Списанието

Изберете рубрика:

 

Потребителите на нашия пазар реагират адекватно на разнообразието от вкусове

Брой 1, януари 2024

Дата: 01.02.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Потребителите на нашия пазар реагират адекватно на разнообразието от вкусове
Майонезата остава един от продуктите, който колкото и да не го възприемаме като част от основната потребителска кошница, винаги се намира в хладилника на всяко едно домакинство. Освен разнообразните й начини на използване в салати и ястия, тя би могла да се консумира и самостоятелно, което я прави предпочитан продукт за всяка една трапеза и особено по празниците, когато менюто ни е изпъстрено с различни кулинарни специалитети.
 
Интервю с Димитър Консулов, собственик на Фабрика за майонеза „Краси“
 
Как се развива пазара на майонеза у нас през последната година?
 
Пазарът на майонеза у нас е сравнително стабилен. През последните 3-4 години няма значителни промени. Потребителите познават много добре предлаганите майонези на българския пазар и голяма част от тях остават лоялни на българското. 
 
Има ли сезонност в продажбите и кога са пиковите периоди?
 
По-високи продажби, естествено, се реализират в есенно-зимния и пролетния сезон, когато увеличената консумация на майонеза е обусловена от многото празници, през лятото има лек спад.
 
Как здравословната тенденция, завладяла потребителите в последните години, се отразява на продажбите на майонеза?
 
Както казах по-горе през последните 3-4 години няма сериозно регистрирани значими промени в продажбите на майонеза. Нека да изясним обективната реалност, а именно – майонезата в никакъв случай не е нездравословен продукт. Бих казал даже напротив – в нея малко повече от половината е висококачествено рафинирано слънчогледово олио, което по показатели доближава зехтина. Казвам това, защото изследванията, които направих за собствена информация в специализирана лаборатория за изследване на маслинови и растителни масла в Атина, показват именно това съотношение. Мазнините са с къси вериги, ненаситени, няма ГМО продукти, а това е нещо, което напълно съответства на съвременното схващане за полезно и здравословно. Освен това нека да изясним и нещо много важно – здравословните тенденции, обосновани от различни медицински направления, които съвсем ясно показват, че липсата на мазнини в храната влияе пагубно на организма, не са насочени към отричане/отбягване на мазнините. Нека не забравяме, че човешкият мозък се храни само и единствено с мазнини! Но както знаете на пазара съществува и нискомаслена майонеза, така че всеки потребител има възможност да избере подходящ продукт според предпочитанията си.
А новината от отминалата 2023 година е, че на пазара е новият продукт на Фабриката за майонеза „Краси“ – майонеза със 100% Екстра Върджин зехтин. За първи път производител в България започна такова производство. Зехтинът, особено автентичният, е продукт, който има немалко фенове в България, и те всъщност са нашите клиенти, които са доволни и щастливи от появата на майонеза „Краси“ със зехтин.
 
В тази връзка кой тип майонеза се предпочита от българския потребител – стандартната или нискомаслената/диетична?
 
Категоричен пазарен лидер е стандартната майонеза, тя реализира най-големи продажби на нашия пазар. Верни почитатели има и нискомаслената майонеза, но те са сравнително по-малък дял. А в последните месеци се оформя и потребителската група, която се ориентира към майонеза със 100% Екстра Върджин зехтин.
 
Има ли иновативни предложения в категорията и ако да, какви са те?
 
Освен новата ни майонеза има предложения и с различни добавки и различна намалена масленост. Появяват се и майонези от внос, различни от българския вкус, потребителите пробват, но както знаете от българското по-хубаво няма. Потребителите на нашия пазар реагират адекватно на разнообразието от вкусове.