Списанието

Изберете рубрика:

 

Консумацията на продукти без глутен и без лактоза расте

Брой 8, август 2023

Дата: 04.09.2023 Коментари: 0
Снимки (1)
Консумацията на продукти без глутен и без лактоза расте

Между 0,5 и 6% са хората страдащи от непоносимост към глутена в световен мащаб, показват данни от различни проучвания. Това заболяване засяга по-често жените, отколкото мъжете е друг факт, който учените са установили.

 

Все пак не съществуват неоспорими научни доказателства, че тези показатели са точни, така че много експерти от различни области предполагат, че глутеновата непоносимост е много по-разпространена, дори съществуват предположения, че тя засяга 30-50% от световното население.

Що се отнася до непоносимостта към лактоза тук числата са много по-високи – близо 65% от населението по света след ранна детска възраст има намалена способност да усвоява лактозата. Липсата на лактаза, чието присъствие в човешкия организъм подпомага правилното усвояване на лактозата, е най-разпространена при хората от източноазиатски произход, като от 70 до 100 процента от населението в тези общности е засегнато от проблема.

 

Поради широкото разпространение на така нар. „модерни болести“ производителите на храни и напитки полагат много усилия, за да предложат на своите потребители продукти, които да отговарят на здравословните им нужди. Развитието на пазара на продукти без глутен и без лактоза търпи изключително развитие в световен мащаб и въпреки че експертите предупреждават, че за да се установи непоносимостта към тези вещества са необходими множество индивидуални медицински изследвания, много хора го приемат като начин на водене на здравословен живот и потребяват такива продукти, въпреки че здравословното им състояние не го изисква.

 

„През последните години все повече хора установяват своята непоносимост към глутена. Други споделят, че го избягват, защото се чувстват много по-добре, когато не го консумират“, споделя Ралица Йорданова, мениджър „Бизнес развитие“ в „Смарт Органик“  АД. „При хора, които имат непоносимост, глутенът може да причини подуване, главоболие или кожни обриви. В такива случаи средностатистическият потребител прибягва към безглутенови продукти, което и дава отражение върху продажбите в нашите магазини и върху предпочитанията на клиентите. 

В био магазини „ЗЕЛЕН“ предлагаме голямо разнообразие от продукти без глутен. Бихме могли да потвърдим, че сред топ 5 на най-продаваните безглутенови продукти в нашите магазини са: безглутенов микс за брауни, зърнена закуска Гранола, овесени ядки, шоколадови пралини - всички изброени до тук от марката Bett'r, както и  суровите десерти и курабийки“, добавя Йорданова.

„Също така, от известно време се наблюдава тенденция на преминаване от млечни продукти към консумация на продукти, които не съдържат лактоза. Подобно на безглутеновите изделия, тези продукти не са масови на пазара, което предполага по-голямо търсене. В нашите магазини може да се открие разнообразие от ядкови млека и тофу, които да задоволят потребностите на съвременния потребител, който не консумира млечни продукти.
На този етап, млечните продукти без лактоза, като кисело мляко, сирене и кашкавал, са по-малко търсени. Вкусовите им качества все още не са напълно оценени от потребителите заради недоверие, че вкусът ще оправдае очакванията им. Част от безлактозните млечни продукти, които се предлагат при нас са: сирене от кашу, кисело мляко от кокос, моцарела на основата на кокосово масло, веган крема сирене, тофу, ядкови млека и други. От друга страна, тенденцията за консумацията на безмлечни продукти нараства и прогнозите за ръста в продажбите на тези продукти са оптимистични.

Не на последно място, забелязваме все по-осъзнато отношение към здравословното хранене от страна на потребителите. Клиентите ни градивно започват да обръщат все повече внимание на хранителния си режим, което се отразява в подбора им на продуктите, с които се хранят. Сладките десерти (барчета Roobar, курабийки Kookie Cat, пралини Bett’r) на Smart Organic, които предлагаме, са изцяло веган, с изчистен състав, без бяла захар, палмова мазнина, лактоза и глутен. Те са направени от грижовно подбрани и висококачествени съставки, но също така изкушават и с неустоим вкус. Често биват предпочитани от наши клиенти, които ги сравняват с конвенционални десерти и подчертават, че са далеч по-вкусни, макар и без присъствието на добавки и изкуствени подсладители. Най-верните ни фенове винаги залагат на вкусните изкушения от био магазините ни, знаейки, че качеството и вкусът са гарантирани“.

„А на въпроса „Цената определяща ли е за покупката на тези продукти?“, мога да отговоря че цената на продукт, алтернативен на конвенционалните на пазара, със сигурност е определяща за покупката, особено ако продуктът е непознат за потребителя.

Въпреки това, с нарастването на осъзнатостта на хората по отношение на тяхното здраве се наблюдава повишаване на търсенето на здравословни продукти без значение от цената. Приоритетите се променят съобразно новата информация за вредите от нездравословното хранене и клиентите все повече разширяват потребителската си кошница и портфолиото от продукти, които закупуват от Био магазини “ЗЕЛЕН”.