Списанието
Изберете рубрика:
С наближаването на първия учебен ден все повече родители започват да правят планове за покупки на най-необходимите пособия за всеки един ученик, независимо от неговата възраст. Ето защо, дори и в разгара на лятото, когато по-голямата част от вълненията ни са свързани със слънцето, морето и почивката, компаниите, предлагащи ученически материали, стартират своите кампании, непосочени към ученика.
Какво се търси най-много и кои са основните артикули в тази категория, попитахме някои от големите фирми, работещи в тази сфера.
Най-голям ръст в продажбите отчитаме при детските столове
Велина Велева, ОФИС В ООД
Кога стартира кампанията за продажба на ученически материали и пособия във вашите търговски обекти?
Обичайно кампанията за продажба на ученически материали и пособия стартира след 15-ти август, когато и летните отпуски на родителите са към края си. В нашите обекти и в сайта ни www.officev.bg все пак забелязваме и от началото на август някои родители, които започват малко по малко да подготвят децата си за предстоящата учебна година. Разбира се, през месец септември кампанията е в пика си и е най-силно пазаруването на ученически продукти.
Какви са продуктовите категории, които предлагате?
За кампанията за продажба на ученически материали и пособия ние предлагаме широка гама от продукти, както по-подходящи за дома, така и за училище. Най-нужните артикули за дома са бюра и детски столове.
Когато говорим за продукти нужни за класните занятия, предлагаме всичко като раници, несесери, тетрадки, тефтерчета, химикали, моливи, флумастри, пастели, бои, чертожни инструменти, скицници, гланцови блокчета, ножици за деца, острилки, гумички, глина, лепила, тиксо, органайзери за бюро и много други.
Има ли някаква промяна в търсенето на потребителите през последните години, според вашите наблюдения?
Със сигурност отчетохме промяна в търсенето през последните години. Всички помним COVID-19 и колко измени потребителското търсене и нагласа във всеки сектор. Това се случи, разбира се, и при кампанията за продажба на ученически материали. Тогава родителите по-скоро търсиха основно продукти за дома като детски столове, бюра, бели и коркови дъски, компютърна периферия като уеб-камери, клавиатури, мишки, слушалки, за да може да е по-удобен процесът на дистанционно обучение за децата. От миналата година започнахме да виждаме „връщане към нормалното“ и при кампанията за продажба на ученически материали. Тази година очакваме изцяло търсенето и продажбите да са като преди пандемията.
Кои са основните артикули, които регистрират ръст в продажбите по време на кампанията?
Най-голям ръст в продажбите отчитаме от категория „Детски столове“, както и от производството на детски бюра в конкретни цветове и размери. Също и някои марки, на които сме официален вносител и представител за България, допринасят значително за ръста на продажбите като италианската марка Toy Color за детски арт продукти или LET’S – марка за пластилини и моделини.
Промоциите играят ли важна роля при взимането на решение за покупка?
Много зависи от продуктите, които се купуват. Когато говорим за дългосрочна покупка като стол или бюро, промоциите имат голямо значение. При по-дребните артикули промоциите по време на тази кампания за нас не играят толкова важна роля при взимането на решение за покупка. Всъщност промоциите ни помагат да бъдем забелязани и да напомним на родителите да посетят обектите или сайта ни. По-скоро за тази кампания промоциите са инструмент за привличане на вниманието. След това родителите избират и купуват на база лични предпочитания, а не толкова заради промоциите. Все пак, основно говорим за дребни продукти, при които разликата в цената не е голяма в зависимост дали артикулът е на промоция, или не.
Все повече се търсят продукти с добавена стойност
Верига магазини Office 1
Кога стартира кампанията за продажба на ученически материали и пособия във вашите търговски обекти?
Кампанията за закупуване на ученически стоки във верига Office 1 започва на 14.08.2023 г. Тя продължава месец и половина, като е активна във всичките ни канали – 65 магазина на територията на България, сайта www.office1.bg и чрез поръчка на телефон 0700 10 700.
Какви са продуктовите категории, които предлагате?
Асортиментът в кампанията включва над 1000 продукта. Сред категориите са раници и несесери, мебели, техника, хартиени изделия, канцеларски материали, арт и хоби артикули, гейминг оборудване и аксесоари, образователни игри, помагала, книги, кутии за храна, играчки и други.
Има ли някаква промяна в търсенето на потребителите през последните години, според вашите наблюдения?
През последните години все повече се увеличава мултиканалното пазаруване. Потребителите очакват да имат възможността да изберат продукта на място в магазина и после спокойно да го поръчат онлайн или пък обратното – да разгледат в сайта и да закупят на място във физически магазин. Прогнозите са тази тенденция да нараства и през следващите години.
По отношение на продажбите, все повече се търсят продукти с добавена стойност като ергономични мебели, артикули за сензорно развитие и фина моторика, образователни играчки.
Кои са основните артикули, които регистрират ръст в продажбите по време на кампанията?
Мебелите за деца, художествените материали, и, разбира се, канцеларските стоки и хартиените изделия всяка година бележат ръстове в продажбите.
Промоциите играят ли важна роля при взимането на решение за покупка?
Не бихме казали, че промоциите са ключови при взимането на решение за покупка. Тъй като през тази кампания основно родители пазаруват за децата си, то те са склонни да инвестират в най-добрите продукти и търсят предимно качество за сметка на по-ниската цена. Дългата гаранция и качеството им дават спокойствието, че дълго време покупките за техния ученик няма да имат нужда от подмяна и ще отговарят на всичките му необходимости в училище.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай