Списанието
Изберете рубрика:
28% от потребителите купуват негазирани безалкохолни напитки един път седмично, 42% предпочитат газираните напитки и 43% пазаруват вода в този времеви диапазон. Това показва количествено проучване, осъществено от Arbitrage Research през февруари 2023 година с 713 потребители на възраст 18-64 години, градско население, чрез метод на събиране на данните онлайн.
Резултатите от проучването са представени на Category Retail Forum, който всяка година се организира от списание PROGRESSIVE.
21,6% от участниците в проучването купуват по-често на промоция негазирана безалкохолна напитка спрямо преди една година, а 23,4% целенасочено търсят промоцията. 16,4% са започнали да изчакват марката, която обикновено купуват, да е на промоция, за да я закупят, 11,5% се запасяват с по-голямо количество от любимата си негазирана напитка, когато тя е на промоция, а 10,6% биха купили дори и марки, които обикновено не купуват, ако те се предлагат на промоция. За 36,6% промоцията на негазирани безалкохолни не е фактор за взимане на решение за покупка.
Що се отнася до месечните покупки – 65% от участниците в проучването купуват негазирани безалкохолни напитки, 70% газирани и 68% вода. На база тримесечие 74% купуват негазирани безалкохолни напитки (сокове), а водата и газираните напитки влизат в пазарската кошница на 74% и 78% съответно на консуматорите между 18 и 64 годишна възраст , които са взели участие в анкетата. На годишна база газираните безалкохолни напитки са фаворитът на запитаните – 81%, следват негазираните безалкохолни напитки и водата – със 78%.
Потребители, спрели да купуват определена марка заради цената и стремежа си за контрол на разходите са с най-висок дял при негазираните напитки, с по голяма честота и обем на купени опаковки при газираните безалкохолни напитки.
Що се отнася до това какъв е делът на купените на промоция опаковки напитки, той се оказва най-висок при негазираните плодови сокове и напитки. На база последни пет закупени опаковки негазирани безалкохолни напитки, 59% участниците заявяват, че са купили продукт, който не е бил на промоция, т.е. е бил на редовна цена, а 41% са се възползвали от промоционалните оферти.
По марки при негазираните плодови сокове и напитки има значителни разлики на дела на покупките на промоция.
Доколко предпочитанието към определена марка устоява на промоциите на други марки е в най-голяма степен при бутилираната вода, където само 12% от последните 5 закупени опаковки са на марки на промоция, различни от предпочитаната.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай