетите и хипермаркетите предлагат широка гама от продукти на по-ниски цени. Все по-големият брой супермаркети и хипермаркети в развиващите се и развитите икономики поради увеличаващата се популярност се очаква да допринесе за продажбите и на тези продукти.

Предвижда се DTC или директно към клиента да регистрира най-бързия CAGR през прогнозния период. Големи компании, включително IOVATE, Quest Nutrition, Glanbia и NBTY, инвестират в канали директно към потребителите, за да разширят обхвата си до други региони. Компаниите разработват удобни за потребителя и специализирани уебсайтове, за да пускат на пазара своите продукти без нужда от канал за дистрибуция на трети страни. Тъй като търсенето на продукти на базата на протеини нараства, аптеките, фитнес центровете и търговците на дребно предлагат повече рафтове за протеинови добавки от различни марки, които могат да привлекат усърдни купувачи. Малките търговци на дребно и кооперации се опитват да запазят ексклузивните канали за протеинови барове, прахове и бисквитки, които сега споделят пазара с традиционни магазини, големи магазини, магазини за хранителни стоки  и вериги супермаркети и хипермаркети.

Регионални пазари

Северна Америка е водеща на пазара и представлява дял от приходите от над 50,0% през 2021 г. Очаква се високата осведоменост на потребителите по отношение на здравето и благосъстоянието, съчетана със знания относно ползите от продуктите, да подпомогнат растежа на индустрията. Европа беше вторият по големина регионален пазар през 2021 г. и се очаква да стане свидетел на значителен растеж през прогнозния период. Очаква се също така нарастващият акцент върху здравословния начин на живот, съчетан с по-висок разполагаем доход, да стимулира търсенето на протеинови добавки в региона.

Азиатско-тихоокеанският регион се предвижда да регистрира доходоносен среден годишен темп на ръст от 9,3% през прогнозния период. Търсенето на продукти в региона се движи главно от модернизацията и нарастващата нужда от опции за закуски в движение в развиващите се икономики, като Китай и Индия. Промяната в начина на живот на потребителите поради увеличаването на разполагаемия доход се очаква допълнително да стимулира индустрията на протеиновите добавки в Азиатско-тихоокеанския регион през прогнозния период.

Ключови компании и пазарен дял

Индустрията е силно фрагментирана и се очаква да се разшири със значителен CAGR през следващите години поради нарастващото търсене на добавки сред спортните ентусиасти. Производителите на пазара непрекъснато експериментират с нови източници, вариращи от морски колаген до сача инчи. Освен това, производителите включват протеини от яйчен белтък в хранителни барове, за да осигурят подобрени възможности за бърза закуска. Glanbia разработи технологията BevEdge през 2017 г., която позволява на производителите да премахват лецитин от продуктите. Тази технология може да се приложи в случай на различни животински и растителни продукти като суроватка, мляко, казеин и грах. Някои изтъкнати играчи на световния пазар на протеинови добавки включват:

·        Glanbia PLC

·        MusclePharm

·        Abbott

·        CytoSport, Inc.

·        Iovate Health Sciences International Inc.

·        QuestNutrition

·        THE BOUNTIFUL COMPANY

·        AMCO Proteins

·        NOW Foods

·        Transparent Labs

·        WOODBOLT DISTRIBUTION LLC

·        Dymatize Enterprises LLC

·        JymSupplementScience.com

·        RSP Nutrition

·        BPI Sports LLC

·        International Dehydrated Foods, Inc.

·        BRF

·        Rousselot

·        GELITA AG

·        Hoogwegt

 

Източник: Grand View Research