Списанието

Изберете рубрика:

 

Увеличава се интересът към витаминните напитки

Брой 6, юни 2022

Дата: 06.07.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Увеличава се интересът към витаминните напитки

Размерът на глобалния пазар на витаминни напитки се очаква да достигне 2,1 милиарда до 2027 г., като нараства с CAGR от 3,8% през прогнозния период 2022-2027 г., според информация от Industry ARC. 

Каква е ситуацията на пазара на тази категория у нас ще научим от производителите, до които се допитахме.

Витаминните напитки се купуват най-вече от специализирани магазини и хипермаркети

Радослав Димитров, търговски директор, Неопак ЕООД
 

Увеличава ли се консумацията на витаминни напитки през последните години?

Определено се наблюдава повишен интерес, който провокира ние също да пуснем витаминна напитка.

Отразява ли се кризата по някакъв начин на категорията?

Специално за нас се наблюдава задържане на продажбите от миналата година, която беше най-успешната в 30-годишната история на компанията.

Мъжете или жените по-често ги консумират?

Процентът на мъжете е по-голям.

Само активно спортуващите ли са потребители на тази категория или вече има и други, които проявят интерес към нея?

Основно спортуващите, но има и изключения.

От кои канали се купуват тези напитки най-често?

Основно от специализирани спортни магазини и от големи супер/хипермаркети.

Как очаквате да се развие категорията и какви иновации можем да очакваме в нея в близко бъдеще?

Очакваме интересът да се повишава, а иновациите ще ги видите скоро на пазара.


Потребителите стават все по-информирани за ползите от витаминните и напитки

Савина Паликарева, Маркетинг Мениджър, Тимбарк България

Увеличава ли се консумацията на витаминни напитки през последните години?

През последните няколко години, въпреки усложнената обстановка, интересът към категорията на витаминните напитки нараства. Наблюдава се тенденция грижата за здравето, тялото и въобще външния вид да вълнува все повече хора. Потребителите стават все по-информирани за ползите от витаминните и изотоничните напитки и съответно за продуктите, които биха допринесли за разнообразието на ежедневната им диета, допълвайки я с важни витамини, минерали или микроелементи. 

Отразява ли се кризата по някакъв начин на категорията?

Кризата се отрази на почти всички сегменти, нямаше начин да подмине и витаминните  напитки, но през последните месеци нивата на продажби се възвръщат. Както и хората се върнаха към нормалния начин на живот, тренировки и грижа за себе си. 

Мъжете или жените по-често ги консумират?

Тук не може да се даде еднозначен отговор, тъй като и самите продукти в категорията са доста разнородни. От такива, които възстановяват електролитния  баланс в тялото след тежки тренировки до такива, които се отразяват благоприятно върху здравето на кожата, косата и цялостния външен вид. Така че категорията се радва на консуматори и от двата пола. 

Само активно спортуващите ли са потребители на тази категория или вече има и други, които проявят интерес към нея?

Категорията е изключително динамична във всяко едно отношение. И ако в началото се смяташе, че витаминните води са само за хора, които спортуват активно, то сега вече се наблюдава тенденция за консумация на тези продукти като част от стремежа за водене на по-балансиран живот. Може да се каже, че  категорията става част и от така наречения лайфстайл на хората, без да е задължително да са активни спортисти. Нашите витаминни напитки  DrWitt например осигуряват над 100% от необходимия на един възрастен  дневен прием на витамини и минерали и при това с изключително малко количество захари, което също е тенденция, следвана от консуматорите.

От кои канали се купуват тези напитки най-често?

Засега най-голям е делът на продажбите в хранителните магазини, но се наблюдава и ръст при закупуването им от фитнеси и спортни клубове, където витаминните и изотоничните напитки могат да бъдат препоръчани от специалист. 

Как очаквате да се развие категорията и какви иновации можем да очакваме в нея в близко бъдеще?

Този сегмент в България има все още сериозен потенциал за развитие и очакваме динамика през настоящата година въпреки несигурната обстановка. Сегашните участници в категорията разширят портфолиото си, нещо което направихме и ние тази година, като пуснахме DrWitt Isotonic. Позитивна тенденция е че потребителите стават все по-запознати с категорията.